Ändra mappvy för alla mappar i OS X?

Permalänk

Ändra mappvy för alla mappar i OS X?

Jag vill att alla mappar sakll ha "lista" som defaultvy i OS X. Tyvärr så verkar det inte vara möjligt, utan jag måste trycka på knappen med de horisontella strecken varje gång jag öppnar en ny mapp. (Default är ikoner)

Vad göra?!?!

Permalänk
Medlem

Det går att ändra i inställningar för Finder -> Allmänt.
Kryssa i Öppna nya fönster i kolumnvy.

Permalänk

Men kolumnvy är inte det samma som listvy, det verkar inte gå att ställa in listvy som standard.

Permalänk
Medlem

Oops.. aja, snabbkommandot är cmd-2 om det hjälper..

Permalänk

Mjo, jag känner till snabbkommandot, och det förenklar ju. Men jag vill samtidigt att det skall vara "seamless". Vet om att en polare löste det där, men han minns inte hur och ajg lyckas inte för allt i världen. Är nyblicen macägare och jag hittar inte runt ordentligt ännu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwinginStan
Mjo, jag känner till snabbkommandot, och det förenklar ju. Men jag vill samtidigt att det skall vara "seamless". Vet om att en polare löste det där, men han minns inte hur och ajg lyckas inte för allt i världen. Är nyblicen macägare och jag hittar inte runt ordentligt ännu.

Den funktionen finns inte i Finder.
Har oxå sökt den.

Du får leta upp nått tredjepart program om det finns.

Permalänk

Vi får hoppas att Apple löst detta iom 10.5. För min del funkar det iofs bra med kortkommandona för de olika vyerna, men det skulle vara skönt med default-inställningar.

Permalänk
Medlem

Findern är tyvärr den absolut svagaste länken i Mac OS X. Den är klart överlägsen på flera plan, t.ex. med spring-loaded folders och så, men en del saker (som den här) är faktiskt riktigt skrattretande...

Permalänk
Medlem

testa path finder.. har bytt ut min ordinarie finder mot detta program helt och hållet