Skicka filer med adium. .Vilket protokoll?

Permalänk
Medlem

Skicka filer med adium. .Vilket protokoll?

Finns det något protokoll som adium stödjer fullt ut gällande filöverföring? Testade precis med jabber (jabber.se) och det gick inte alls.. hur är det med ICQ, AIM... andra tips?

Ska alltså skicka en fil från en adium client till en annan adium client... Vilket protokoll ska jag använda för att få bäst och snabbast filöverföring?

Permalänk

Jag är nyfiken på samma fråga!

Permalänk
Medlem

Jag har testat jabber mellan olika klienter och vissa fungerar bra andra inte. Du har inte bara missat atta öppna portar etc? För om du inte gjort det har du anledningen där att dte går sakta. Har själv också registrerat på jabber.se så det har ingenting med servern att göra i alla fall.

Hmm, kanske var jag lite offtopic nu..?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jangs
Jag har testat jabber mellan olika klienter och vissa fungerar bra andra inte. Du har inte bara missat atta öppna portar etc? För om du inte gjort det har du anledningen där att dte går sakta. Har själv också registrerat på jabber.se så det har ingenting med servern att göra i alla fall.

Hmm, kanske var jag lite offtopic nu..?

Har du testat med adium?

Permalänk
Medlem

Jag har Adium och har kunnat skicka filer med annat folk genom Jabber, vet inte om motparten också hade Adium dock, tror inte det.

Vad jag har märkt är dock att det tar en jävla stund för filöverföringen att starta, men sen funkar det. I MSN startar filöverföringen snabbare, men går ju långsamt, som vi alla vet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spanXen
Har du testat med adium?

Nej dte var därför jag kom på att jag nog råkade vara offtopic

Permalänk

Med AOL Instant Messenger, eller AIM som det kallas, så får man snabba filöverföringar i Adium. Bara att regga ett konto på deras sida och sen kan du njuta av att maxa din lina igen när du skickar filer.