Anime och manga (LÄS första inlägget)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Jag tycker den är fruktansvärt rolig, och precis som du sa, Ikuta Toma spelade riktigt skönt och var otroligt klockren som Nakatsu, speciellt när han "stannade upp" världen för en stund, för att tänka högt och göra gester till det ^^
Han, samt Yusuke Yamamoto, a k a "ghost boy", Kayashima, var underbara!

Oguri Shun har en lite lam roll, men jag tycker han spelar den väldigt bra

Trojan1313
Det gör du rätt i, den är, som sagt, fantastiskt rolig!

kom på en sak, du borde se Stand Up!! som är en japansk variant av American Pie fast med bra skådespelare grymt rolig och spännande, har dock bara sett åtta avsnitt so far :>

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nån som har tips på animé-serier (gärna) med typ ecchi(eller hur det stavas)-inslag?

Är till flickvännen.
Hennes favoritserier är dock Bleach och Hellsing....och en del till, Karin, Peach Girl, Trinity Blood, Onegai Teacher, Azumanga Diaoh...osv osv.
(ja, jag har också fastnat lite, märks det? )

Onegai twins, hänger ihop med onegai sensei med en tun liten tråd den är ecchi till max.

sen finns det ju Goshuushou-sama Ninomiya-kun som även den är ecchi

DearS är även det ett bra val enligt mig. ECCHI

Amaenaideyo!! och Amaenaideyo!! 2 .... ecchi

School days (lite tragisk har jag hört, inte sett hela ännu) kanske mer harem över den, men endån

koikoi 7 (eller koikoi seven) ecchi, även lite meccha i den, men det överlever man

det är typ dem jag kan komma på nu och där är ecchi scener i dem allihopa, riktigt mycket i vissa av dem

Edit: eftersom att så många har skrivigt serierna dem kollar på just nu så vill jag med skriva mina:

Naruto
Bleach
.Hack//Roots
D.Grey.Man
Clannad
Rental Magica
Tenga Toppa Gurren-Lagann
Tsubasa Chronicle
Blue Drop
Baccano!
Ghost Hound
Night Wizard
Dragonaut
Shakugan no Shana: Second
Goshuushou - sama Ninomiya-kun
School Days
Hero Tales
Bamboo blade
Trinity Blood

Ganska många nu med tanke på att det är några jag inte har hunnit se klart ännu och sen eftersom att dem nya säsongerna nyss startade i japan

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Nån som har tips på animé-serier (gärna) med typ ecchi(eller hur det stavas)-inslag?

Är till flickvännen.
Hennes favoritserier är dock Bleach och Hellsing....och en del till, Karin, Peach Girl, Trinity Blood, Onegai Teacher, Azumanga Diaoh...osv osv.
(ja, jag har också fastnat lite, märks det? )

Kan ju alltid rekommendera He Is My Master klart en av mina favorit serier

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FlurK
Kan ju alltid rekommendera He Is My Master klart en av mina favorit serier

hahaha läste om den, den verkar faktiskt vara riktigt rolig, den måste jag se!

Permalänk
Medlem

CharlaN: Haha, School Days är grym.. se klart hela.. Slutet äger.. (nice boat)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
CharlaN: Haha, School Days är grym.. se klart hela.. Slutet äger.. (nice boat)

Hahaha okej ;P

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Jag ser det som min plikt, mitt ansvar, att vänligt men bestämt be er avnjuta följande serier, Ghost in the shell SAC 1 samt 2.

Mycket möjligt att detta redan gjorts tidigare i tråden, men en gång till skadar definitivt inte
Dessa två serier är näligen i min mening något i hästväg. Klassiker i modern tid. Bägge två är sanslöst smarta, snygga och häftiga. Musiken är fenomenal och passande. Personligen rankar jag dessa serier som mina absoluta favoriter.

Permalänk
Medlem

Sparar GitS SAC 1 & 2 till sist då jag har så mycket osedd anime på dvd.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Jag ser det som min plikt, mitt ansvar, att vänligt men bestämt be er avnjuta följande serier, Ghost in the shell SAC 1 samt 2.

Mycket möjligt att detta redan gjorts tidigare i tråden, men en gång till skadar definitivt inte
Dessa två serier är näligen i min mening något i hästväg. Klassiker i modern tid. Bägge två är sanslöst smarta, snygga och häftiga. Musiken är fenomenal och passande. Personligen rankar jag dessa serier som mina absoluta favoriter.

jag hoppas att du sett de båda filmerna, ettan ær kanske den bæsta anime filmen jag sett.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
jag hoppas att du sett de båda filmerna, ettan ær kanske den bæsta anime filmen jag sett.

Ajemän, föredrog dock serierna med ganska bred marginal.
I filmväg är jag svag för Miyazaki/Studio Ghibli rullar, Cowboy Bebop filmen kommer jag dock också ihåg som en höjdare

Permalänk
Medlem

Såg klart school days idag, den tar nog priset som mest vrickade serien ever, slutet var ju riktigt omgwtfbbq

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Vill slänga ut en rekommendation till alla er som inte sett One Piece. Humorn må va barnslig men jag älskar den :D. Har följt animen som nu är uppe i avsnitt 333. Bortsett från enstaka fillers håller serien en otroligt hög nivå rakt igenom.

