Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

AMD64 3500+ värden (clockning)

Ok så här ser mina värden ut. Ska volten verkligen vara så höga? Detta är orginal inställningar och massa grejer står på auto i bios efter som att jag inte vet vad det mesta betyder.

http://lordset.madtracker.net/cpuz.JPG

Det jag undrar är om jag ska ändra på något i bios. Jag gillar inte när grejer står på auto. Eventuell klockning om det ger något extra så man mäker nån skillnad. Annars så är det ju inte så stor idé.

Tack på förhand.

ASRock 939Dual-SATA2, AMD 64 3500+, 1024 AData DDR400 x 2 dual, Samsung SATAII SpinPoint P120 250gb, Western Digital IDE 120 GB, Sapphire Radeon X1900GT, Soundblaster Audigy ned framdel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

1.40 är default. Klockad bör du inte gå över 1.50 med luftkylning. Det finns många trådar här på SC hur man klockar en Athlon x2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hasenfrasen
1.40 är default. Klockad bör du inte gå över 1.50 med luftkylning. Det finns många trådar här på SC hur man klockar en Athlon x2.

Det är ingen dualcore (x2). Vet inte vad det är för kärna vi pratar om nu men med Winchester och Venice är det inga problem att köra 1,55V med ok kylning. Men mycket mer än 10% ökning ska man försöka undvika.

Edit: Se där det var en Venice, som sagt 1,4 default, 1,5 utan problem och 1,55 med bra kylning. Du borde kunna klocka den en del på default Vcore.

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2006

vadå är det bättre med Venice eller? nu på standard värden ligger temperaturen på ca 40 grader. ska man höja vcore eller mhz? Är det värt det över huvud taget, jag menar 10% kan man ju lika gärna skita i.

ASRock 939Dual-SATA2, AMD 64 3500+, 1024 AData DDR400 x 2 dual, Samsung SATAII SpinPoint P120 250gb, Western Digital IDE 120 GB, Sapphire Radeon X1900GT, Soundblaster Audigy ned framdel