Permalänk

När man har fått en invite som funkar, hur länge räcker den då?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
*Youtube*

Precis vad jag syftade på ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
När man har fått en invite som funkar, hur länge räcker den då?

Den räcker tills jorden går under ... som man brukar säga.

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk

satt o lyssna nu, känns som om jag plötligt blivit bombarderad av reklam, den kommer med 10 minuters mellanrum o en gång kom det till o med 2 reklaminslag efter varandra utan någon musik emellan.

nu är det nästan så man undrar vad som hänt, i går när ja lyssna kom det inte reklam en enda gång :/

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

varför har de inte kommit på att man bör få kunna söka efter musik utan att vara inloggad? Så man vet vad som finns innan man regar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
varför har de inte kommit på att man bör få kunna söka efter musik utan att vara inloggad? Så man vet vad som finns innan man regar?

Så jobbigt är det ju inte att regga sig. Känns väl lite väl onödigt tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tweak
Så jobbigt är det ju inte att regga sig. Känns väl lite väl onödigt tycker jag.

Kanske inte men vem vill regga sig på en sida som i huvudsak livnär sig på reklam bara för att kolla vilka låtar som finns? Det stinker skräppost

Permalänk

Men skapa en skräpmail som du använder bara för detta då!?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Fyi, mailen behover inte ens vara riktig... ingen aktiveringskod

Permalänk
Medlem

En liten playlist jag lyssnar på lite halvt flitigt, bara softa låtar man kan lyssna på medans man surfar.

spotify:user:cloudstone: playlist:0ez2McYxTOIylIp6sL9yGd
(utan mellanslag)

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Testpilot

Ett tips är att använda HTTP-link istället så blir den en fungerande länk i forumet: http://open.spotify.com/user/cloudstone/playlist/0ez2McYxTOIy...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Men skapa en skräpmail som du använder bara för detta då!?

Ok man har inte heller fått något mail från dem (förutom kvitto när jag betalade för premium). Sluta vara så rädd

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Ett tips är att använda HTTP-link istället så blir den en fungerande länk i forumet: http://open.spotify.com/user/cloudstone/playlist/0ez2McYxTOIy...

Ah, smart. Tack tack!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

ska vi rösta om den störigaste reklamen i den fria versionen

jag lägger en röst på idolkevins "spotify är en grym stället där man kan lyssa på musik"

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
ska vi rösta om den störigaste reklamen i den fria versionen

jag lägger en röst på idolkevins "spotify är en grym stället där man kan lyssa på musik"

+1 på den, vet inte hur många gånger jag stängt ner spotify av ren ilska när jag hör hans äckliga brytning, blir bara rasande....

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anton_mjor
ska vi rösta om den störigaste reklamen i den fria versionen

jag lägger en röst på idolkevins "spotify är en grym stället där man kan lyssa på musik"

Instämmer med rolex! Riktigt irriterande den där, om tur är så är den bara några sekunder lång.

Men en reklam som får mig att skratt är denna "Ut på tur, aldrig sur! Boka flygbiljetten på norwegian.se"

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Hedersmedlem

Jag röstar på Kevin också. Han var en stor bidragande faktor att jag öppnade portmonän för att slippa reklamen.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk

Kan nog tänka mig att fortsätta med premium om reklamen kommer över en viss nivå.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att premium inte riktigt är värt 100kr? Jag vill verkligen betala men 1200kr per år bara för att slippa höra Kevin svamla om något varje halvtimme känns inte riktigt värt det. De senaste dagarna kan jag inte ens komma ihåg att jag hört en enda reklamsnutt...

Så fort de fixar något mer för premium, typ bättre kvalité(!), album/artister som bara fungerar om man betalat, bättre community, ett offline-mode (Jag menar, man cachar ju ändå allt man lyssnar på! Varför inte låta mig lyssna på det cachade i någon dag innan jag måste logga in igen ala Steam? Tåg/flyg/buss-resor anyone?), ja, vad som helst, så kommer jag betala!

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är det bara jag som tycker att premium inte riktigt är värt 100kr? Jag vill verkligen betala men 1200kr per år för att slippa höra Kevin svamla om något varje halvtimme känns inte riktigt värt det.

Så fort de fixar något mer för premium, typ bättre kvalité(!), album/artister som bara fungerar om man betalat, bättre community, ett offline-mode (Jag menar, man cachar ju ändå allt man lyssnar på! Varför inte låta mig lyssna på det cachade i någon dag innan jag måste logga in igen ala Steam? Tåg/flyg/buss-resor anyone?), ja, vad som helst, så kommer jag betala!

+1

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Jag är lite besviken över utbudet på spotify, då många av mina favoritartister saknas - även de som har varit väldigt betydelsefulla inom sin genre. Även de artister jag gillar som finns med finns det oftast bara ett eller två album med.

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Medlem

Dåligt att inte Imagine med John Lennon finns.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

fixade spotify idag, ser ut som itunes, verkar funka bra, reklam 3ggr per timme hittils. Men, håller med om att utbudet måste bli större, men de kommer det säkert att bli
gillar det faktiskt, även om jag anser att de är skönare att ha mp3 filerna på datorn

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är det bara jag som tycker att premium inte riktigt är värt 100kr? Jag vill verkligen betala men 1200kr per år bara för att slippa höra Kevin svamla om något varje halvtimme känns inte riktigt värt det. De senaste dagarna kan jag inte ens komma ihåg att jag hört en enda reklamsnutt...

