Komplett släpper Direct X 10-dator

Permalänk
Melding Plague

Komplett släpper Direct X 10-dator

Den nordiska återförsäljaren Komplett rapporterar att de i dagarna släppt en ny dator som stödjer Direct X 10. Datorn heter Gamer i05 och har förutom ett Direct X 10-kompatibelt grafikkort även en Intel Core 2 Duo-processor.

Läs nyheten: Komplett släpper överkomlig Direct X 10-dator

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

8 000 är väl inte så farligt för den datorn eller? Men jag hade nog ändå byggt eget...

Visa signatur

"Signatur raderad. Åsikter om mig skall tas via albert@sweclockers.com eller pm /GAPa"
[u]Vote GAPa for president![/u]

Permalänk
Medlem

hatar sån här smygreklam

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Det här är ingen nyhet, det är ren reklam. Hör hemma i en reklambanner...

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Tänkte precis säga det samma,vilket pinsamt pr-trick.
För att visa vilken som är er största reklam köpare?

Eller är det faktiskt bara ett köp tips till era medlemmar?

Visa signatur

Intel e6400 @ 3200mhz@1,55v - Asus P5B - ATi x1800GTO - 2Gb DDR2 - 1,2Tb - Corsair HX520W@Antec Solo.Quiet!.Viewsonic 37" LCD.
3dMark05: 8165p.

Permalänk
Medlem

Håller fullständigt med.. gick in här för att skriva samma sak

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det här är ingen nyhet, det är ren reklam. Hör hemma i en reklambanner...

Word!

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Huvva för sånna här "nyhter"

Permalänk
Medlem

hatar sån här smygreklam [/QUOTE]
håller med, kommer ihåg när swec skrev om OverkillDatorn med dubbla 7900gt , am24600+ o lite mer för dryga 24.000:-

btw den suger, allt är budget. 160gb LOL?

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Medlem

Pinsamt.. Känns mer som en "nyhet" som kunde höra hemma på Sibas/Elgigantens hemsidor.

Permalänk
Hedersmedlem

Vi valde att skriva denna nyhet av flera olika anledningar:

  • 1. Detta var en uppmaning till övriga återförsäljare att uppmärksamma oss när de släpper sina motsvarande modeller så vi kan rapportera om dem.
    2. Det är oss veterligen den första datorn som innehåller ett mittensegmentskort från Nvidia från en svensk återförsäljare.

Nyheten är förmodligen mer relevant för SweClockers läsare än exempelvis om Compaq eller HP släpper en ny datormodell, eftersom återförsäljaren är relativt stor i Sverige och förmodligen mer känd bland våra läsare.

Skall man jämföra denna nyhet med andra liknande nyheter var det ingen som reagerar på vår nyhet om Dells bärbara dator som ser väldigt lik ut i uppbyggnad (nyheten det vill säga) och där även prisuppgift finns publicerad exempelvis.

Kort och gott, vi anser att detta är intressant för en stor del av våra läsare. Vår trovärdighet är det absolut viktigaste, men bara för att det råkar vara en svensk återförsäljare istället för en internationell oem-tillverkare reagerar många? Vad är skillnaden?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Där sjönk mitt förtroende för sweclockers en pinne. Hade varit ok om det varit en recension där både fördelar och nackdelar lyfts upp. Nissar inom kommunikationsteknik skulle kalla det här för en säljande text.

Permalänk

när man läser på lite andra sidor och forum så verkar det förvånansvärt ofta som att folk inte har uppmärksammat dx10 korten eller så gnälls det på att ATI's kort är mer prisvärda.

sen är det nog inte helt otroligt att många återförsäljare/storföretag sätter en högre prislapp på sina system för att dom är både vista och dx10 kombitabla.
så att det nu finns en budgetdator till kanske mångas förvåning och uppskattning är väl inte helt fel att lägga upp.

Visa signatur

gigabyte p35 ds3 | e6750 | 8800gt | X-FI extreme gamer | 320GB seagate | p182| Corsair vx450W

Permalänk
Medlem

Jag håller med nyhetsredaktören. Jag kommer inte hit varje dag, är trevligt med lite nyheter som man faktist kan ha nytta av. Hade det varit bättre att helt utelämna nyheten? Bättre en nyhet för mycket än en för lite.

