Finns det en webbläsare för mig i Mac OS X?

Permalänk
Avstängd

Finns det en webbläsare för mig i Mac OS X?

ALLA jag har testat har något fel som gör att jag inte vill använda den.

Firefox
++
Funkar oftast perfekt
Skönt system med tabbarna (command + siffra byter till tab, stänger på mittenklick, går att flytta runt dom osv)
Plugins, extensions
--
Filmer som postas direkt på en hemsida buggar, försvinner om man inte scrollar upp perfekt långt. En film kan dessutom sega ner hela datorn tills man stänger av den (filmen, inte datorn).

Shiira
++
Snygg
Tab-exposé
Flyter på mjukt och fint
Bra drag and drop
--
Tabbar funkar inte lika bra
Går för närvarande inte att skriva "g sökord" för att googla
Varnar inte när man håller på att stänga ett fönster med 10 tabs, finns ingen "restore session"

Safari
++
Bra integrerad, bra drag and drop
--
Samma som för Shiira, fast den är rätt ful också.

Finns det ingen som har alla plus och inga minus? Ni kan gärna lägga till plus eller minus på dom om ni känner att det är något som undgått mig. Det perfekta hade varit Shiira med Firefox' tabbar, restore session och att "g sökord" kom tillbaks (funkar i 1.2 men inte i 2.0b)

Först gissade jag att Firefox buggade p.g.a Flip4Mac, men det funkar ju perfekt i Shiira

EDIT: Vafan. Det var Adblock som fick Firefox att spåra ur. Men det går ju inte att använda Firefox utan adblock..? Någon som har en lösning? Dessutom börjar jag ju gilla tab-exposé en hel del.

BAAAH, kan ingen göra den ultimata webbläsaren?

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Jag känner likadant. Firefox är dock den som kommer närmast bäst, i alla fall i mitt tycke.

Har du provat Opera, Camino, OmniWeb?

Visa signatur

must!

Permalänk
Avstängd

Camino, ja. Den hade många minus och få plus, förutom att den var fin.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Permalänk
Medlem

Använder Firefox atm men tycker Safari är trevlig förutom att det inte är lika smidigt att byta mellan tabbar, man kan inte byta plats på tabbarna och den käkar jävligt mycket minne. Så jag använder firefox i väntan på safari 3.

Permalänk
Medlem

Camino här, har inte sett några nackdelar med den alls i princip, förute mögade den med små nerladdnindsfiler så som .torrent, men nu flyter den på finfint. Är la främs för att den använder keychain jag använder den.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

"Går för närvarande inte att skriva "g sökord" för att googla"
Om du vill ha en smidig sökfunktion i Safari, släng på Inquisitor.
Direkt sökning, och möjlighet att lägga in egna sökmotorer/sidor.

Permalänk
Medlem

Hört mycket gott om Camino och upplever den snabbare än FX trots standard tweaken som finns.
All-in one gesture, Bookmark this page plus, Tab mix plus fungerar bäst.
Tyvärr är opera inte direkt anpassad för Mac funktioner som drag and dropp mm.
Synd på en annars bra läsare till Windows men inte lika exemplarisk till OS X.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Avstängd

Nu sitter jag är i Firefox igen. Installerade Flashblock istället för adblock, dock måste jag klicka på allt jag vill se nu. Om bara Shiira hade haft bättre tabbar hade det varit den ultimata webbläsaren på Mac.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

OmniWeb tycker jag iaf uppfyller alla de kriterierna du har satt upp. Provat?

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Här finns det en hel del plugins till Safari som du kanske kan använda för att få den att funka som du vill:

http://pimpmysafari.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
OmniWeb tycker jag iaf uppfyller alla de kriterierna du har satt upp. Provat?

Nej, får titta vidare på det när jag kommer hem. Låter lovande iaf.

EDIT: MYCKET lovand efter att ha spenderat lite tid att läsa på hemsidan. Ska absolut testas
EDIT2: Fall direkt på den asfula och värdelösa tab-skiten till höger som inte går att flytta till det vanliga stället. Men det kommer ju ingen få reda på eftersom det inte går att bumpa på det här forumet.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio