Snabb övergång till Internet Explorer 7

Permalänk
Melding Plague

Snabb övergång till Internet Explorer 7

Teamet bakom Microsofts webbläsare Internet Explorer skriver på sin blogg att deras senaste verk Internet Explorer 7 har installerats 100 miljoner gånger.

Läs nyheten: Snabb övergång till Internet Explorer 7

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hade det installerat förut men använde inte den så särskilt mycket. Mest för att den drog mycke mer kraft än vad Firefox gör. Sen formaterade ja datorn å sen har ja inte pallat installera in det igen...bara onödigt.

Firefox ftw

Visa signatur

Det finns bara 10 sorters människor - Dom som förstår binära tal och dom som inte gör det.

Permalänk
Medlem

det är väl inte så konstigt då den hängde med i automatiska uppdateringar i windwos:D

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

FF kan drar sjukt mycket ram samt dra 100% CPU utan anledning, haft samma problem på flera burkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
det är väl inte så konstigt då den hängde med i automatiska uppdateringar i windwos:D

Haha, precis vad jag tänkte.
FAST man behöver ju inte installera det märkte jag.

Även om de flesta nog bara tackar och tar emot alla saker som MS slänger på dom av ren rutin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danneee
Haha, precis vad jag tänkte.
FAST man behöver ju inte installera det märkte jag.

Även om de flesta nog bara tackar och tar emot alla saker som MS slänger på dom av ren rutin.

nä man måste ju inte men då installationen startar autopmatiskt så lär ju de flesta även slutföra den:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Jag har det installerat, även fast jag använder Firefox. Vissa sidor är inte gjorda för Firefox, och då sitter det inte ivägen med IE7

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

Antar att det har blivit snabbt populärt av flera faktorer, dels windows update såklart. Men framför allt att det har nya "banbrytande" funktioner som ingen människa förut skådat. Typ tabbar!!! För det fanns väl inte i nån annan webbläsare före??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr_krut
Jag har det installerat, även fast jag använder Firefox. Vissa sidor är inte gjorda för Firefox, och då sitter det inte ivägen med IE7

det är där IE-Tab stiger in i bilden
https://addons.mozilla.org/firefox/1419/

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Har både IE7 och FF men gillar inte riktigt IE7...
Känns slöare och väldigt mycket ostabilare, samt allmänt jobbigt att använda. Krashar otrooligt ofta gämfört med FF...

Permalänk

Helt ärligt låter det som dom snackar skit. Dom ÖNSKAR troligen att det var såhär och drömde då ihop den nätta siffran 100 000 000....

Nu när jag tänkt på det i 30 sec så förstår jag ju att det måste stämma....det kommer ju från pappa gates å då e det så. Fast hur många som egentligen andvänder den skulle dom troligen aldrig våga erkänna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Twiggz
det är där IE-Tab stiger in i bilden
https://addons.mozilla.org/firefox/1419/

Den tackar vi ödmjukt för.

Sen vad folk som lyckas få FF att rusa till 100% belastning gör fattar jag inte. Har aldrig hänte mig varken på mac, pc, laptop, jobb PC eller någon annan maskin.

IE7 har man väll installerad men använd kan den knappast kallas. Att den vuxit fort är inget mysterium. Det kallas monopol.

Permalänk
Avstängd

Att 100 miljoner väljer IE... Suck..

Permalänk
Medlem

Hur många miljarder "besökare" har sweclockers haft under sin livstid?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Den tackar vi ödmjukt för.

Sen vad folk som lyckas få FF att rusa till 100% belastning gör fattar jag inte. Har aldrig hänte mig varken på mac, pc, laptop, jobb PC eller någon annan maskin.

Nä de fattar inte jag heller, jag hade tex 96 tabbar öppna i FF och det tog bara ca 200mb ram och slöade inte ner datorn någonting.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ShiSha_
Att 100 miljoner väljer IE... Suck..

Läs det så här:
100 miljoner väljer att köra Windows Uppdate...
Det är inte det samma som att dom använder just IE, även om IE fortfarande är den läsare som används mest.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
det är väl inte så konstigt då den hängde med i automatiska uppdateringar i windwos:D

Exakt.. 'Uppdateringen' är ju till och med klassad som 'high importance', så det är _jobbigt_ att undvika den.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lord Kermit
Helt ärligt låter det som dom snackar skit. Dom ÖNSKAR troligen att det var såhär och drömde då ihop den nätta siffran 100 000 000....

