Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kojnäset
Registrerad
Aug 2004

kan inte se ett minneskort.

ok, vill börja med att påpeka att jag har sökt så gott jag kunnat efter en liknande tråd, men inte riktigt hittat något som kan besvara just min fråga. så istället för svar så som "sök" skulle jag vilja ha en länk till en sådan tråd, om den existerar

skickade iväg mitt trasiga corsairVS512ddr400 ram-kort till canada, och eftersom jag är databeroende köpte jag genast ett nytt kort. ett apacer 1 gb ddr 3200 bla bla (gubben i affären sa att det BORDE funka ihop med mitt corsair, sålänge dom låg på samma "frekvens", vilket dom ska göra). iallafall, idag har jag fått ett nytt 512 kort från corsair, stoppar in det i datan och ja... allt funkar.

men när jag kollar på hur mycket minne jag har så står det fortfarande 1.00 gb. så min fråga är, sitter 512kortet där nu bara som dekoration, eller fungerar det fastän det inte står med? hur kan jag göra för att få 1.5 gb ram?

moderkortet är iallafall ett nvidia 3 k8n neo. (mittenplatsen av de tre som finns sitter inte ramet helt fast, så korten sitter i plats 1 och 3 kanske man kan säga).

tacksam för svar, idéer och tips!

EDIT: föregående problem är på sätt och vis löst, men ersattes av ett annat. kortet satt inte i ordentligt, men när jag tryckte i det o skulle starta så starta inte datorn alls när den ladda IDE drives o sånt i början. tog ur DET FUNGERANDE RAMET (VARFÖR?) för att testa bara 512:an, o då startar inte skärmen längre. satte tillbaka allt som det var när allt fungerade, men det funkar inte heller. datorn snurrar, men skärmen är svart o det låter inte som något laddas. läste att man kan reseta bios genom att plocka ur batteriet, ska testa det. övriga tips välkomnas.

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!