Permalänk
Medlem

Tja det kostar som alla andra MMO så det får man ju ta med i beräkningen innan man köper det.Iofs så blir ju första året dyrast men slår man ut det per dag så blir det ju inte mer än 5:-/dag.Man får inte så mycket för en 5:a idag så jag tycker inte det är speciellt dyrt.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Oftast när man spelar MMO hamnar andra spel åt sidan också, åtminstone för mig, så jag spar faktist mer pengar på att lira ett MMO än att köpa 10 spel om året för 500kr/st som man tröttnar på efter några veckor.

Blev Eldar-servern istället för mig då ett par polare ska börja där, heter Skarm och kör som Lore-Master. Hojta gärna till.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Nice ska nog köra på Eldar servern med.Hör av mej när jag fått spelet förhoppningsvis imorgon

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Har äntligen köpt det...Ska bli riktigt kul att testa och se om det lever upp till förväntningarna

Permalänk
Medlem

Hmm, texturerna blir lite udda när jag går in i en byggnad för att sedan gå ut igen. Låter bilden tala för sig själv:

...och nej, mina temperaturer ligger på stabila områden. Vetefan vad som är fel, hade samma problem i betan. Riktigt irriterande då jag får stänga av spelet helt och sedan starta det igen för att det ska försvinna. Har allra senaste drivrutiner från Nvidia också.:confused:

Visa signatur

.

Permalänk

Tycker ni att jag ska kööpa det??

Permalänk
Medlem

Spelar på Eldar servern med ett gäng polare. Är väl inte speciellt intresserade av att gå med i ett megaguild men vi funderar på att dra ihop något lite mindre för att underlätta eventuellt "raidande" etc i framtiden.

Adda mig "Lormoth" - Loremaster om ni är intresserade.

Visa signatur

Jodå... såatte.. nädå...

Permalänk

hm mitt spel hackar till rätt mycket.. tycker inte det bör göra det med min dator.

Permalänk
Medlem

Tror det hackar för den laddar ganska stora texturer dynamisk... får se om de optimerar spelet lite bättre i en kommande patch, inte helt omöjligt.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

Kan någon lista några punkter som gör det här spelet bättre än WoW om man är ute efter gruppspel? (d.v.s inte PvP)

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
hm mitt spel hackar till rätt mycket.. tycker inte det bör göra det med min dator.

2gb ram gör underverk så jag hade skaffat det,mer eller mindre nödvändigt i dagens spel speciellt när det är mycket stora ytor som skall läsas in.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
2gb ram gör underverk så jag hade skaffat det,mer eller mindre nödvändigt i dagens spel speciellt när det är mycket stora ytor som skall läsas in.

Satt i 1Gb mer idag, flyter mycket bättre =).

Permalänk
Medlem

Funderat på detta men vill pröva innan jag köper, det råkar inte finnas någon som har en buddy key att ge ut?

En sak jag funderat på att spela är captain, någon som kan berätta hur dem är? (Läste infon på deras sida men den verkar inte så välbeskrivande)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pert
Funderat på detta men vill pröva innan jag köper, det råkar inte finnas någon som har en buddy key att ge ut?

Jag funderar på samma sak... Jag har sökt, men inte hittat något. Vore trevligt om någon hade en över.

Tack.

Permalänk

Någon som har testat den inbyggda voice over funktionen?
Hur funkar den? Måste man vara i grp eller kan man snacka med vem som helst som står nära?

Permalänk
Medlem

Den inbyggda voice funktionen fungerar mycket bra. Du kan bara prata med personerna som har det påslaget och är med i samma grupp som dig. Men det innebär att man slipper böket med TS/Ventrilo samt att du har voice möjlighet i random grupper.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Den inbyggda voice funktionen fungerar mycket bra. Du kan bara prata med personerna som har det påslaget och är med i samma grupp som dig. Men det innebär att man slipper böket med TS/Ventrilo samt att du har voice möjlighet i random grupper.

