Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sveg
Registrerad
Feb 2007

Problem med AMD! asus a8n-e

Hejsan alla! det är nu så här att jag köpte en bygg-den-själv dator på datorbutiken.com. det var en amd +3500 , asus a8n-e, 1024 ddr corsair. geforce 7600gt 256mb. 200 gig hdd. (ljudkort och nätverkskort intregrerat)

allt var helt underbart i 3 månader tills allt krasha helt plötsligt börjar jag choka upp i 100 i counter-strike lossa med jag hacka och hacka.
gick inte att spela. hade allt rates rätt. Så jag formatera om datorn bytte driver rutiner. gjorde system check osv dom kunde inte hitta nåt fel.
Ljudet hade också krånglat slutat fungera helt.
Jag kan inte ladda ned Directx 9.0c som jag har fått på skiva det fortsätter att säga "detts spel kräver nya directx 9.0c" jag försökt installerat det säkert 100 ggr. Så jag tänkte men jag börjar spela wow då så jag installera det osv. när jag trycker igång det så kmr en ruta upp.

"ERROR #132 (0x851000084) Fatak exception
Program : C/ blabla bla
Exception 0xc000005 (acces_violation) at 001b:00608a83
The instruction at 0x00608a83 referenced memory at 0x000000054
the memory could be read"

Allt har börjat blivit helt **********. snälla vad är det som händer?

har hört att flera med samma dator har haft exakt samma problem!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Re: Problem med AMD! asus a8n-e

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fl0wer

Jag kan inte ladda ned Directx 9.0c som jag har fått på skiva det fortsätter att säga "detts spel kräver nya directx 9.0c" jag försökt installerat det säkert 100 ggr.

förstår inte riktigt vad du menar.

men wow problemet finns det lite lösningar på här
http://www.blizzard.com/support/wow/?id=aww01735p

Ryzen 2700X | 16GB G.Skill CL14 3200MHz | GTX 1080 |Asus Strix X470-F

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sveg
Registrerad
Feb 2007

jag tror själv att min moderkort är defekt eftersom nätverkkortet strular och ljudkortet och nu kan jag inte fixsa drivisar.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

Sedan verkar det som om du inte installerat SP2, directx9c följer ju med den har jag för mig så det kan du ju försöka

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud