Permalänk
Medlem

jag har beställt det på webhallen och enligt dom så skickades mina 2ex igår så om det stämmer så har jag spelet idag.

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Varför 2 exemplar?

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Medlem

Boryyen: jag beställde ett till min polare med. Vi har lirat Vanguard men det fungerar inte så bra för någon av oss så vi tänkte att vi skulle testa detta.

Fick mitt i dag som sagt. Håller på att installeras nu.

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk

Om man vill börja spela WoW kan man ju faktiskt låna skivorna av en kompis, installera och sedan regga ett konto. Borde inte Lotro funka på samma vis? Alltså om jag lånar försempel dina skivor jockej och installerar det behöver jag sedan bara regga ett konto på Lotro's hemsida och logga in med det i spelet för att komma igång. Eller? Ser du eller någon annan som har skivorna något som hindrar detta?

Och en fråga igen: Ungefär hur mycket folk kommer det vara som spelar på samma server? Ett par tusen som i wow eller ett par hundra tusen som i EVE?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Man kan säkert använda sin polares skivor för installationen, men man måste ha en egen CD-nyckel för själva registreringen av kontot.

EVE har väl knappast ett par hundratusen spelare inloggade samtidigt...? Tror deras rekord låg på runt 20 000-25 000 spelare. Lotro's spelarantal per server lär ligga kring WoW's trakter, alltså max runt 5000 spelare, give or take någon tusing.

Visa signatur

.

Permalänk

EVEs rekord ligger en bit över 30k online samtidigt men det är ju flera hundra tusen spelare på servern som bidrar till politiken och ekonomin

Måste man alltså betala en engångsavgift på ~ 400kr för att få spela Lotro? =( Hur många månader speltid får man då?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem

Det är märkligt att EA är inblandat i det här ändå. Vad jag vet gäller EA-dealen bara skandinavien.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
EVEs rekord ligger en bit över 30k online samtidigt men det är ju flera hundra tusen spelare på servern som bidrar till politiken och ekonomin

Måste man alltså betala en engångsavgift på ~ 400kr för att få spela Lotro? =( Hur många månader speltid får man då?

Man betalar 389 kr för den vanliga utgåvan med en gratismånad eller 749 kr
Special Edition med 45 dagar gratis, och när gratistiden är slut betalar man givetvis en månadsavgift. Om man inte vill betala månadsavgiften kan man köpa Collector's Edition för 2395 kr, för i den ingår en livstidsprenumeration.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
EVEs rekord ligger en bit över 30k online samtidigt men det är ju flera hundra tusen spelare på servern som bidrar till politiken och ekonomin

Måste man alltså betala en engångsavgift på ~ 400kr för att få spela Lotro? =( Hur många månader speltid får man då?

Jag betalade ~ 295:- för mitt från play.com + tillägg ~ 65:- för att få tillgång att börja spela 10 dagar före releasen.
Då lirar jag fortfarande med den nerladdade beta klienten, original DVD'n bör dyka upp i brevlådan idag eller inom dom närmaste dagarna.
Sen eftersom det var 'Pre-Order' paketet jag köpte så får jag även tillgång till att betala den billigare månads kostnaden (~ 83:- (€8.99) per mån.) eller alternativet att betala ~ 1380:- (€149.99) i en engångs summa för att slippa betala per månad (Lifetime membership).
Men dessa alternativ (founders program) fanns bara tillgängliga fram tills idag.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt från Webhallen i söndags och fick mitt idag.

Det går att låna ut sina skivor, det följer faktiskt med en 7 dagars trail som man kan ge till sin kompis, det står "Give the below activation code and your game DVD to a friend and you can both enjoy The Lord of the Rings Online today".

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag beställde mitt från Webhallen i söndags och fick mitt idag.

Det går att låna ut sina skivor, det följer faktiskt med en 7 dagars trail som man kan ge till sin kompis, det står "Give the below activation code and your game DVD to a friend and you can both enjoy The Lord of the Rings Online today".

