Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2004

Hänger sig vid vissa situationer

Tja!

Har postat inlägg innan om att min dator hänger sig ibland.

Blir inte riktigt klok på detta.. Har en skumt fenomen.. datorn hänger sig när man te.x har kikat på en film lite snabbt och även när jag har lirat något fränt spel.. När den väl hänger sig så vid omstart så brukar den hänga sig även innan den laddar xp satt säga. Den brukar hänga sig i BIOS också. Har provat ta ut minnena och har testat en för en. men inga fel.. fick inga fel på MEMtest heller.. Verkar konstigt fenomén.

Blir aldrig riktigt klok på de.. kan spela vissa spel o sånt utan att de hänger sig.. Vart inne på att de kunde kanske vara ljudkortet som spökar.. De som oroar mig mest är att den hänger sig i bios när man går in i den och innan uppstart.. men jag får aldrig någon bluescreen eller något även fast de är påslaget vid fel.. men tydligen inget sånt fel..

Grafikkort funkar kanon osv.. Är de mitt MB som är stekt eller vad kan de vara? Har testat de flesta vanliga problem med felsökning men inget svar.

tacksam för svar!

AMD Athlon64 X2 XP6000+ @ K9AGM2-FIH, Corsair 2048 mb DDR2, Geforce 8800GTS 320mb