Kan ej logga in på mitt konto i Ubuntu

Permalänk
Medlem

Kan ej logga in på mitt konto i Ubuntu

I ett försök med att få igång Xgl/Compiz på Ubuntu så följde jag instruktioner på en sida där man eventuellt skulle lägga till skriptkod i filerna gdm.conf-custom och .Xsession. Detta enligt den här sidan: http://doc.gwos.org/index.php/Installxgl. Jag gjorde så men efter jag hade startat om X-servern så fick jag felmeddelandet att den inte kunde utföra det som stod i filerna och X-servern kunde inte startas. Så jag tog bort den information som jag adderat till i filerna och jag fick tillbaks det grafiska inloggningsfönstret. Men när jag skulle logga in så fick jag meddelandet att "du har försökt att logga in på en session som har varat i mindre än 10 sekunder och att du bör logga in på en felsäker session". Sen på samma ruta såg jag vilka filer den hade kört och det var /usr/X11R6/bin/sessreg, /var/log/wtmp, /var/run/utmp och /var/lib/gdm/:0.Xservers. När jag tryckte på OK så kom jag tillbaks till inloggningfönstret och jag fick samma grej när jag loggade in igen. Jag kör nu på felsäkert GNOME och det funkar dock. Hur rättar man till det här?

Det står så här i .Xsession-errors filen:

/etc/gdm/PreSession/Default: Registering your session with wtmp and utmp
/etc/gdm/PreSession/Default: running: /usr/X11R6/bin/sessreg -a -w /var/log/wtmp -u /var/run/utmp -x "/var/lib/gdm/:0.Xservers" -h "" -l ":0" "john"
/etc/gdm/Xsession: Beginning session setup...