byte från amd 64 3000+ till amd x2 värt ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skellefteå
Registrerad
Mar 2004

byte från amd 64 3000+ till amd x2 värt ?

Hej jag hade tänkt att upgradera min dator efter som att jag tycker om att spela med det laggar bara mäst pga kass processor. Har för nuvarande en

amd 64 3000+ socket "754" och hade tänkt att byta den mot den här se länk : http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323806

Och nu är det mäst för spel alltså. Kommer det att bli någon större skillnad ? ska även köpa ett nytt moderkort också tyvär agp:/ köpte just ett nytt grafikkort så orkar inte byta det igen. och ett par nya ddr2 minnen.

så det borde väll göra rätt mycket i spel ? eller har jag fel ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

det är bra mkt bättre att du innhandlar ett pcie, sälj kortet på blocket eller tradera eller nå kul å så köper du nytt mobo helst core 2 duo dom är snäppet bättre än amd's nuvarande.
och minst 1 gb ram.

Ryzen 2700X | 16GB G.Skill CL14 3200MHz | GTX 1080 |Asus Strix X470-F

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2004

Om man prompt vill ha amd då, vad för moderkort rekomenderas då?
Jag är lite i samma situation som Jolle 86 här.

Jag är beredd att köpa ett halvdyrt kort för framtida uppgradering, så man slipper köpa nytt mobo varje gång

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mölndal
Registrerad
Mar 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hockexx
det är bra mkt bättre att du innhandlar ett pcie, sälj kortet på blocket eller tradera eller nå kul å så köper du nytt mobo helst core 2 duo dom är snäppet bättre än amd's nuvarande.
och minst 1 gb ram.

Det går väl knappast att jämföra med tanke på c2d ligger så mycket dyrare
i pris än ex AM2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av janne6304
Det går väl knappast att jämföra med tanke på c2d ligger så mycket dyrare
i pris än ex AM2.

Nej dom är inte dyra. man kan köpa en c2d för 1500 och sen köra om en FX prolle för 7000.

| Core 2 Duo E6300 | Shappire Radeon 2600XT 800Mhz/1720Mhz | 2,5 GB RAM DDR2 PC5300 | Biostar A7A 8.0 | Silentium T1 | Razer Diamondback| 400GB HDD (2x200gb) | Win XP| LG Flatron L222WS | Seasonic 350W |

Windows Vista Suger! Åratal har dom haft på sig och de är va dom kommer med.