Linux installeras men ligger inte kvar på hårddisken

Permalänk

Linux installeras men ligger inte kvar på hårddisken

Jag har laddat hem och brännt ner Linux Ubuntu 1.10 men när jag har installerat det så försvinner det efter en omstart, någon som vet om jag har laddat hem fel verison eller gjort något?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk
Hedersmedlem

Det är inte så att du har råkat ladda ner Live-CD:n och bootar på den?

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Det är inte så att du har råkat ladda ner Live-CD:n och bootar på den?

Jo det var det .. det var dummt av mig att inte läsa mer innan jag fråga..

Men jag har laddat ner denna http://ubuntu-se.org/Wiki/Ladda_ner_Ubuntu den översta, det står ju prova eller installera men jag kan bara "prova" det på min dator. kommer inte till någon installations grej.

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn

Permalänk

Du borde ha en ikon på skrivbordet som heter något i stil med "installera ubuntu".

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Du borde ha en ikon på skrivbordet som heter något i stil med "installera ubuntu".

Tackar och bockar..

Nu är ubuntu igång och allt funkar fint

Jag har laddat hem teamspeak server för linux och undrar hur man ska installera den på lätaste sätt.
Ska jag först packa upp filen genom att skriva i terminalen tar -xjf filnamn.tar.bz2 och sedan installera apt-get install filnamn ?

Visa signatur

Intel Core i7 860 3,6 GHz | Corsair 6GB DDR3 1600MHz | 580 GTX | Asrock P55 Deluxe3
Förra Gaming datorn Media datorn