Läckert spel [PS3] [Little Big PLanet]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Vad heter svansen man ska sätta på hästen? Har prövat sätta på alla dekaler jag har etc men inget fungerar.

tittade du ens på instruktionsvideon som är precis bredvid hästen?

Svansen är inte en sticker utan en decoration, dessa hittar du i samma flik som stickers men du trycker r1 till nästa sida. Den ska ligga högst upp under "swtich trigger". Annars är det väldigt underligt då du får svansen precis vid hästen och instruktionsvideon.

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Har faktiskt kollat på videon flera gånger men inget händer vad jag än placerar som svans. =/
Har inte så många saker under dekoration att välja på.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Den kommer överst på Decorations under "switch triggers" så den borde inte vara så svår att hitta

Permalänk
Medlem

Gascogne om du verkligen inte hittat så adda mig på PSN (mitt namn i sign) så hjälper jag dig självklar igenom banan. inte för att du just behöver min hjälp kanske men ändå. ta bara play online och hoppas att nån spelar med dig

Börjar bli lite fundersam av vad Fredag tagit vägen. har han låst in sig i ett litet rum tro och bygger bara banor?

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Nu har little big planet crashat 4 ggr för mig (krävde oomstart av PS3:an)
Irreterande :/

Och nån får fan ta och lägga till mig, Micketeer, så jag kan spela mot lite svenskor med hyffsad uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chobi

Börjar bli lite fundersam av vad Fredag tagit vägen. har han låst in sig i ett litet rum tro och bygger bara banor?

Jo, jag har fastnat lite, vi kör coop, jag och ungarna och försöker med 100% och alla x2 och x4, nästan klara. De kan båda göra egna banor nu, rätt kul att se vad de hittar på. Själv har jag min egen måne nästan full med påbörjade projekt och experiment, man lär sig mycket av sina misstag. Ska bygga vidare i helgen, men det dröjer nog lite till innan jag har nått som folk kan "hjärta" med gott samvete, haha...
Cool design är inte så svårt, att få in spelglädje och utmaningar däremot...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

PSN: BarryTheBlade

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

PSN: BarryTheBlade

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem

Äntligen klar med min första bana...

Den är inget mästerverk (ganska självkritisk), men har ändå en del jag tycker gör den spelvärd.

Ni får gärna prova den och ge feedback, antingen i denna tråd eller kommentera i LBP.

Alla ni som testar den och ger feedback får igen det genom att jag gör likadant med era skapelser.

PSN: schylen
Bana: Adventures of love

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nja, det som säljer PS-maskiner är metal gear, Gran Turismo och Final fantasy.
Precis som Halo och Zelda för MS och Nintendo. Men jag håller med, detta spel kanske kan vara avgörande för någon enstaka spelare, men att detta spel ensamt skulle få folk att vilja slänga ut halva månadslönen på en konsoll tror jag inte heller. Vilket är precis varför det är så illa om det inte kommer till fler plattformar, för jag som inte har något intresse för FF och GT har liksom inte tillräckligt med anledning för att köpa en ps3, inte ens med detta spel.

Knappast, jag tycker inte om något av dom spelen. Köpte ett PS3 fast jag alltid älskat Zelda-spelen. PS3 har andra schyssta spel och det är smidigt att streama från datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajtam
Äntligen klar med min första bana...

Den är inget mästerverk (ganska självkritisk), men har ändå en del jag tycker gör den spelvärd.

Ni får gärna prova den och ge feedback, antingen i denna tråd eller kommentera i LBP.

Alla ni som testar den och ger feedback får igen det genom att jag gör likadant med era skapelser.

PSN: schylen
Bana: Adventures of love

Ska kolla in den. Har en del på gång, dock har mina ungar vart med och byggt, så vet inte om jag vågar lägga upp dem, haha..

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Knappast, jag tycker inte om något av dom spelen. Köpte ett PS3 fast jag alltid älskat Zelda-spelen. PS3 har andra schyssta spel och det är smidigt att streama från datorn.

Ehm... Du vet att det du citerade är nästan 2 år gammalt va?

Men jag står fast vid vad jag sade då. LBP såg ut då och gör så än som ett läckert spel, men knappast tillräckligt att ensamt få folk att rusa ut och köpa PS3:or. Och visst finns det säker folk som tycker det finns schyssta spel till PS3. Jag gör det inte (med ett par ynka undantag), men det är ju jag det. Och att streama från datorn finns det ingen anledning att skaffa en PS3 för, det är sånt man bygger HTPCs för

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Ehm... Du vet att det du citerade är nästan 2 år gammalt va?