Visa signatur

Övriga ämnen i våra minnen

Permalänk
Medlem

man kan aldrig få reda på för mycket, så jag tackar och bockar:) även om jag inte skulle köpa den så e de bra för de som kanske vill/planerar/önskar.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan

Nyheten är förmodligen mer relevant för SweClockers läsare än exempelvis om Compaq eller HP släpper en ny datormodell, eftersom återförsäljaren är relativt stor i Sverige och förmodligen mer känd bland våra läsare.
[/B]

Håller med att komplett är en mer känd återförsäljare bland sweclockers läsare, men den är ju det bara på grund av deras utbud av olika datorkomponenter, inte färdiga system.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Smygreklam....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Vi valde att skriva denna nyhet av flera olika anledningar:

  • 1. Detta var en pik till övriga återförsäljare att uppmärksamma oss när de släpper sina motsvarande modeller så vi kan rapportera om dem.
    2. Det är oss veterligen den första datorn som innehåller ett mittensegmentskort från Nvidia från en svensk återförsäljare.

Nyheten är förmodligen mer relevant för SweClockers läsare än exempelvis om Compaq eller HP släpper en ny datormodell, eftersom återförsäljaren är relativt stor i Sverige och förmodligen mer känd bland våra läsare.

Skall man jämföra denna nyhet med andra liknande nyheter var det ingen som reagerar på vår nyhet om Dells bärbara dator som ser väldigt lik ut i uppbyggnad (nyheten det vill säga) och där även prisuppgift finns publicerad exempelvis.

Kort och gott, vi anser att detta är intressant för en stor del av våra läsare. Vår trovärdighet är det absolut viktigaste, men bara för att det råkar vara en svensk återförsäljare istället för en internationell oem-tillverkare reagerar många? Vad är skillnaden?

Den stora skillnaden är väl att det är just en återförsäljare, och inte en oem-tillverkare. Att Dell släpper nya modeller är på samma nivå som att t.ex ATI släpper nya modeller.
Då det redan finns ett tydligt reklamsamarbete med Komplett så är det lätt att ta nyheten som reklam.

Eftersom jag är trött och grinig var det min första reaktion. Sen att mitt förtroende för sweclockers som nyhetssida inte skulle sjunka pga det är en annan sak. Om återförsäljare satsar på att ta fram egna billiga paket är det inte annat än bra. Vet flera bekanta som valt att köpa färdiga paket men inte velat vända sig till t.ex Dell. Så vid närmare eftertanke är det inget negativt alls.

Nu är tankarna långt borta i horisonten och verkar inte komma tillbaka. Dags för en reboot av encephalon.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

Tycker inte såna här nyheter är fel.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

tja jag vet inte, det är ju bra att uppmärksammas på en vettig pryl, smygreklam eller ej. (kan man inte sortera bör man ändå hålla sig borta från alla former av media)

hursomhelst, en bättre idé hade varit nån form av topplista där de bästa hårdvaru alternativen för vecken/månaden listades hyfsat konsekvent. skulle säkert sätta lite press på även de som inte får "smygreklam" också.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Har ingen åsikt om något, gillar bara utseendet på burken, tyckte det var värt att kommentera.

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Den stora skillnaden är väl att det är just en återförsäljare, och inte en oem-tillverkare. Att Dell släpper nya modeller är på samma nivå som att t.ex ATI släpper nya modeller.

Dell är ju sin egen återförsäljare, och har åtminstånde ännu inga andra återförsäljare, jag sitter själv på en dell-laptop köpt via deras hemsida, så ditt Dellresonemang köper jag inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Den stora skillnaden är väl att det är just en återförsäljare, och inte en oem-tillverkare. Att Dell släpper nya modeller är på samma nivå som att t.ex ATI släpper nya modeller.

Njae, Dell säljer mot konsument, det gör inte ATI.