Så fort de fixar något mer för premium, typ bättre kvalité(!), album/artister som bara fungerar om man betalat, bättre community, ett offline-mode (Jag menar, man cachar ju ändå allt man lyssnar på! Varför inte låta mig lyssna på det cachade i någon dag innan jag måste logga in igen ala Steam? Tåg/flyg/buss-resor anyone?), ja, vad som helst, så kommer jag betala!

Det kostar 999 kr per år om man tar helårsprenumeration direkt.

Men visst lite mer värde för premium borde man få. Kvalitén tycker jag ska vara densamma för alla. Jag är ju ingen audiofil och är fullt nöjd med det som är nu. Inte heller idén om att ha viss musik bara för premium tycker jag om. Båda begränsningarna gör ju gratisversionen till en lite/testversion. Nu har de ju inte tänkt att slussa alla vidare till premium utan tjäna pengar på reklamversionen också.
Jag vill så att säga ha premiumsaker, det lilla extra, istället för att det ska ses som normalt och reklamversionen är en strypt variant.

De har ju delvis redan lite att musik bara tillgängligt för premium eftersom man får tillgång till vissa nysläppta saker lite tidigare stod det. Men jag är inte på spotify för att lyssna på superpopulära artist Xs senaste skiva på störten.

Det förslag jag gillar riktigt är att man ska som premium kunna spela offline. Inte att man ska behöva logga in heller väldigt snart utan tills det att prenumerationen slutat gälla. Så all musik man lyssnat på eller kanske speciellt valt ska cachas och få användas i offlineläge.

Är det någon som hört något om filerna det cachar i? Lite självsäkra är de väl när de låter användare lagra låtarna på hårddisken (även om det är krypterat) - risken är ju att någon knäcker det och man kan konvertera om till annat format som kan läggas in i bibliotek på annan mediaspelare (t.ex. på bärbara mediaspelare). Allt detta gratis så att säga (så länge man spelat upp låtarna först i spotify, vilket kan vara tidskrävande).

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Freddie
Dåligt att inte Imagine med John Lennon finns.

Ja det är nåt konstigt med dom Beatles medlemmarna och Beatles själva. Tog tydligen iTunes en bra tid innan dom dök upp där med. Lite dåligt att Led Zeppelin heller inte är med.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Hedersmedlem

Det finns vissa vresiga artister som vägrat finnas med på onlinebutiker som har DRM-"skyddad" musik.
Spotify förhandlar väl och försöker få med dem men så länge de inte ger med sig så kan de inte göra så mycket.

Lite intressant att Elton John finns med på DRM-butiker etc., han har ju senare sagt detta...
http://en.wikiquote.org/wiki/Elton_john

Citat:

The internet has stopped people from going out and being with each other, creating stuff. Instead they sit at home and make their own records, which is sometimes OK but it doesn’t bode well for long-term artistic vision. It’s just a means to an end. We’re talking about things that are going to change the world and change the way people listen to music and that’s not going to happen with people blogging on the internet. I mean, get out there, communicate. Hopefully the next movement in music will tear down the internet. Let’s get out in the streets and march and protest instead of sitting at home and blogging. I do think it would be an incredible experiment to shut down the whole internet for five years and see what sort of art is produced over that span. There’s too much technology available. I’m sure, as far as music goes, it would be much more interesting than it is today.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Jag röstar på Kevin också. Han var en stor bidragande faktor att jag öppnade portmonän för att slippa reklamen.

Finns en reklam som är lite mer, bara ytterst lite mer störande
Idonkevin som säger "de e kevin borg(?) o du lyssnar på min nya skiva på spotifaaaaiiijj"

Jag lyssnar inte på hans musik!!! dessutom finns bara finallåten ute på spotify...

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aqualize
Text...

Nej, jag vill väl egentligen inte heller att de försämrar gratis-versionen men just nu finns det ju verkligen ingen anledning att köpa premium...

Om man bara hade fått något, vare sig det är bättre kvalité (visst, den är inte jättedålig men den är bara 160kb/s), offline-mode, extrafunktioner eller vad som helst, då hade jag betalat.

Jag VILL ju verkligen betala, nu när det faktiskt går att ge lite tillbaks efter alla dessa år av piratande, men jag kan inte rättfärdiga 1000+kr/år bara för att slippa Kevin Borg (även om det är frestande!!!!).

Kanske det blir så att det när blir live så kommer reklamen eskalera enormt mycket på gratisversionen? Vad tror ni?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem

Självklart är reklamen minimal innan de kör för full maskin. Just nu är det viktigast att de säkerställer att all hårdvara fungerar, att inga buggar existerar osv. Så snart de öppnar portarna för fullt, dvs alla får regga sig, då lär reklamen öka mångfaldigt. Men just nu är det mest ett väldigt väl utvecklat proof-of-concept. Självklart kommer reklamen att öka..

Visa signatur

Archlinux, Sway och Rust, vad mer behövs?

Permalänk

jag loggade in i en annan dator än jag brukar nu o alla mina playlists e väck!?
vad gör jag?
jag loggade in i skolan i går o då fanns mina playlists, varför är de dorta nu?

Edit: oops, false alarm, nu kom dom.
Undrar varför de dröjde så länge, i skolan har dom mycke sämre bandbredd än vad jag har hemma o där kom dom ändå på dirr

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Tycker inte ni att spotify borde jobba tajtare med last.fm, det vore extremt trevligt om man kunde se vad ens vänner lyssnar på och också rekommendera varandra musik.

Eller bara lite mer community känsla allover... Och då passar ju last.fm ganska bra in så att utvecklarna slipper skapa ett helt nytt.