Plextor lanserar rack för små optiska enheter

Permalänk
Melding Plague

Plextor lanserar rack för små optiska enheter

Tillverkaren Plextor har idag släppt en sorts rack för optiska enheter för sff-datorer (small form factor). Det får plats i en ledig 5,25-tumsplats och har utrymme för två stycken optiska enheter i det format som oftast hittas på bärbara datorer.

Läs nyheten: Plextor lanserar rack för små optiska enheter

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Lär nog inte bli nån storsäljare med tanke på vilken prislapp det lär få

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Lär nog inte bli nån storsäljare med tanke på vilken prislapp det lär få

Sant, men äntligen börjar det komma ut lite slot-in läsare på marknaden - detta uppskattas!

Permalänk
Avstängd

Plextors grejer är alltid dyra. Kör hellre LG eller Samsung.

Plextor är inte snälla, de stämmer programmerare...
In May 2005, Alexander Noé and Eric Fernandez (under the name zeb), the author of PxLinux, received a letter from a lawyer company based in Brussels, on behalf of Shinano Kenshi, the Japanese company that develops PlexTools and PlexTools Pro, for removing the software.
http://en.wikipedia.org/wiki/Plextor#Threats_to_software_volu...

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martinos98
Sant, men äntligen börjar det komma ut lite slot-in läsare på marknaden - detta uppskattas!

Börjar det? Det här är ju bara ett rack. Jag tycker de läsarna börjar bli mer och mer sällsynta istället. Tyvärr.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

En fin idé tycker jag! Men den var dyr

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Bara jag som har väldigt låg tilltro till de bärbara/små optiska enheterna?

Dör ju som flugor och har dålig kvalitet vad gäller bränningar.

Permalänk
Medlem

Klockrent om man vill ha både BR- och HDDVD-läsare i HTPC:n som oftast bara har en extern 5.25" för optiska enheter..

Permalänk
Medlem

Känns lite dyrt, men coolt och snyggt som fan...

Permalänk
Medlem

Två optiska enheter känns faktiskt ganska så onödigt i en dator med begränsat utrymme. Något som däremot hade varit riktigt smidigt, vore om man hade haft plats till en CD/DVD/BR/HDDVD-spelare samt två 2,5"-diskar. Dom går ju utan problem in under den optiska enheten. Då kan man dessutom slänga ut onödiga 3,5"-rack ur chassit, och göra det ännu mindre istället.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Två optiska enheter känns faktiskt ganska så onödigt i en dator med begränsat utrymme. Något som däremot hade varit riktigt smidigt, vore om man hade haft plats till en CD/DVD/BR/HDDVD-spelare samt två 2,5"-diskar. Dom går ju utan problem in under den optiska enheten. Då kan man dessutom slänga ut onödiga 3,5"-rack ur chassit, och göra det ännu mindre istället.

Bra idé.. Och när de ändå håller på, kan de väl slänga ut första CD/DVD-enheten också, så man får en 5.25"-insats enbart för 2.5"-diskar... (Skämtar litet, men jag skulle faktiskt vilja ha en sån.)

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem

jag ser hellre en smidig lösning att montera en slimCD i

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swipp
Klockrent om man vill ha både BR- och HDDVD-läsare i HTPC:n som oftast bara har en extern 5.25" för optiska enheter..

Perfekt om man vill betala för två optiska enheter istället för en bara för att de inte kan komma fram till en standard.

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem

Mmm, Plextor!.

Jag har en slags adapter från slimline till IDE.
Kmr från ngn gammal stationär compaq.
Vad kan en sån kosta, 25:- . Prismässigt så skulle man spara 1475:- på att ha en adapter istället, men då tillkommer ju moddning av chassi.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
Bra idé.. Och när de ändå håller på, kan de väl slänga ut första CD/DVD-enheten också, så man får en 5.25"-insats enbart för 2.5"-diskar... (Skämtar litet, men jag skulle faktiskt vilja ha en sån.)

Sådana moduler finns ju redan. Vet dock inget om någon svensk återförsäljare.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk

Jag skulle lätt köppt en om det var ett rimligt pris på den, annars skulle jag lätt köpa bara "chassit" för 500:-, Warcraft 3 skivan i ena och BF2 i den andra.

Synd att man blev tvingad deras dyra spelare. Visst är inte slim-dvd-brännarre med slot in så billiga över huvud taget, men det är inget jag känner att jag behöver heller, 2x DVD bara hade varit perfa.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av )ExecutoR(
Jag skulle lätt köppt en om det var ett rimligt pris på den, annars skulle jag lätt köpa bara "chassit" för 500:-, Warcraft 3 skivan i ena och BF2 i den andra.

Synd att man blev tvingad deras dyra spelare. Visst är inte slim-dvd-brännarre med slot in så billiga över huvud taget, men det är inget jag känner att jag behöver heller, 2x DVD bara hade varit perfa.

Gör en iso av skivorna och mounta med deamon tools, och släng dvd'n åt fanders o tryck in hårdskivor istället för dvd spelare i datorn som jag har gjort

Visa signatur

Petar i el-uttag. [img][/img]

Permalänk

Det var ju ett bra pris! Den köper jag! Plextor är fina grejer. Min NEC håller på att dö

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst