Permalänk
Medlem

Snäbb hjälp med fsb please!!

Jag har nyligen bytt cpu fläkt till min amd 2.2 GHz 3500+ processor.
Och till datorns moderkort fick jag med ett program som heter "core center" dör man kan kolla temperaturen och hur snabbt fläkten snurrar osv.
Men till problemet: efter någon minut efter att man har startat datorn kommer programmet fram och tjuter och varnar för fsb.. Det står "FSB: 200 MHz" samtidigt som det blinkar. Larmet försvinner när jag stängt ner programmet, men då har man ingen användning av det ju..

Vad är de som händer och bör jag ändra någon inställning? Jag villju gärna veta vad det är som är fel!

Tacksam för snabba svar!

/Morre

Permalänk
Vila i frid

Ställ in Core Center att inte larma för FSB. En FSB/HTT hastighet på 200 MHz är normalt för en 3500+ eftersom multipliern på 11 gör att 200x11=2200 MHz.

Permalänk
Medlem

jag testade att ta disable på fsb:n och tog save, men de verkade som om de inte ville funka för det fortsatte att pipa och ha sig :/

Mera förslag?
Behöver hjälp!

Permalänk
Medlem

slå av cool and quiet i bios och höj fsb några % så vart det för mig oxå

Permalänk
Medlem

Cool and quiet är redan avstängd och jag ändrade på "adjust CPU FSB Frequency från 200 till 220.. Men core center tjuter fortfarande så fort man öppnar det när man är i windows :/

Mer förslag?

Permalänk
Vila i frid

Varför vill du köra Core Center? Det är väl bara att strunta i larmet så länge du försöker använda det till att hitta en lämplig överklock för att sen peta in parametrarna i BIOS. Sen finns det ju ingen anledning att köra Core Center. Buggrapportera det till MSI, skulle iaf jag har gjort.

Använd speedfan eller något annat om du vill övervaka temp och fläktar.