OCZ Vindicator recenserad

Permalänk
Melding Plague

OCZ Vindicator recenserad

På Anandtech har man publicerat en recension på processorkylaren Vindicator från OCZ. Kylaren är till utseendet väldigt likt Scythe Ninja Plus Revision B. Detta beror till stor del på att kylaren är tillverkad i samma fabrik som denna. Kylaren skiljer sig dock från konkurrenten på ett par punkter.

Läs nyheten: OCZ Vindicator recenserad

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

socket A impressive, kanske min saggiga gamla barton 3000+ kan få en tyst kylning så den inte låter som en skördetröska...dock får det inte kosta så mkt, lär ju kunna köra passivt med den där biffen till kylare?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Jag kyler min 3500+ @ 2,5 Ghz passivt med en thermalright xp-120 lr vad den nu heter... så denna borde klara av något liknande...

Permalänk
Medlem

ja men då måste den bara klara av en gammal sketen* barton cpu passivt!

* altså på ett bra sätt då den drar lite ström

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

OCZ använder som vanligt andras design och sätter sitt namn på det, sen tar man extra betalt för namnet. Inte för att det är en ovanlig grej i branschen, men har de nånsin kommit på något själv?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
OCZ använder som vanligt andras design och sätter sitt namn på det, sen tar man extra betalt för namnet. Inte för att det är en ovanlig grej i branschen, men har de nånsin kommit på något själv?

Ja tydligen deras varunamn, för jag vet ingen som stämt dom för det än

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Avstängd

Z ökar nog kylningsförmågan drastiskt!

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fred Flinta
Z ökar nog kylningsförmågan drastiskt!

Mer luftflöde vet du

Permalänk
Medlem

Fläkten som anandtech använder i testet har ju högst osannolika specs. 72CFM och 14DB. yeah right...

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Fläkten som anandtech använder i testet har ju högst osannolika specs. 72CFM och 14DB. yeah right...

Inte konstigt då Noctuas NF-S12 fläkt är specad med 81 cfm och 17 db. Förr eller senare kommer det alltid nån tillverkare med mer imponerande specs.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
socket A impressive, kanske min saggiga gamla barton 3000+ kan få en tyst kylning så den inte låter som en skördetröska...dock får det inte kosta så mkt, lär ju kunna köra passivt med den där biffen till kylare?

vart hittar du socket A? känns som den är en vinnare isåfall..

Permalänk
Medlem

Ska ha en scythe ninja som passiv kylare till min Athlon 3000+. ska sätta den snart på ett MSI board med via chipset. vil bygga en helt passiv dator där inga fläktar stör.
I den här datorn ska jag sätta en 4000+ med likadan kylare fast jag ska ha fläkt till denna för att man vill ju lira bf2 då och då.
OCZ kylaren är säkert bra. men gillar inte deras überhypade priser och att dom bara kopiera andra. men dom verka ha kommit på nåt alldeles eget.
Ramminne med handtag.

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobberman
vart hittar du socket A?

Citat:

Processorkylaren som vi tidigare rapporterade om levereras med monteringsanordning för sockel 775 förinstallerad och med adapter för sockel AM2, 939/940, 754, och sockel A.

http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5716

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DataNusse
http://www.sweclockers.com/nyhet/?id=5716

hmm, jag kanske borde skaffa mig ögon jaa.. fast på ocz's hemsida så står det inget om socket a och inte heller på testet som anandtech gjort.. eller borde jag verkligen byta ut mina ögon? :S

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Norml
OCZ använder som vanligt andras design och sätter sitt namn på det, sen tar man extra betalt för namnet. Inte för att det är en ovanlig grej i branschen, men har de nånsin kommit på något själv?

Det kallas för OEM ! och det är vanligt inom datorindustrin. tex antec bygger INTE egna agg utan det är FSP som sköter den biten. samma sak med minnen, moderkort, gfx osv osv.

Visa signatur

Der Steppenwolf