Dell går med Hypertransport Consortium

Permalänk
Melding Plague

Dell går med Hypertransport Consortium

Tillverkaren Dell tillkännagav igår att de har gått med organisationen Hypertransport Consortium, vilket utvecklar och marknadsför Hypertransport-protokollet. De består av många stora tillverkare, där i bland Ati, Sun, Cisco, Nvidia, Apple, och nu Dell.

Läs nyheten: Dell går med Hypertransport Consortium

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"är hot-swap för Hypertransport-anslutna enheter."

Hotswappa CPU

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maDa
"är hot-swap för Hypertransport-anslutna enheter."

Hotswappa CPU

Det borde väl redan finnas på flervägsservrar? Där kan man ju byta det mesta i farten

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk

Vad sla protokollet användas till?

Permalänk
Medlem

Dell är ju inte ett teknikföretag, allt de gör är att skruva ihop datorer så billigt som möjligt, så vad gör de där ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxan
Dell är ju inte ett teknikföretag, allt de gör är att skruva ihop datorer så billigt som möjligt, så vad gör de där ?

Undrar jag med.
Rolig hypertransport klubb dom har bildat, till vilken nytta?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yxan
Dell är ju inte ett teknikföretag, allt de gör är att skruva ihop datorer så billigt som möjligt, så vad gör de där ?

Om jag inte missminner mig har de designat egna moderkort en gång i tiden, och att de därigenom kunde spara en del pengar genom att skära hörn här och var.

Jag har också för mig de slutade designa moderkorten efter ett tag, då de upptäckte att det var ganska dyrt att behöva ta fram speciella drivrutiner för allt man stoppade i moderkorten bara för att de var specialdesignade.

Om de kan påverka HT-specifikationen så att HT-prylar blir mer 'plug and play', så man slipper fipplet med drivrutiner kanske de ser en möjlighet att börja med egna moderkort igen.

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nyhet
Tillverkaren Dell tillkännagav igår att de har gått med organisationen Hypertransport Consortium, vilket utvecklar och marknadsför Hypertransport-protokollet. De består av många stora tillverkare, där i bland Ati, Sun, Cisco, Nvidia, Apple, och nu Dell.

Läs nyheten: Dell går med Hypertransport Consortium

Ni säger att HT3 håller på att utvecklas. Är inte det protokollet spikat sedan ett ganska bra tag?
Måste säga att dom är jävligt sent ute annars. Med tanke på att K8L ska använda det. Hur kan dom fortfarande utveckla något som ska användas med chip som redan är färdigdesignade?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Vad sla protokollet användas till?

Används sedans ca fyra år som systembuss för AMD-datorer. Det ska användas till att koppla ihop alla möjliga saker med varandra på kretskort.

Permalänk

Doooh, det visste jag ju egentligen när jag tänker efter

Frågan är lite vad Apple gör där? Fast de kanske har tänkt använda tekniken i helt andra typer av produkter?