Dvs. Dell och Komplett är återförsäljare, ATI tillverkar grafikkort och säljer dessa till Dell och Komplett.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt, helt ointressant "nyhet".

Reklam!

Visa signatur

Mozilla Firefox - Rediscover the Web!

Permalänk

Folk som VET att de VILL ha DX10, kommer alltid hitta en dator med ett sådant grafikkort, alternativt få den konfiguerat så. Och det förutsatt att de inte bygger den själv...

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Sökte runt lite och det är mestadels märkesdatorer. Vill man ha ett eget datorpaket med 8600gt/gts får man oftast välja delar själv och har man tur kan man få de monterad (om man inte klarar det). Det är dock brist eller lite på lager av grafikkorten. Jag tror att många mindre företag vill få bort sina paket med 7600gt. Inte konstigt att komplett var en av de första återförsäljare med eget paket då de är så stora.

Här på sweclockers finns det dock många som sätter ihop sina egna datorer, jag har inte köpt en färdig dator sedan 1994 och jag är knappast inte ensamen. Finns dock hemmapulare som köper begagnade färdigmonterade datorer som extradator att ha roligt med.

-------------------------------------------------------------------------------
Lite om det här paketet:
NÄTAGG (fast 500watt modellen): NorthQ - Mycket dåliga resultat i Sweclockers test
- http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=6122...
När vi provar 500 W-belastningen går det till en början bra, spänningarna håller sig inom 5 %-marginalen men luften vid utblåset blir oroväckande varm. Höljet blir nästan brännhett. Efter 10 minuter hörs ett ljudligt poff inifrån nätdelen och hela testlokalen tystnar och blir mörk, proppen har gått. Förpackningens text "Super Silent" stämmer bättre än någonsin.
- http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=570&page=11

MODERKORT:
Fördelar
Prisvärd
Bra placering av cmos-bygeln

Nackdelar
Dåliga överklockningsinställningar i bios
Klarade inte minnesinställningarna 3-3-3-8 i 800 MHz
Ingen utbytbar bios-krets
En del layoutmissar

- http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=580&page=10

8600GT GRAFIKKORT:
When it comes to 8600GT, price difference of 50 somethings between GT and GTS should not be a reason for you not to go for the GTS one. For future games, 8600GT will be a bare minimum, so do not go under the minimum right away.
- http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38988

Permalänk

Ren reklam som saknar allt nyhetsvärde, rätt meningslös dessutom eftersom de flesta på den här sajten nog inser att det där är ett mycket tveksamt köp och därför bara får till följd att man tappar förtroendet för nyhetsredaktionen...........

"Våra kunder har länge efterfrågat en helhetslösning som klarar både de nya spelen och Vista fullt ut i ett rimligt prisläge."

Spel i vista med 1gb ram ??? och med ett 8600gt ????

Från B3D

"As for D3D10 support, we'll wait until our D3D10 tools are done and more games are around (and AMD's competing parts of course!) before we come down on either side of that particular fence. Given the lower ALU:TEX ratio, however, it also remains to be seen how that'll affect it in future titles.

As it stands today, G84 feels unbalanced in terms of general rendering performance and thus in that area not that well equipped to take on the challenges of the other products around at $199, where GeForce 8600 GTS sits. As for 8600 GT, we hope HDCP-less cards are significantly cheaper, since their overall appeal diminishes significantly without the means to best get video out of itself, as its clock rates fall away from GTS."

http://www.beyond3d.com/content/reviews/11/13

Permalänk
Avstängd

Jag vet att ni gör reklam för komplett. Men detta är väl lite löjligt ändå?

Permalänk

Ingen dator för mig iallafall, ihopplock is the shit!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Kort och gott, vi anser att detta är intressant för en stor del av våra läsare. Vår trovärdighet är det absolut viktigaste, men bara för att det råkar vara en svensk återförsäljare istället för en internationell oem-tillverkare reagerar många? Vad är skillnaden?

därför att folk gillar att whina på forum, desvärre...precis som jag gör nu

"buhuu mitt förtroende för sweclockers är skadat" hehe skärp er