HP lanserar bärbara datorer med AMD-processorer

Permalänk
Melding Plague

HP lanserar bärbara datorer med AMD-processorer

HP har idag på en speciell event lanserat två stycken bärbara datorer som bygger på AMD Turion64 X2-processorer. Datorerna ingår i en sorts plattform som heter "The Art of Small Business" vilket vänder sig till mindre företag som vill ha kompletta lösningar för datorer, nätverk med mera.

Läs nyheten: HP lanserar bärbara datorer med AMD-processorer

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag har alltid associerat Turion med skräp-prestanda. Någon som kan bekräfta eller argumentera emot?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

är inte det amds motvarighet tills intels c2d på den bärbara marknaden? och alla vet ju att intel har prestanda kronan idag och det är väll därför du säger att den är skit.

Permalänk
Medlem

Skit är de då definitivt inte. AMD är fortfarande billigare än Intel mätt per prestanda. Dock så har inte AMD prestandakronan, dvs Intel har en del modeller som AMD inte kan matcha.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Okej. Jag vet inte riktigt varför, jag har fått för mig att Turion var budget-skräp. Så fort jag ser Turion på spec-pappret på en dator blir jag ointresserad. Men okej, då förstår jag. Tack.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

för ett tag sedan ägde ju turion, fast de var dyra... fast det var innan de hade 2 kärnor tror jag

Permalänk

Förstår inte riktigt nyhetsvärdet? HP har länge haft laptops med AMD cpu:er.

Permalänk
Medlem

Priserna var ju väldigt humana.. Från 650 dollar. hp.se är som vanligt sena med att lägga upp nya modeller. *morr

Ser fram emot när dom dyker upp på pricerunner.se

Visa signatur

Lenovo Thinkpad T14 gen 2 - i7 1165G7 - 32Gb ram - 512Gb OPAL2 ssd - 300 nit 1080p