resetta dfi nforce 4 ultra d totalt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2004

resetta dfi nforce 4 ultra d totalt?

Hej

Hur resettar man dfi nforce 4 ultra d totalt? så den tar bort alla sparade bios inställningar "ever"?

Har nämligen skaffat mig en opteron cpu, och de gamla inställningarna fuckar totalt. Måste sätta in min gamla 3700+ varje gång jag klockat optyn för högt eller något annars bootar inte datorn.

Och när man resettar bios på de vanliga sättet, så försvinner inte de gamla inställningarna.

Hjälp mig:(

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2005

Har du provat att ta bort batteriet? Annars ska det finns en cmos knapp som rensar bios.. Men har du inte provat plocka bort batteriet gör de o låt gärna de va borta 10-20 min!

Athlon 64 Venice 3000+@2700Mhz Twinmos 1024 - 2.5-3-3-7
Geforce 6600gt@(572/1220)
3Dmark 2001: 22000p, 3Dmark 2003: 9756p 3DMark 2005: xxxxp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001

Ligger dina gamla överklockningsprofiler kvar i bios?
Då är det väl bara att spara nya på dessa platser?

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2004

hitta de nu:), fast jag måste nog flasha om bioset. Eftersom datorn är fortfarande inte riktigt frisk.

Var hittar man grymma bios till dfi nforce 4 ultra? har glömt:O

Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra Lappland
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
hitta de nu:), fast jag måste nog flasha om bioset. Eftersom datorn är fortfarande inte riktigt frisk.

Var hittar man grymma bios till dfi nforce 4 ultra? har glömt:O

Jag tror du skall hitta det här.

http://www.diy-street.com/forum/

Jag kör med 704-2BT och är jättenöjd.

Lycka till.

On my lap: DELL Studio XPS 16 (Numera stendöd efter utspilld burk med oliver. R.I.P).

Efter 2 år utan stationär är nu Sandy + Sapphire 6950 beställd. :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragge
Jag tror du skall hitta det här.

http://www.diy-street.com/forum/

Jag kör med 704-2BT och är jättenöjd.

Lycka till.

Okey, vilka bios inställningar kör du på minnes fronten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2004

Ja kan avslöja mina galna inställningar, dock opteron 165. bios
vcore 1.65. Gskill pc4000 är riktigt fina stickor dom.

Wasserkühlung