Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

problem med processor?

Har en amd 64 x2 3800+

2 gig ram

kn8-sli socket 939 och en 8800gts

jag vet att min processor är en kraftig flaskhals. Problemet är att jag inte får mer än ca 5000 på 3dmark06 vilket är väldigt lite med detta system. installerade speedfan och såg att graffen inte får mer än 11.55v då den behöve 12v.

kan detta påverka?

Rediscover Communication

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Maj 2005

vad har du för AAG?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2005

8800gts vill ha mycke ström så vad har du för agg !!!!!

Phenom 2 4 GHZ Graffe 6950 900 / 1375 resten är tiptop. väntar på nästa cpu av AMD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av the pingvin
8800gts vill ha mycke ström så vad har du för agg !!!!!

http://www.webhallen.com/prod.php?id=41722

Rediscover Communication

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krumpli
http://www.webhallen.com/prod.php?id=41722

Q-tec är det absolut sämsta inom nätagg nu för tiden.
Du borde koppla ut den och investera i ett nytt innan nätagget dör och tar med sig några datordelar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
Q-tec är det absolut sämsta inom nätagg nu för tiden.
Du borde koppla ut den och investera i ett nytt innan nätagget dör och tar med sig några datordelar!

Några tips?

Rediscover Communication

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Maj 2002

Tagan är stabilt och välbyggt, men vill du bara ha ett billigt agg med stabil ström föreslår jag FSP, dom är stabila och har bra prislapp.

Lenovo Thinkpad X230 - i5 3320M - 16Gb ram - Sandisk Extreme II 240Gb - IPS - Ultrabase 3 docka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
här..
Registrerad
Jun 2006

Det är ett under att du kan köra datorn överhuvudtaget med det agget.
Själv gillar jag Antec, dom gör bra och stabila nätagg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Man få la tacka, processorn är klockad från 2 ghz till 2.5ghz kanske jag ska säga också

Rediscover Communication

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Okt 2003

Q-tec aggen borde inte ens få säljas... huuu

Corsair och Cooltek verkar annars vara populära agg nuförtiden, ska tydligen vara prisvärda, tysta och stabila.

(och köp absolut inte north-q heller, rent skräp. Köpte i alla fall mitt billigt begagnat i och med att jag behövde ett fort o hade lite $$ Men det är i alla fall tyst)

Mobile Sempron 3000+ E6 - DFI nF3 250Gb LanParty UT - 2x1024 Corsair Value PC3200 - Asus 6800xt - North-Q 400watt psu

Bilder och spec på min dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

OCZ är bra agg. men dom kostar väl lite mer också. Mitt på 450, eller om det var 480w har pallat med mycke klock i 2 år nu så!

WS1: | Asus RoG Strix X470 Gaming-F | Ryzen 7 2700x | 32gb G.Skill Flare X | EVGA GTX 1070 ACX 3.0 SC | Corsair RM650i | Jonsbo UMX4 | Corsair H100i | SRVR: | AsRock AB350 Gaming/mITX | Ryzen 5 2400G With Vega 11 | 8gb | FD Array | ESX Srvr | Mac Pro 5.1 | 2x Xeon X5650 | 64GB ECC DDR3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zoppatorsk
Text...

(och köp absolut inte north-q heller, rent skräp. Köpte i alla fall mitt billigt begagnat i och med att jag behövde ett fort o hade lite $$ Men det är i alla fall tyst)

North-Q funkar fint för mig =/
Kör deras 500W med 140mm fläkt. Blir som mest lite ljummet vid belastning. Iofs, så har dator min varit underlig ett tag, men jag tror mer det är moderkortet och inte PSU. Men det är offtopic.