Permalänk
Medlem

ubuntu + rar fil

Har nyss laddat ner säsong 1 av ett herrans liv och när man ska packa upp de så kan den inte läsa filen , den heter ett.herrans.liv.s01e01.pdtv.xvid-st.r00.

som ni förstår är de flera filer i samma mapp men hur ska jag packa upp den?

Permalänk
Inaktiv

Vet inte om denna tråd kommer att låsas, men men jag passar på innan det sker iaf. Jag kör själv inte Ubuntu men efter att jag googlade tror jag att jag har lösningen. Öppna terminalen och knappa in detta.

sudo apt-get install rar sudo ln -fs /usr/bin/rar /usr/bin/unrar

Sen är det bara att tutta o köra. Pröva först att öppna filen som har filändelsen rar istället för r00 osv...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av .mp3
Vet inte om denna tråd kommer att låsas, men men jag passar på innan det sker iaf. Jag kör själv inte Ubuntu men efter att jag googlade tror jag att jag har lösningen. Öppna terminalen och knappa in detta.

sudo apt-get install rar sudo ln -fs /usr/bin/rar /usr/bin/unrar

Sen är det bara att tutta o köra. Pröva först att öppna filen som har filändelsen rar istället för r00 osv...

eso@eso-desktop:~$ sudo apt-get install rar
Läser paketlistor... Färdig
Bygger beroendeträd
Läser in tillståndsinformation... Färdig
Paketet rar är inte tillgängligt, men ett annat paket hänvisar till det.
Detta betyder vanligen att paketet saknas, har blivit föråldrat eller
bara är tillgängligt från andra källor
E: Paketet rar har ingen installationskandidat

Permalänk
Medlem

Om jag inte misstar mig..
sudo apt-get install unrar

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

§7

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||