Internet kopplar ur sig och KTorrent jobbar sig.

Permalänk
Medlem

Internet kopplar ur sig och KTorrent jobbar sig.

Nu har familjen vart borta över helgen, så jag har kunnat koppla ut mig från routern och gå direkt via modemet för att komma ut på Internet. Så nu är jag nästan säker på att det är nätverkskortet som är paj i datorn.

Symptomen är helt enkelt att den kopplar ur sig jämt och ständigt. När den gör det får jag köra sudo /etc/init.d/networking restart eftersom att jag inte vet hur man annars ska göra't.

http://img295.imageshack.us/img295/461/whyohwhyao7.png

Skillnaden på den som går fort och den som segar sig verkar helt enkelt vara att den snabba inte vart med om internetfel. Den andra gick skitfort (mja, en 60kbps iaf) innan Internet hoppade ur. Sen efter att jag fixat det så blev den aldrig riktigt sig själv. Den där snabba har också segat ner nu när Internet krånglade upp sig mitt i nedladdningen på den med.

Vad tror ni? Kan jag göra något åt saken?
Första pris till den som kan lösa problemet med att uppkopplingen hoppar ur (utan att jag behöver skaffa ett PC Card nätverkskort, för det har jag redan planerat när plånboken tillåter), andra pris till den som kan ge tillbaka speeden till mina torrents.

EDIT:
Den snabba ligger och hoppar runt 20 - 50 KBps nu.

EDIT:
Den snabba är tillbaka i 200KBps, så där rök teorin om att det skulle vara något "spöke". Jag gjorde en integrity check så funkade det. Testade samma check på den andra torrenten, men den är kvar på cirka 0,6 KBps.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)