Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem

@overheizer Dem där två ska jag ta och kika på. Borde nog också ta och titta på Cowboy Bebop då den legat på disken ett tag nu. Det som avskräcker är ju low-res mest.

@XFTality Tycker faktiskt tempot i Shokugeki har varit rätt bra, bara förra avsnittet som kändes som en build-up till morgondagens. Läste faktiskt lite i mangan till Yamada men slutade då jag kom fram till där jag var i animen, tyckte det var bättre strukturerat i animen.

Nisekoi S2 har jag också kollat på men den känns lite meh, tycker inte det hänt så mycket. Introt är dock riktigt bra.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

@Shrudder: Angående Cowboy Bebop så märks att det inte är en ny anime, huvudsakligen på 4:3 bildförhållandet och mängden grain i bilden, men low-res vet jag inte om jag håller med om. Det finns trots allt en Bluray-version (fortfarande 4:3 dock) med 5.1 ljud.

Låt inte ytan avskräcka dig. Trots att serien är 17 år så håller animeringen toppklass än idag och musiken är bland det bästa i en animeserie enligt mig. Handlingen får du bedöma själv. Vill du se allt material i kronologisk ordning så bör du se långfilmen någonstans runt episod 20-22 (innan 23). Jag tror att slutintrycket av serien blir bäst då.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

@Casgar Ah, hade inte blurayversionen. Då finns det inget att klaga på egentligen. Får slå igång den nästa gång jag känner för lite Sci-Fi.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Lyckades kolla på en massa anime i helgen!
Fortsätter att jobba igenom min backlog, de jag såg klart,
Upotte (skräp)
Haiyore Nyaurko-san! (skräp)
Acchi Kocchi (sockersöt)

Lösningen på min obestämdhet var helt enkelt att titta på en serie från början till slut utan att börja på nån ny!

Kollade igenom Berserk i helgen, hur har jag lyckats missa detta mästerverket ?!

Permalänk
Medlem

Glodde igenom Attack on titan säsong 1 för nån vecka sen, var riktigt bra.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Ah Symphogear, gasen i botten skoj.

Synd att K2 strök med.

Visa signatur

Dator: C=64 med bandare och diskdrive.

Permalänk
Medlem

Kanske värkar självklart för vissa men jag tycker det är viktigt att framföra. Kunde inte sagt det bättre själv.

Får mig vilja köpa alla avsnitten av mushishi

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

Kollade igenom Berserk i helgen, hur har jag lyckats missa detta mästerverket ?!

Nya filmerna eller gamla serien? Filmerna är ju mycket bra i sig, men mer innehåll i serien så klart. Mangan då? Eller ska du vänta 50 år på att den ska bli klar först?

Skrivet av Laars:

Kanske värkar självklart för vissa men jag tycker det är viktigt att framföra.

Brukar alltid ta en sväng förbi SFbok när man är i stan varje halvår för att fylla ryggsäcken med manga, ibland anime. Men man har bara råd med så mycket så sällan. Mina fåtal tusen om året kanske hjälper till någonstans, men man minns ju samtidigt hur man spenderat absolut mesta tiden utan att ha betalat. Hade då iofs inte råd alls, så är ju bättre med pengar nu än inga alls då.
Men överlag, manga och anime är dyrt. Är det enda hobbyn så har man råd men allt man vill se, annars inte.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Brukar alltid ta en sväng förbi SFbok när man är i stan varje halvår för att fylla ryggsäcken med manga, ibland anime. Men man har bara råd med så mycket så sällan. Mina fåtal tusen om året kanske hjälper till någonstans, men man minns ju samtidigt hur man spenderat absolut mesta tiden utan att ha betalat. Hade då iofs inte råd alls, så är ju bättre med pengar nu än inga alls då.
Men överlag, manga och anime är dyrt. Är det enda hobbyn så har man råd men allt man vill se, annars inte.

Ja syftade mest på dom som inte köper något alls=) Om alla köpte något från deras favorit serie så skulle det nog göra ganska stor skillnad.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

@Alakai
Bara serien än så länge.

Permalänk
Medlem

Såg just filmen 'Naruto Shipuuden - The Last'. Det var en upplevelse väldigt bra, sidostoryn (som även avslutade filmen) var ju bra lustigt, trodde jag Inte skulle hända)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommer ihåg Ginga Nagareboshi Gin? (Silverfang) Satt och kollade på VHS när jag var liten och nu hittade jag hela kollektionen på CDON, INSTA-KÖP

Uppföljar serien Ginga Densetsu Weed har funnits ett bra tag i Japan men inget bolag vekar ha planer på att göra en vettig översättning. Hoppas på blu-ray i framtiden, helt klart värt det.

