Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
här
Registrerad
Sep 2006

s754!

Tja, dumma frågor och säkert på fel ställe

men jag har en s754 3700+ med 1024i ram, tror ni att det är lönt att sälja det? eller ska man bara köpa nytt å behålla det gamla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Min kristallkula säger ingenting om ifall du behöver två datorer, så du får avgöra själv.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
hemma
Registrerad
Maj 2004

Det där låter som en utmärkt grund till en HTPC.

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004

Skall du uppgradera, så kanske det bara är lådan, PSU , HD och CD som är något att bygga vidare på.

Köper du dessa grejor nya idag, kanske det kostar dig max ett par tusen.

Gudrun1

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västervik
Registrerad
Jan 2004

Kan var bra att ha en extra dator ibland. Om man t ex bränner mycket skivor så vill man ju inte orsaka att det ska bli dåligt brända pga att man gör massa annat samtidigt. Du kan ha den som server, brandvägg eller om du spelar spel så kan ni spela tvåmans LAN hemma hos dej :), eller om nån skulle gå sönder så blir du inte helt utan. Jag själv har tre stycken, från Pentium 450MHz till AMD 64 x2 4400+ 2.2GHz

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64