Jag beställde mitt från webbhallen i söndags, men det är inte ens skickat än. Väldigt konstigt. Varför lämnar de inte kollinr så man kan följa paketets väg?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag beställde mitt från webbhallen i söndags, men det är inte ens skickat än. Väldigt konstigt. Varför lämnar de inte kollinr så man kan följa paketets väg?

Vilken version har du beställt? Är det den vanliga så går den säkert som brev, Special Edition ser också ut att möjligtvis kunna gå som brev och Collector's Edition verkar vara försenad med två dagar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Vilken version har du beställt? Är det den vanliga så går den säkert som brev, Special Edition ser också ut att möjligtvis kunna gå som brev och Collector's Edition verkar vara försenad med två dagar.

Jag beställde CE. Vart stod det att CE var försenat med två dagar?
Borde de inte skicka ut någon form av meddelande när sådant sker? Vore ju en trevlig kundservice.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag beställde CE. Vart stod det att CE var försenat med två dagar?
Borde de inte skicka ut någon form av meddelande när sådant sker? Vore ju en trevlig kundservice.

De ändrade releasedatum till 2007-04-26 igår (tror jag det var). Antagligen har de inga rutiner för att informera om ändrade releasedatum på förhandsbokningar p.g.a. att de är preliminära datum. Tråkigt att man får vänta två dagar till när man betalar så mycket.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
De ändrade releasedatum till 2007-04-26 igår (tror jag det var). Antagligen har de inga rutiner för att informera om ändrade releasedatum på förhandsbokningar p.g.a. att de är preliminära datum. Tråkigt att man får vänta två dagar till när man betalar så mycket.

Står fortfarande 2007-04-24 på båda varianterna? Men tack för infon i alla fall. Ska gå ner till det lokala haket imorgon och se om de har det, i så fall köper jag där, så kan webbhallen behålla mitt ex. Som sagt de reserverar ju sig för sådant här, men det borde gå ut någon form av info till kunden!

Edit: Var inne en snabbis på OnOff:s hemsida, och de har på SE skrivit 2007-04-27 :/
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48982?opendocum...

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Står fortfarande 2007-04-24 på båda varianterna? Men tack för infon i alla fall. Ska gå ner till det lokala haket imorgon och se om de har det, i så fall köper jag där, så kan webbhallen behålla mitt ex. Som sagt de reserverar ju sig för sådant här, men det borde gå ut någon form av info till kunden!

Edit: Var inne en snabbis på OnOff:s hemsida, och de har på SE skrivit 2007-04-27 :/
http://www.onoff.com/online/se/inet.nsf/vProd/48982?opendocum...

Det är Collector's Edition som har datumet 2007-04-26, de andra två varianterna har det ursprungliga datumet.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Det är Collector's Edition som har datumet 2007-04-26, de andra två varianterna har det ursprungliga datumet.

Aha, värstingvarianten!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

jag fick min collectors ed den 23:e
Tyvärr har de ändrat innehållet utan att meddela de som förbeställt
dock en trevlig box och manualen är snygg

Kom igen och skapa gubbar på snowbourn!

Citat:

* Full game client on DVD disk
* Hardback manual
* 7-day Buddy Code – give this to your friend and adventure in Middle-earth together!
* Exclusive Figurine – A beautifully crafted miniature mithril figure for your display cabinet
* Special Edition In Game Item - Cloak of the Peace-keeper, which gives you +2 Peace Morale Regeneration
* Collectors parchment map of Angmar – Use it to navigate your way through the world or frame it as a gorgeous art piece
* Special Edition 'making of' DVD, additional interviews, movies, exclusive game art, etc. - Get your hands on never-before-seen assets
* Unique Collectors' box, individually numbered
* Only 5,000 units to be produced
* Lifetime subscription to the game included – you will never have to pay a monthly subscription!
* Letter from Jeffrey Steefel, Executive Producer of LOTRO
* Lifetime Member certificate – Official record of your Founder membership
* A voucher for a Lord of the Rings Online leather wristband, impressed in Elvish
* Exclusive in-game item - Cloak of Easeful Thought, which gives you +2 Peace Morale Regeneration
* Prima Hint Booklet
* The chance to win a trip to Turbine or one of nine Microsoft Zunes. For more information please visit the Golden Ticket webpage at http://www.lotro-europe.com/goldenticket/

