Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Okänt moderkort - Bilder

Tjena!

En polare köpte sig en dator begagnad och givetvis fick han inga skivor med drivrutiner.

Jag fick i uppdrag att instalera Windows XP på den, men utan en enda drivrutin så är datorn ganska värdelös, ingen USB, inget nätverk osv osv. Det står över huvud taget ingenting på moderkotet. Inte ens ett litet Asus eller MSI märke någonstans. På en liten krets står det med VIA, det är vad jag har att på.

Tar och postar en bild på kortet och en bild på kretsen och hoppas på att någon känner igen kortet eller kan hjälpa mig att hitta passande drivrutiner.

Tack på förhand

MVH Viking

Rigg: Raijintek Thetis | Corsair 550VX | Asus Z97-A | Intel i7 4790K | Kingston HyperX Fury, 16 GB | nVidia Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO, 500 GB | SB X-Fi Xtreme Music Laptop: MacBook Air 13 Mid 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2004

Råkade kunna urskilja några nummer under agp platsen.

En snabb googling så fick man fram:
http://www.msicomputer.com/product/p_spec.asp?model=K8NGM2-L&...

Tycker det ser hyffsat likvärdigt iallafall

Amd64 3500+, Epox NDA3+, 2048 Kingston/Corsair ValueR, 160gb, x800xt AGP, TT Tsunami.
Citera och jag hittar tillbaka...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2005

Tack

De är med största sannolikhet samma kort som det som sitter i

Edit: Jodå, det funkade fint. Tack än en gång.

Rigg: Raijintek Thetis | Corsair 550VX | Asus Z97-A | Intel i7 4790K | Kingston HyperX Fury, 16 GB | nVidia Geforce GTX 1060 | Samsung 860 EVO, 500 GB | SB X-Fi Xtreme Music Laptop: MacBook Air 13 Mid 2013

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Maj 2005

NP :P:P...Är det mini atx mobo? Eller ett stort chassi?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2003

Man ser ju att det är ett litet moderkort

Jo på MSI korten står nummert, väldigt lätt att kolla upp vad det är för något även om det är oem (tex packard bell)

Mobile Sempron 3000+ E6 - DFI nF3 250Gb LanParty UT - 2x1024 Corsair Value PC3200 - Asus 6800xt - North-Q 400watt psu

Bilder och spec på min dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Ibland är saker svårt.

Själv är man ju skadad och identifierade först den MSI-röda färgen, formfaktor och expansionsplatser, sedan var modellnummret och sånt jox fanns.

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.