ny dator stänger av windows i spel..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlsson
Registrerad
Apr 2005

ny dator stänger av windows i spel..

Har precis satt ihop mitt nya amd-paket med ett ati1950pro-kort och en sataIIdisk. Så testar man att spela lite CS (jag vet..) men iaf, tre minuter in i spelet så blir skärmen blå och massa text om att jag skall kontrollera hårdvaror och mjukvaror bla bla.. i mitten av rutan står dock felmeddelandet -
"kernel_stack_inpage"

Startade om datorn och kunde spela lite till , sedan kunde blårutan dyka upp igen., så jag installerade om CS (steam) och lirade i ca 40 minuter utan att det hände något.

Men sedan skulle jag installera rainbw six.. det var ju bara att glömma.. blåruta direkt, sedan när man väl får igång skiten så hackar det järnet, har nog med dubbelkärnan att göra..

Vet någon vad man kan göra åt detta problem. hårdvaran kan jag nästan garantera är felfri, datorn är inte heller varm, (ca 37grader). Önskar mig en stabil dator.

Mvh stiffe

athlon 3800+ x2 64bits 2ghz @ 2,3ghz orginalkylning. powercolor x1950pro 256mb. 1gb 667 MHz ( PC2-5300 ).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003

Kan nästan garantera. Tja, börja där.

Memtest86+, Prime95, tills du kan garantera att hårdvaran ÄR felfri. Därefter drivrutiner. När du har kommit så långt, bör allt fungera, eller du veta vad som är trasigt. ;- )

Lycka till.
B!

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlsson
Registrerad
Apr 2005

tackar tackar.

skall undersöka om det kan vara hårdvarufel iaf då.

athlon 3800+ x2 64bits 2ghz @ 2,3ghz orginalkylning. powercolor x1950pro 256mb. 1gb 667 MHz ( PC2-5300 ).