Permalänk
Medlem

Gimpshop

Hej!
Har försökt att installera Gimshop nu eftersom jag tycker att det bara blir rörigt med alla olika fönster i Gimp.
Filen jag fick ner var i tar.bz2 , den måste jag göra om till .deb annars vet jag inte hur jag installerar det (nybörjare på Ubuntu). När jag försöker konvertera den med Checkinstall och kommer till det ./configure , sa den att jag behövde något med Glib. Tog hem 2.12.11 och installerade den. När jag sen gör det med ./configure med Gimp filen så säger den att den hittade något från en gammal version av Glib, så den inte kan fortsätta.
Eftersom jag inte förstår så väldigt mycket i Linux, skulle i någon då kunna vara så snäll och fixa alla de filer som man behöver för att installera Gimshop, i deb?

MVH Elias

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Gimpshop

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elias92
Har försökt att installera Gimshop nu eftersom jag tycker att det bara blir rörigt med alla olika

Gimpshop har inte ett MDI, dvs det är precis som gimp och har flera fönster. Det är för Gtk inte stödjer MDI, inte Qt heller vad jag vet. Då det är ett rätt dumt upplägg. Annars kan Pixel vara ett kommersiellt alternativ.