Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005

Nya minnen till min s939 [akut]

Jag har kommit fram till att det är mina minnen som ställer till det (Crucial ballistix pc3200). Datorn rebootar/crashar hela tiden. Snabbaste utvägen är att jag köper nya minnen tänkte köpa från komplett men jag har ingen aning om vad jag ska ha tänkte mig sådär 1gb hyffsade minnen. Jag tänker inte klocka minnena. Så ge mig tips på ett par minnen som ger bra prestanda för pengarna. Jag tänkte att jag kunde köpa samma minnen (Crucial PC3200 BallistiX DDR 1024MB CL2 Kit w/two matched 512MB's dimm) eller något liknande..

MVH Piilo

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Nov 2003

Kolla så att du inte har fel inställningar först. Crucial ballistix är ruskigt knepiga minnen. Genererar en massa fel om de inte har rätt parametrar. Ännu fler fel blir det om de går för varma, vilket de gör om de maxas. Sörj för god ventilation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2005

okey men jag vet inte vad jag ska pilla på. Kör minenn på 2-2-2-8 T1. Det konstiga är att "sticka 1" inte får errors i memtest men "sticka 2" får det och det tråkiga är att datorn är lika ostabil vare sig jag har 1 eller 2. så nu börjar jag misstänka moderkortet. Så surt när man inte vet vad det är fel på

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/
Registrerad
Nov 2003

Kör vdimm 2,7V. Timings 2-3-3-8 T1 och htt 200. Då ska det fungera.