Så om jag är i en grupp av 4 och bara 3 av oss har det igång, kan då inte den 4 personen hör oss?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fella1strike
Ok tack! men tycker inte ni andra att det är ganska mycket, ni som köör det måsste betala vääldigt mycket.
Först köpa det för typ 500 kr sen kan man bara kööra det i 31 dagar och sen måsste man betala i månaden det blir typ om man betalar för ett år 1200 kr + 500 kr!!!!= 1700 kr för ett år.....javet fortfarande inte om jag ska kööpa det pga priset men vill så gärna kööra det!!!!!!!!

1770:- gav jag totalt.....
366:- för spelet , inkl. 10 dagars 'early acces' innan spelet släpptes och inkl. frakt.
sen 1404:- för livstids konto så man slipper betala per månad....
Men, som nämts tidigare.. försent nu att skaffa livstids konto.. om du inte köper CE versionen....

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Gargamel
Så om jag är i en grupp av 4 och bara 3 av oss har det igång, kan då inte den 4 personen hör oss?

Precis... men det är enkelt att slå på. Säger man åt folk att göra det så gör dom det (hittills iaf).

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Hittade en helt underbar fix för oss som spelar med Audigy- eller X-Fi-ljudkort och Vista. Problemet var att 3D-ljud (5.1) inte riktigt funkade, men denna lösning fixade det och vissa påstår att spelet även flyter bättre nu, vilket jag inte kan kommentera riktigt än.

http://forums.lotro.com/showthread.php?t=49877

Visa signatur

.

Permalänk

skitbra skarm. Har dock inget X-fi kort ännu men tänk att köpa ett och burken har vista så tack för tipset. Blir användbart inom en snar framtid=)

Permalänk
Medlem

Har nu precis kommit igång och ska göra min första karaktär hoppas man har lätt att sätta sig in i och förstå spelet bara, så kanske man kan lägga wow bakom sig .
/simon

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har otroligt nog svårt att finna trainers så jag kan komma igång med mitt yrke. Finns det exempelvis en tailortrainer i Combe eller där i närheten?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Jag har otroligt nog svårt att finna trainers så jag kan komma igång med mitt yrke. Finns det exempelvis en tailortrainer i Combe eller där i närheten?

Breeland:

Combe: Sara Crabgrass 28.7S, 48.7W Up the shorter stairway on the left, next to the Workbench.
Bree: Mat Hedgerow 30.6S, 51.1W Inside a building in the Traders area, on the SW side of the square. Take a left once you're in the building. He is kneeling near the Workbench.

http://www.mehq.net/dynmap/index.php En dynamisk karta som kan varatill hjälp också.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
Breeland:

Combe: Sara Crabgrass 28.7S, 48.7W Up the shorter stairway on the left, next to the Workbench.
Bree: Mat Hedgerow 30.6S, 51.1W Inside a building in the Traders area, on the SW side of the square. Take a left once you're in the building. He is kneeling near the Workbench.

http://www.mehq.net/dynmap/index.php En dynamisk karta som kan varatill hjälp också.

Bugar och tackar!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Lite trevlig läsning från en Codemaster designer rörande *dread systemet*

http://www.lotro-europe.com/news.php?id=3341&type=Dev%20Diari...

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Näe nu kan jag inte hålla mig längre, imorgon köper jag spelet så fort som möjligt
Gamereactor gav spelet 8/10 och det verkar juh väldigt lovande.

Vilken server ska man spela på? Vart håller ni sweclockare hus?

Visa signatur

Ehhh!

Permalänk
Avstängd

Finns det någon form av trial till det här spelet? Skulle vara guld att kunna testa det först innan man bestämmer sig.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Finns det någon form av trial till det här spelet? Skulle vara guld att kunna testa det först innan man bestämmer sig.

Det som beställt collectors edition har en s.k. "buddy code". Gäller i 7 dagar. Jag har en sådan, men har tyvärr lovat bort den, annars hade du kunnat få min!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Vet någon om det finns ett ställe på nätet att köpa spelet från så man får en cd-key skickad till mailen och kan börja spela omgående om man har tankat klienten och har spelet installerat?