Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Permalänk
Medlem

Hello,

Thanks for all of your comments and support! It’s been a tough time for gamers, LBP fans, and MM alike! but it seems that there’s only about 1 week to wait - so thankyou for your patience. It’ll be worth it!

We were waiting to hear from Sony on the new release dates and so we held off on an update until now. They’ve pulled out all the stops to keep the delay down, so now we can let you all know the details.

In the US LittleBigPlanet will begin shipping the week of October 27th and so depending how close your nearest shop is to the trucks you may have your hands on a copy that very day. We would love to hear where/who manages to get it first! Leave a comment!

In the UK, Europe, Middle East, Australia and New Zealand LittleBigPlanet should start to appear in stores no later than the week commencing Monday 3rd November. The UK has confirmed that it should be available on the 5th and no later.

In Japan we understand from SCEI that our release date has not changed, it remains the 30th October.

Some of you have asked about pre-orders and early copies. Everything should remain as before - you will get your exclusive pre-order content, we’ll go on patching the game, and everything will work as if none of this had ever happened! I think in the end, everyone will be happy.

In the coming weeks until launch, as a way of saying thanks for your patience to our loyal MM readers, we’ll make sure we’ve got some great content on this site for you, so stay tuned!

Lots of people have asked us to switch on the beta again and we looked into it at length, but now that the delay to the game is only a week, it just wasn’t technically possible to get new keys out, bring back the servers, and so on. Besides, we’ve working on some cooler ways of connecting with you lot directly, that can include those who weren’t able to get beta keys.

Wherever you’re from, thanks so much for your patience on this slightly surreal turn of events! We will keep updating this post as we get any more news. Stay tuned! The game isn’t far away now

Xxxx

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Köpt mitt idag på Barnens Hus, fler som fått tag i det?

Permalänk
Medlem

Fet intervju med geosautus, killen bakom banor som World of Color, Mad Mansion och GOW ni som hade betan och testade dem vet redan att killen är ett geni:

http://www.mediamolecule.com/2008/10/23/creator-pick-geosautu...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.

Permalänk
Medlem

Bra HD Review av LBP: http://www.gametrailers.com/player/42079.html

Längtar tills det dimper ner i brevlådan nästa vecka!

Permalänk
Inaktiv

Funderar på att inbilla mig själv att jag vill lägga så mkt pengar på spel och beställa little big planet och sedan resistance 2 :/

Ni som fått det, ska man ha det?!

Permalänk
Medlem

Vet inte om några hann få det i sverige, det blev ju framskjuet två veckor typ p.g.a. nått citerat från Koranen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Funderar på att inbilla mig själv att jag vill lägga så mkt pengar på spel och beställa little big planet och sedan resistance 2 :/

Ni som fått det, ska man ha det?!

Jag tappade intresset för LBP rejält när jag spelade betan. Resistance 2 är däremot ett givet köp för mig

Permalänk
Inaktiv

hääää

vissa tappade intresset av resistance betan och nu little big planet betan, lika bra att köpa bad company eller nåt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
hääää

vissa tappade intresset av resistance betan och nu little big planet betan, lika bra att köpa bad company eller nåt

Har kört Resistance betan och där ökade bara köpsuget LBP är inget för mig helt enkelt.

Nu blev det lite OT.

Permalänk
Inaktiv

Äh det skall vara så. Bokar nog resistance här i dagarna. Klrarar mig utan LBP tills det blir billigare, och det är nog inte lika kul i SP som Resistance är i SP.
Dock så tror jag att LBP äger om man är 2 st och sitter i soffan

EDIT: Bokat från dustin! Fick typ en t-shirt på köpet!

