Permalänk
Medlem

AGP graffekort till K9N Platinum

tja, jag köpte ett uppgraderingskit från datorbutiken, jag var så klantig att jag inte lästa noga innan jag handlade, nu har jag problemet att mitt graffekort är AGP, och det finns inge AGP uttag på moderkortet, PCI, och PCI Express finns, måste jag skaffa ett nytt grafikkort nu lr funkar det ändå?

Moderkort; K9N Platinum MS-7250
Grafikkort; ATI Radeon 9800XT 256mb

tacksam för svar.

mvh

Permalänk
Medlem

Tyvär så måste man ha ett nytt grafik kort. Men dom är billiga nu och slårvad om att du bler mer nöjd med ett nytt grafik kort.

Permalänk
Medlem

allt är svindyrt när man inte har pengar ;)... jag får väll leta billigaste grafikkortet jag hittar, som får duga tills jag blir rika. tack för hjälpen. mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BjK
allt är svindyrt när man inte har pengar ;)... jag får väll leta billigaste grafikkortet jag hittar, som får duga tills jag blir rika. tack för hjälpen. mvh

Eller så kan du lämna tillbaks ditt moderkort pga felköp och be att få ett med agp istället?

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

nä behåll ej värt köpa för agp. de kommer inga mera värsting kort till agp.

kör sj med det där moderkortet de är grymt. se min namn beskrivning på minna övreiga data grejjor i burken. finns mer att hämta med både prolle minne och kanske två nvidia kort i sli:p då blir det värkligen fart med detta moderkort. till exempel nvidias senaste 8800.... de skulle va kul men det väntar jag med till dem går ner lite i pris. eventuelt begagnat....

Visa signatur

64 X2 7750be @ 3.61ghz 6gig ddr2/kingston DDR2 800mhz
asus radeon eah 4850 512Mram
Asus m3n-h/hdmi socket a kylare på nordbryggan