Intel släpper 802.11n utkast 1-nätverkskort

Permalänk
Melding Plague

Intel släpper 802.11n utkast 1-nätverkskort

Inte har i dagarna släppt nätverkskortet 4965AGN som stödjer 802.11n utkast 1-standarden för trådlösa nätverk. Kortet har sedan tidigare gått under arbetsnamnet "Kedron" och skall ingå i den nya Centrino-plattformen som har arbetsnamnet "Santa Rosa".

Läs nyheten: Intel släpper 802.11n utkast 1-nätverkskort

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Jag ska nog inte kommentera denna eftersom jag inte vet någoting om vad det är xD

Permalänk
Medlem

Men alla utkast 1 produkter är ju helt ovärda att köpa då utkast 2 har blivit klart. Om man ska köra 802.11n så bör man vänta tills standarden är klar.

Permalänk

Jag skulle aldrig köpa ett utkast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av caizer
Men alla utkast 1 produkter är ju helt ovärda att köpa då utkast 2 har blivit klart. Om man ska köra 802.11n så bör man vänta tills standarden är klar.

Utkast 2 är väl ändå inte klart.
De hade väl precis kommit fram till att det ska arbetas fram ett utkast 2 utifrån det första?
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=6...

I vilket fall verkar det som ett ostabilt köp, då standarden inte är klar än och saker fortfarande kan förändras. Kanke inte förändras mycket, men ändå. Dessutom så hade de ju löst lite prylar och kommer fram till 1.10, vilket gör at 1 låter ännu mindre tilltalande.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

D-Link ska certifiera sig enligt programmet.. Avslöjar vilken nivå de siktar efter.

Permalänk
Avstängd

nice, lär uppgradera wlan modulen i laptopen när de finns ute

Permalänk
Medlem

fint med 5 GHz!

Praktiskt att det även är stöd för 5GHz nät (802.11a).

Det blir ju rätt fort fullt på 2,45GHz-bandet, men då är de bara att köra 5GHz så får man full fart igen! Det finns ju rätt mycket mer kanaler för 802.11a att köra på än på 802.11b/g/n

Visa signatur

Asus A7N8X-Deluxe 2.0 | Barton 2500+ AQZEA 0331UPMW @ 11*210 (1.65V) | 2*256 Kingston HyperX PC3500@2-3-3-7 | ATI 9600np 128Mb | 2*36Gb WD Raptor Raid0 | Hitachi 7K250 | NEC ND-1300A | Zalman CNPS7000A Cu, NB47J, ZM80C-HP

Permalänk
Medlem

Så istället för att välja ett trådlöst kort som stödjer alla gamla standarder + 802.11n så ska man välja det mycket bättre äldre kortet?

Det är ju inte så att man förlorar något på det.

Någon gång i framtiden kommer även bättre saker. Ska vi verkligen vänta på allt eller kanske leva i nuet? Jag tror Intel vet vad de gör, utkast 1.1 bör ligga väldigt nära slutgiltiga standarden, det är nog inte så att det absolut inte alls någonsin kommer fungera med den slutgiltiga versionen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Avstängd

Intel är ett vinstdrivande företag och vill nog hemskt gärna sälja av den färdiga produkten sen. Uppkastversionen kommer med stor säkerhet inte att kunna uppgraderas och då inte heller klara certifieringar.

Men köp på...

Permalänk

Inte är ett jädrans företag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Inte är ett jädrans företag

Nada finns också: http://www.nada.se/ Men de är kanske snällare