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot releasen nu, hoppas dom slipat på nätkoden nu bara från betan

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Kopte det igar pa Gamestop (i USA). Satte mig forst och spelade sjalv. Det va kul men inte sadar otroligt kul att springa runt sjalv pa banorna. sen kom en polare och joinade och da blev det helt plotsligt mycket roligare nar man kunde sammarbeta och skutta omkring och ha sig Sedan drog vi till nagra andra polare och spelade 4-player, och fifan va roligt det va! Riktigt orginellt spel som var val vart pengarna. Dock kan jag tanka mig att det blir lite trist i langden, da banorna (hittils) har varit ganska lika varandra. Men med tanke pa att man kan skapa egna sa kan nog spelet anda halla ett bra tag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick hem det i brevlådan idag (måndag), ca 430 inkl frakt från vg+. Har inte hunnit testa det mkt men jag och brorsan spelade igenom första nivån och det verkar skitkul... lite som en spirituell uppföljare till we love katamari som också var väldigt kul i coop ^^

Visa signatur

i7 12700kf | gigabyte b760 ds3h ax ddr4 | 2x16gb kingston 3600mhz | 5080FE | corsair mp510 960gb (OS) + wd black sn750se 1tb + samsung 860 evo 1tb | seasonic focus gx 850w | tr phantom spirit | fractal r3 | dell alienware 34 ips | win 11 | da v3 | cherry tkl

Permalänk
Inaktiv

lewl. Hoppas att jag får det snart..

Permalänk
Medlem

Mitt exemplar har skickats från Game idag. Någon som fått hem sitt därifrån ännu?
Hoppas på paket i brevlådan till imorn.
Är det nån här som fått T-shirt med?

Visa signatur

"Once u go Intel, U never go back"

Permalänk
Medlem

Fick LBP nertryckt i brevlådan nyss från Webhallen

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte54
Fick LBP nertryckt i brevlådan nyss från Webhallen

Lucky bastard, gamestop ringde mig alldeles nyss och sa att det är bara komma förbi och hämta imorn, så här sitter man och räknar timmar.

Permalänk
Medlem

Jag får lite känslan av att det där med koranen bara var ett PR-trick för att få en massa gratisreklam och öka intresset för spelet. Riktigt lågt om så är fallet...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Jag får lite känslan av att det där med koranen bara var ett PR-trick för att få en massa gratisreklam och öka intresset för spelet. Riktigt lågt om så är fallet...

Tror ja verkligen inte, Dessutom är LBP ett spel som inte behöver PR, De är ganska så omskrivet ändå så de är nog inte fallet.

Imorgon blir det ett köp på Siba när ja har rast, sen blir det skolk:)

Permalänk
Medlem

Jag har också fått det idag. Beställde från Webhallen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Tror ja verkligen inte, Dessutom är LBP ett spel som inte behöver PR, De är ganska så omskrivet ändå så de är nog inte fallet.

Imorgon blir det ett köp på Siba när ja har rast, sen blir det skolk:)

alla spel behöver PR, tror du annat har du fel

Visa signatur

mjau

Permalänk
Inaktiv

Skulle beställt från webbis istället för dustin, som troligtvis ännu inte skickat. Går och köper det dyrt här på stan och lämmnar in det jag får från dustin på måndag plomberat och får pengarna tillbaka istället :/

Permalänk
Medlem

Så länge det är restnoterat kan du välja "ta bort" på orderhistoriken. Har också en beställning där, men eftersom de inte skickade idag så funderar jag på samma...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Men man vet ju inte. Har inte beställt spel där förut så det kanske dyker upp i lådan imorgon.

De brukar vara så snabba med leveranser tycker jag..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
alla spel behöver PR, tror du annat har du fel

Jo klart alla beöver PR, Men ja tror inte dom drog tillbaka spelet för gratis PR.

Permalänk

Även jag fick spelet i brevlådan idag Riktigt roligt hittils!

Visa signatur

Bal-Sagoth | Ensiferum | Windir | Finntroll | Wintersun | Amon Amarth | Moonsorrow | Nazgûl

Permalänk
Inaktiv

men faaaan.

Skulle beställt från webbhallen :/

EDIT:
avbeställde och köpte det lokalt på elgiganten till överpris

Permalänk
Medlem

Nu har ja det:)

Va är de för jävla stolpskott till svensk berättarröst?, Jag vill ha den brittiska!!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man tar bort den andra spelaren i LBP? Jag har spelat tillsammans med en polare offline och jag vet inte hur man tar bort honom från spelet så att säga!

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair RM850x V3 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|