Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grythyttan
Registrerad
Jun 2004

Logitech MX5000 + Ubuntu

Hej hej. Någon som vet hur man kan få igång ovanstående i Ubuntu. Är bluetooth. Jag får igång det men sen om jag gör en kallstart eller startar om så får jag göra om allt igen med hcitool scan och allt det. Hoppas på att någon kan hjälpa mig.

//Mathias

Mathias Saxin

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Maj 2002

Jag knycker din tråd, eftersom ingen har svarat på över ett år!

Jag har samma tangentbord/mus, och får det inte att funka alls. Jag tänkte testa live-versionen av ubuntu 8.04, och hela systemet startar upp utan problem, trodde jag! Ingen som helst kontakt med tangentbord/mus. I BIOS så fungerar tangentbordet, så man måste inte ha några drivrutiner installerade, eller några program igång. Är det bara live-versionen som har detta problem?

Jag har tyvärr inget annat tangentbord att testa med, och har inte lust att springa och köpa ett, bara för att kunna testa med (inte av ekonomiska skäl).

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2006

Bytt nick från Defcon till Eazy.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älvängen
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defcon
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=767206&highlight=MX5... ... kanske funkar

tack för snabbt svar!
skall kolla om det fungerar, men det verkar ju så illa att jag måste dra hem ett tangentbord/mus för att få igång mitt befintliga tangentbord/mus.
Älska engångsartiklar!

Min webbsida!
"Svenskarna är välväxta, kraftiga, smidiga, i stånd att uthärda det hårdaste arbete, svält och nöd.
De är födda krigare, fulla av stolthet..." - Voltarie