Permalänk
Medlem

ASUS K8N E Delux s754

Hej på er !

Just nu sitter jag mer ett Fujitsu Siemens D1607 (skratta inte) moderkort som är rätt så gammalt men det funkar ok nu till allt som jag tvingar det till men det är ju så att jag kan inte clocka cpu:n och minnerna samt att höja eller sänka volten till vissa delar så det finns masser man ka göra med dagen moderkort men det kan jag inte med mitt därför funderar jag på att köpa ett Asus moderkort som är ganska mycket omtalad och bra.

Vet inte om detta är ett prisvärt moderkort men det är det jag vill ha. Det är lute tajt budget och jag kan inte uppgradera till dagen system än men just nu så räcker det med ett moderkort som jag kan klocka med. vet nån om det finns nånstans att köpa detta? har sökt lite men hittar ingen som har det i lagret.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=35160

eller kanske ett sådant

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=35161

Tips och förslag godtas!!

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Kan nog bli svårt att hitta ett sånt mobo då S754 slutade tillverkas för ett bra tag sen.

Visa signatur

Godde!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tack för svaren!!

Tror att jag ska köpa det Asus moderkortet från webhallen. verkar vara sjyst att klocka med. Jag ska faktiskt uppgradera mig till nytt pci-e moderkort Cd2 och allt det goda men det gör jag inte nu eftersom jag är fortfarande stundet och det är det sista året för mig i gymnasiet få se vad jag kan uppgradera mig till när jag skaffar jobb

Tack än en gång till för era svar

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]