Serier jag kollar/kollat som jag annars rekommenderar:

Bleach
Naruto (fram till avsnitt 100 typ, sen fallerar skiten i ett fillerträsk)
Gungrave
Gundam SEED/SEED Destiny
Full Metal Alchemist
Cowboy Bebop
Hellsing
Love Hina
Elfen Lied
Ghost In The Shell: Stand Alone Complex 1 & 2 (sjukt bra)
Macross Zero
Trinity Blood

Finns många bra filmer också. Är själv ett fan av Hayao Miyasaki (Spirited Away, Howl's Moving Castle etc.) vars verk varje anime/manga fantast med självrespekt måste ha se :D.

PS. Måste föresten fråga. Är det bara jag som typ mår dåligt av Neon Genesis Evangelion? Nu var det iofs länge sedan jag såg serien och jag såg bara halva. Såg däremot filmen End of Evangelion som visar alternativa slut m.m. Den filmen var rent av läskig för att den var så sjuk. Är jag ensam om detta tro?

Visa signatur

HP Pavilion dv5-1095eo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rhebb
PS. Måste föresten fråga. Är det bara jag som typ mår dåligt av Neon Genesis Evangelion?

"Dåligt" kan jag väl inte direkt säga att jag mår av NGE. Däremot uppskattade jag den inte särskilt mycket.

Eller, okej, Shinji kan få mig att gå bärsärkagång.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Hehe, vred om i kroppen gjorde det iaf. Nu väntar man på upphottade NGE.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Såg klart school days idag, den tar nog priset som mest vrickade serien ever, slutet var ju riktigt omgwtfbbq

Hehe, jepp.
Väntade mig inte det, chockade mig rätt bra.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
jag hoppas att du sett de båda filmerna, ettan ær kanske den bæsta anime filmen jag sett.

Finns iofs 3 filmer nu ;), och 2an är rätt kass enligt mig. 1an är dock riktigt bra, nästan lika bra som serierna.

<3 tachikomas

Fast har legat på latsidan lite när det gäller anime, jungle wa itsumo hale nochi guu såg man senaste och jag orkade inte ens se halva serien :/. Förut kunde man ju sträckkolla 30 naruto avsnitt om dan. Iofs kanske det beror på att man sett 330 one piece avsnitt på inte alltför lång tid.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Hehe, jepp.
Väntade mig inte det, chockade mig rätt bra.

Han fick ju lite vad han förtjänade dock

Permalänk
Medlem

Bara jag som har börjat titta lite framåt på vad som kommer till nästa år? Verkar vara en rätt fett uppsättning med bra serier, några av de som jag fram emot är:

- Magical Musou Tenshi Tsukisase!! Ryofuko-chan (Ryofuko-chan)
http://www.starchild.co.jp/special/ryofuko/

- Kimi ga Aruji de Shitsuji ga Ore de ~They Are My Noble Masters~
http://kimiaru.jp/

- Ookami to Koushinryou
http://www.spicy-wolf.com/

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Han fick ju lite vad han förtjänade dock

Vet inte om han förtjänade det, men någonting behövde definitivt göras.
Och det var väl inte det som chockade mig mest...

"Makoto nara asoko ni imasu yo"

Dold text

och

"Yappari... Uso dattan janai desu ka. Nakani dare mou imasen yo."

Dold text

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Kadokawa USA har licensierat The Girl Who Leapt Through Time! Fina nyheter!

Trailer
http://asosbrigade.com

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
Vet inte om han förtjänade det, men någonting behövde definitivt göras.

Du skulle ju tagit dig an spelet innan serien

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Du skulle ju tagit dig an spelet innan serien

Hähä, funderar på att spela det någon gång. Vet inte om jag orkar/har tid dock, har ingen Windowsburk heller (kanske går att lira i VMware dock).

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Om du nu skulle få tag i det, kom ihåg att du måste ändra datumformatet till japan annars så syns inte bilden i spelet

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Om du nu skulle få tag i det, kom ihåg att du måste ändra datumformatet till japan annars så syns inte bilden i spelet

AppLocale lär ta hand om det.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jaha ja, då väntar man på Bleach..

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [cyb]
Jaha ja, då väntar man på Bleach..

Gör man? Jag trodde man la ner att bry sig om den serien för två år sedan. Och redan det var långt efter att man tyckte att den slutade vara bra.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag gör iaf. Och jag är MAN XD

Visa signatur

I distrust governments because I’ve studied history. Ask Joe this question: who does most of the killing? Who does most of the theft? Even the body-count of the worst criminals and terrorists pales in comparison to the death toll the average government inflicts on its own people. And it is not criminals who tax away 5/12ths of my income. - Eric S Raymond
http://www.css3.se

Permalänk
Medlem

Nåja...

Nya säsongens höjdpunkt ser helt klart ut att kunna bli Spice and Wolf. Och Minami-ke Okawari, förstås.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Jag har kikat på första avsnittet av Okawari men har inte lyckats lista ut hur lång tid efter första säsongen den ska utspela sig.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.