Permalänk

Allt mitt ljud är borta

Jag sitter med Ubuntu 7.04 Feisty Fawn, som jag snart ska hoppa ifrån. Men, i vilket fall som helst så tänker jag hålla kvar med det ett tag till, och vill på så vis kunna använda min dator. Jag såg nyss på en film, men hörlurar, då en kompis hälsade på. Vi bestämde oss för att ta en titt på ett anime avsnitt, så jag bytte från hörlurar till min stereo. Jag startade avsnittet, inget ljud. Bytte tillbaka till hörlurar, inget ljud.

Jag antog att det var ljudkortet det var fel på, så jag bootade upp windows XP, som hade ljud. Jag har försökt hitta någonting som kan få ljudet tillbaka men hittar absolut ingenting alls. Har sökt runt som en galning via google men hittar ingenting. Håller på att bli galen.

Jag har ett Audigy 2 ZS, och det kommer inte upp någon error ruta. Ingenting är mutat, och allt det andra ser bra ut.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem

Kontrollera kablage och mixernivåer.
Om det inte hjälper, låt datorn stå avslagen en stund, försök sedan igen

Visa signatur

There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.

@oscar:prutt.party / monotux@freenode

Permalänk

Kontrollera så PCM är på full (eller på). Jag har något SB Audigy (vet inte exakt vilket) och jag måste ha Analog / Digital output avstängt (mute:at) för att det ska bli ljud. Det är det default i Feisty nu för tiden men du kanske råkat slå på det.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."