Nu när jag tänkt på det i 30 sec så förstår jag ju att det måste stämma....det kommer ju från pappa gates å då e det så. Fast hur många som egentligen andvänder den skulle dom troligen aldrig våga erkänna.

Är nog relativt många ska du se. Är lite synd att flash+FF= Död åt CPU och RAM

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Precis, det är snarare så att MS väljer det åt dem Dem har egentligen ingen talan, dem vet inte vad deras OS gör när dem tittar bort. Och då vågar jag inte ens tänka på Vista. Detta bevis på Microsofts magnifika nytänkande!.... eller? Spana in den trevliga länken och ta reda på det själva!

http://youtube.com/watch?v=MDNuq94Zg_8

Permalänk
Medlem

Installerad och avinstallerad fy fan vilket skit, hatar verkligen tabbar. Man kör ju fler prg än en browser så man vill kunna växla mellan alla prg och det gör man längst ner i taskbaren iaf.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Tja, utav dessa 100 miljoner står väl ändå jag för 50% utav installationerna.

Visa signatur

None

Permalänk
Medlem

har inte rört nya IE, går ju inte att ha 10 sidor igång med gamla utan att datorn säckar ihop med IE nä, håller mig till Opera

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk

Jag testade IE 7 innan och jag hade massviss med problem med hemsidor som visades helt galet som i övrigt visades rätt i FF och IE 6.

I svenska hem och företag tror jag dock andel är lägre än 25%, tycker det är rätt sällan man ser folk med IE 7 faktiskt. Fast det kanske bara är min observation?

Permalänk
Medlem

IE 7 är det bästa som har hänt sedan FF 1.0

Permalänk
Medlem

egenligen inte provat IE7 så mycket, bytte till firefox från opera då mozilla släppte version 2.0 som i princip innebar att dom tog de funktioner från opera som jag saknat i ff, "session restore" och individuell close-kryss för varje tabb m.m.

Permalänk
Medlem

Jag har testat IE7 och måste säga att det är en kraftig förbättring av 6an..

Men Firefox är fortfarande Favoriten hos mig:)

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoddan
FF kan drar sjukt mycket ram samt dra 100% CPU utan anledning, haft samma problem på flera burkar.

händer på min burk med ibland oftast när jag är inne på nordichardware.com/forum då brukar ja kolla på tempmätaren som stiger ett par grader men så har det endast varit med nya FF 2.0 i gammla hade jag aldrig dom problemen

Visa signatur

Intel I7 4790K @ 4.9Ghz | Asus Maximus VII Hero | 4x8Gb Corsair Vengeance Pro Red 2400mhz | Asus Gtx 2080ti | Samsung 970 EVO 1tb | 1x2tb WD Red 2x3tb WD Red | Corsair AX850W | Nanoxia DS6 | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS415+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Medlem

Tycker det är riktigt bra att övergången från IE6 till IE7 går fort. Det tjänar alla på. För nu "måste" alla större företag mm anpassa sina sidor efter nya webbläsare och detta ökar chanserna att dom fungerar bra även i opera och ff.

Sen att det finns folk som använder en så pass dålig webbläsare som IE7 gör oss andra inte så mycket, det är värre om dom använder IE6.

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Är nog relativt många ska du se. Är lite synd att flash+FF= Död åt CPU och RAM

njaa för att fixa det har vi extension.. bland annat "FlashBlock", helt underbart!

sen undrar jag var den svenska versionen av ie 7.0 finns.. för det kan väl inte vara så att det tar ett halvår att översätta internet explorer?

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickeZ
njaa för att fixa det har vi extension.. bland annat "FlashBlock", helt underbart!

sen undrar jag var den svenska versionen av ie 7.0 finns.. för det kan väl inte vara så att det tar ett halvår att översätta internet explorer?

Inte för att vara dryg eller så, men har du testat www.microsoft.se

Jag vet nämligen att den finns där på top downloads, även om man nu inte släppt den på Windows Update. Men det är en annan fråga.