Men jag står fast vid vad jag sade då. LBP såg ut då och gör så än som ett läckert spel, men knappast tillräckligt att ensamt få folk att rusa ut och köpa PS3:or. Och visst finns det säker folk som tycker det finns schyssta spel till PS3. Jag gör det inte (med ett par ynka undantag), men det är ju jag det. Och att streama från datorn finns det ingen anledning att skaffa en PS3 för, det är sånt man bygger HTPCs för

Att bygga en HTPC kostar ju mer än en PS3 så det känns inte riktigt som nåt man har råd med.

Permalänk
Medlem

Läs trådarna på forumen, ser rätt ofta inlägg där nån upptäckt LBP och köpt PS3. Vi kör det varje dag och har gjort det sen release, sjukt många speltimmar och lätt det bästa spelet som gjorts, någonsin. Få spel som fått så sjukt många tior och förtjänat dem faktiskt. Man blir som ett barn på nytt, det är garanterat värt priset på en PS3, en ljudanläggning och en HDTV tillsammans.

Testade PS3 på en tjocktv idag, tog den till min morbror. Blev förvånad över hur bra grafiken blev trots allt, LBP är helt klart spelbart i 576i.

En annan grej, barnen har byggt banor över hela månen, trodde den skulle räcka längre. Har fått ett varningsmeddelande att minnet är slut och att jag behöver radera nått, men man har ju en hel del "testskräp" man kan sudda, så inte ett problem riktigt än. Kanske man kan skapa en profil till och få en ny tom måne?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Då har man lekt runt lite i LBP och testat rätt många tråkiga banor, men samtidigt rätt många roliga banor.

Dessutom har flickvännen börjat leka med att göra egna banor, så ni får gärna testa hennes första bana: Blue Cave
Skapad av användaren Cowgolem.

Någorlunda skön plattformsbana, inte särskilt svår dock. Den som hon håller på att bygga nu är mycket svårare samt mycket större

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Ser riktigt kul ut. Men vet inte om jag ska köpa det. Är lite förbannad på att det ska kosta så mycket pengar.

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk

Jag tycker också att det är förjävligt att de tar så mkt betalt för det. Dock köpte jag det ändå....Tror banorna tog ungefär 1h att klara, lite mindre kanske. Dock var paintball pistolen riktigt ball och dräkterna rätt snygga. Men ändå, när bioshock kostar 50kr på steam så känns 110kr för 5banor och fyra dräkter jävligt mkt.q

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

110:-?

Betalade 50:- för en tröja med ett träd på, så känns rätt ok ändå. Får man nått mera att bygga med, nått material?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Menar banor + dräkter (55kr styck).

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Haha, köpte MGS prylarna idag... 55kr för costumes vettefasen om det var värt men Paketet med Pistolen och bandelarna för 55kr var hur gött som helst. Vi hade några timmars überskoj med dom

Rekomenderas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Att bygga en HTPC kostar ju mer än en PS3 så det känns inte riktigt som nåt man har råd med.

Popcorn Hour

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Jag har nu Little Big planet..Foraldrarna hade med sig det och Mirror's Edge till Versaille nar de halsa pa idag

Sa PSN: rullarn

Dock ej internet an, men nu ska de byggas och pysslas..Redan skissat pa nagra banor som jag om de sa ar de sista jag gor att skapa dem

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Popcorn Hour

Lite seg att spela på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Lite seg att spela på?

Jo, men du sa att HTPC var dyrare att bygga än en PS3.. men en Popcorn hour går ju få för 1700~ ? och klarar 1080p.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Jo, men du sa att HTPC var dyrare att bygga än en PS3.. men en Popcorn hour går ju få för 1700~ ? och klarar 1080p.

Jag menade en "riktig" HTPC.

Permalänk
Medlem

Säkert postats förr men har inte tid att läsa igenom tråden men det jag undrar över är om man får några nya kostymer till MGS Level Kit och God of War levelkit. MGS paketet kommer garanterat köpas vilket som på grund av Paintinator Gun men är osäker på GoW paketet.

MVH: kr0owe

Ni som inte har köpt LBP ännu så köp, väldigt beroendeframkallande.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Wow, den var bra gjord.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Ingen som är sugen på att klara ett par banor tillsammans för att samla saker? Behöver hjälp på typ alla, så har någon inget för sig ikväll eller imorgon kväll adda "Haziza"

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE