Permalänk
Medlem

Är dte några planer med high res upgradering på grafiken etc?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk
Medlem

Nej. Inga "stora" planer alltså... de gör lite i taget, men i grunden är det bara förbättringar de kan åstadkomma inom ramen för den ursprungliga spelmotorn från 2007 och vissa implementeringar av DX10 och kanske DX11 funktioner.

Dessutom har studion/publishern Daybreak bytt ägare till https://en.wikipedia.org/wiki/Enad_Global_7 och det skall tydligen leda till nya investeringar.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Ska inte denna tråden vara i Rollspel och inte i Wow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nozomi:

Ska inte denna tråden vara i Rollspel och inte i Wow

vadå wow, sluta svära...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Dax:

Är dte några planer med high res upgradering på grafiken etc?

Verkar som det finns en del planer för 2023 men oklart om det blir remaster då eller inte. Såg denna video idag som sammanfattar bra:

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Publicerades 18 september så tämligen ny info. Intressant. Tack @Yaana

För att klargöra, jag är inte direkt missnöjd med hur spelet ser ut, tycker inte det behöver bli mer verklighetstroget eller något sådant, det är ju mest effekter och nya funktioner samt åtgärder mot lag som jag personligen tycker är viktigt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@Homdax , håller med gällande lag. Det har definitivt hållit ned min speltid.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem

Det borde den inte behöva göra. De som har mest lag brukar i allmänhet vara :
- de som drar på sitt feta nvidia 4080 med sin Intel 12000 och maxar alla inställningar,
- håller sig i end game områdena eller södra bree samt andra områden med många spelare
- har taskig internetanslutning men begriper det inte själva

Det sista är faktiskt vanligare än man tror för vi i Europa och Sverge har extremt bra ISP villkor jämfört med stackarna på andra sidan pölen, har felsökt folks anslutningar som fysiskt bott i samma ort som SSG har servrarna, Boston, och det är rent otroligt vad den amerikanska marknaden är full med fuskande ISP som bara skall tjäna på sina kunder och har dålig billig hårdvara.

Vad gör man då?
- ok, med feta prylar, men förvänta dig inte att du kan ställa in spelet därefter.
- håll dig borta från ställen med många samtidiga spelare
- bo inte i USA, eller ha dumt avtal med snål amerikansk ISP som hela tiden throttlar anslutningen

Tumregel. Anpassa spelets inställningar och spelande efter vad spelet klarar av, inte efter hur mycket du lagt på hårdvara.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är sjukt sugen på att börja spela lite. Funkar spelet bra solo i början? Är mest ute efter känslan. Sen är frågan vad jag ska spela.

Permalänk
Medlem

Det funkar bra solo, jag spelar mest solo. Så kallad "casual player", men man kan grotta ner sig i princip hur mycket som helst. Numera har spelet också olika svårighetsgrader, men jag måste erkänna att jag inte satt mig in i hur exakt de fungerar.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Är sjukt sugen på att börja spela lite. Funkar spelet bra solo i början? Är mest ute efter känslan. Sen är frågan vad jag ska spela.

Spelar huvudsakligen solo och fann inga problem att göra det i början. Det finns för- och nackdelar med alla klasser, själv spelar jag hunter pga alla travel skills man får vilket underlättar en hel del.

Video som går igenom varje klass med fokus solo-spelande, det viktiga är dock att du tycker om att spela den klass du väljer så testa dig fram om du är osäker:

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Moderator
Forumledare

Körde en liten runda för någon vecka sedan. Sjukt mysigt att bara vandra runt i världen igen men upptäckte ganska snabbt att mina vanliga "stall" som jag hade upptäckt inte längre fungerade

Så det blev en tur mellan bree och ner till Eregion iaf. Har heeeelt glömt bort hur jag hanterar min minstrel och hur alla skills fungerade så det fick bli en DPS-stance och hålla tummarna

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Välkomna in på vår Discord: https://discord.gg/WWjxjt6w4t

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]