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Tjenare.
Lirar på Snowbourn och heter Beliga. Elf - Lore-Master.

mvh

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Fick min DVD från Play.com ...
Lirar på Evernight - Alexander (hnt) och Zelinah (mns)

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jockej
Tjenare.
Lirar på Snowbourn och heter Beliga. Elf - Lore-Master.

mvh

//Jocke

Släng iväg ett meddelande till Parnan Är en Human minstrel

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Funderar nästan på att köpa detta spelet..något ni rekomenderar en som tröttnat på wow helt och hållet..
Lirat de mesta i MMO, vissa mer seriöst än andra

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag beställde mitt från Webhallen i söndags och fick mitt idag.

Det går att låna ut sina skivor, det följer faktiskt med en 7 dagars trail som man kan ge till sin kompis, det står "Give the below activation code and your game DVD to a friend and you can both enjoy The Lord of the Rings Online today".

Är det någon skillnad på innehållet på DVDerna och det man kan ladda ner för betan tex här? http://www.meganova.org/files/590782.html
Om det är samma så behöver jag ju bara hitta en kompis som är villig att ge mig 7dagars-trialen

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Då lirar jag fortfarande med den nerladdade beta klienten, original DVD'n bör dyka upp i brevlådan idag eller inom dom närmaste dagarna.

Fick mitt spel igår redan, men jag såg ingen founders kod.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Precis beställt från slöhallen.

Alltid gillat Tolkiens verk men jag går inte in i det här liret med några förutfattade meningar. Har ju lagt ner WOW för gott nu och gamla Ultima Online är det ju ingen idé att spela direkt

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Fenix: Gör det ikväll.

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Fick mitt spel igår redan, men jag såg ingen founders kod.

Koden fick du ju via mailet när du beställde.....

Founder Program

----------------

To take advantage of the special Founder Program, please follow these simple
instructions:

1 - Please visit http://www.lotro-europe.com/founder/

Enter the following pass code when promted: XXXX-XXXX-XXXX-XXXX-XXXX

PLEASE NOTE: YOU WILL NEED TO BE A CODEMASTERS MEMBER TO TAKE ADVANTAGE OF THIS
OFFER!

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Hmm såg jag inget om... o nu hittar jag inte igen mailet. Verkar ha deletat det av misstag. :/

EDIT:
Hittade det... tack Thunderbird som sparar imap inboxen!

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Har beställt spelet nu iaf men fanns ingen pounderevig membership kvar:( Lite sent ute med detta spel faktiskt.:(

Nu till frågan. Vilken server spelar majoriteten svenskar på=)?
Mogna sådanna dvs.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Har beställt spelet nu iaf men fanns ingen pounderevig membership kvar:( Lite sent ute med detta spel faktiskt.:(

Nu till frågan. Vilken server spelar majoriteten svenskar på=)?
Mogna sådanna dvs.

Svårt att säga då majoriteten skriver på engelska i chat kanalerna...(om man bortser från FR & DE kanalerna).. och det finns ju 10st servrar i europa att välja på just nu...men bara 4st av dom är "engelska"... för min del spelar det mindre roll om det är svenskar eller ej...

antingen får du vänta o se vilken server som får ett rykte om att många svenskar spelar på, men det är nog för tidigt att svara på det just nu....
(Du kan inte flytta karaktärer mellan servrarna)

[EN] Snowbourn
[EN] Evernight
[EN] Eldar
[EN-RP] Laurelin
[DE] Morthond
[DE] Maiar
[DE] Vanyar
[DE-RP] Belegaer
[FR] Sirannon
[FR-RP] Estel

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••