Permalänk
Medlem

@Navicula
En av de första serierna jag tittade på, kan inte vart äldre än 6-7.
Med lite tur har jag fortfarande VHS banden någonstans. Ska fan leta upp dom.
Nostalgi

Permalänk
Medlem

Nu börjar snart vintersäsongen, vad tänker ni kolla på?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Just denna säsongen tycker jag är lite klen för min smak, men har 4 st jag vill se iaf.

Dagashi Kashi
Ouya-san wa Shishunki
Ojisan to Marshmallow
Haruchika: Haruta to Chika wa Seishun Suru

Jag kommer dock att rikta mycket av min tid på att ta itu med alla serier jag har i backlog, vilket är runt 50 st skulle jag tro. Ska iaf försöka kolla på en serie i veckan om allt går som det ska.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

@Navicula: wow har nog vhs på denna hos min morfar som jag kolla på för typ 20 år sedan

Permalänk
Medlem

@Shrudder: Verkar vara ytterligare en säsong där jag inte hittar något intressant nog att se från start i alla fall. Beror väl på vad folk hajpar framöver förstås, One-punch Man seglade under radarn för mig förra vändan, t.ex.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Dimension W.
En av dom bästa denna säsongen, utan tvekan!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kan verkligen rekommendera Dimension W.
En av dom bästa denna säsongen, utan tvekan!

För en som läser mangan blev jag lite besviken över animen, men får hoppas att den tar sig.

Permalänk
Medlem

började kolla på "Samurai Champloo" idag, rätt skruvad. Han som gjort den måste älska hip hop också men det gör ju jag med så det funkar udda och kul som omväxling!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Administrativ avgift

Denna säsongs bästa anime är helt klart Boku Dake ga Inai Machi enligt mitt tycke. Värt att kolla in om ni inte gjort det

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Mecha fanboi som jag är så är det Full Metal Panic som gäller (både anime + manga). Den har så många goda stunder samt att OST är helt ok.

edit:

Glömde fan den viktigaste serien av dom alla, Boondocks. Har aldrig skrattat så mycket av serier (sjukt bra humor i serien).
För er som inte har sett eller är nyfikna så är det en amerikansk anime.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

My neighbour Totoro.

Hellsing Ultimate.

Läser/tittar på shotacon men det är kanske ett annat slags intresse ^^

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Läser/tittar på shotacon men det är kanske ett annat slags intresse ^^

Straight, BL, age diff, incest, sholi, trap, futa eller någon kombo av allt?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Straight, BL, age diff, incest, sholi, trap, futa eller någon kombo av allt?

traps o futa mest samt m+m för det är ju bara för kawaii't. incest försöker man hålla sig ifrån, är ju ett svårt ämne.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

traps o futa mest samt m+m för det är ju bara för kawaii't. incest försöker man hålla sig ifrån, är ju ett svårt ämne.

Kan inte låta bli att flina, hahaha

Av alla platser denna konversation skulle kunnat ha tagit plats hade jag minst anat att det skulle vara här på SweC

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Kan inte låta bli att flina, hahaha

Av alla platser denna konversation skulle kunnat ha tagit plats hade jag minst anat att det skulle vara här på SweC

Mm shit happens in the most obscure places.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

traps o futa mest samt m+m för det är ju bara för kawaii't. incest försöker man hålla sig ifrån, är ju ett svårt ämne.

Finns det sevärt/läsvärt som alltså inte är Boku no Pico, Kanokon, Futabu, Oh My Maid, Papa to kiss in the dark eller typ något längst ned i högen från Clamp?
Räknas Otoyomegatari? Är Mujaki no Rakuen straight sholi?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Finns det sevärt/läsvärt som alltså inte är Boku no Pico, Kanokon, Futabu, Oh My Maid, Papa to kiss in the dark eller typ något längst ned i högen från Clamp?
Räknas Otoyomegatari? Är Mujaki no Rakuen straight sholi?

Om vi säger så här, vi tycks helt tydligt vara intresserade av olika saker

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Anime-rekommendationer till mig som tyckte om Psycho-Pass, Gangsta., Terror in Resonance, men inte Ghost in the Shell eller Black Lagoon?