Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

Lost – den stora tråden om TV-serien

Såg att det fanns en Heroes-tråd, vi Lost-narkomaner ska väl inte vara sämre? Så här är vår tråd... Saker som vi kan diskutera är tex:

Vad tycker ni om serien? Nu är slutet nära(för den här säsongen), vad är era teorier? Vad har ni för favoritkaraktärer? Vad är ert favoritcitat?

Diskutera på om vår favorit tv-serie Lost:)

**OBS!: I tråden diskuteras avsnitten som sänts i USA, om du därför ser på avsnitten som de kommer på tv4 kan denna tråden innehålla s.k spoilers!**

EDIT: Hittade lite stavfel

Permalänk
Hedersmedlem

Första säsongen följde jag ganska bra. Nu har jag bara tröttnat och detta ser ut att bli ännu en evighetsserie som kan fortsätta i all oändlighet. Jag vill ha ett slut! Blir bara trött när det kommer säsong efter säsong. Läste dessutom igår att det skall komma ytterliggare två säsonger!

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Och dom som sa att det skulle få ett riktigt slut den här sesongen för ett tag sedan , dom inser nog att folk fortarane tittar och man tjänar fortfarande pengar på det.

Men orka dra ut på det ändå, att en serie om några strandsatta på en öde ö kan bli så lång är ett mysterium bara det ^^!

Permalänk
Medlem

Tipsa om att tråden handlar om de avsnitten som går i USA i första inlägget, inte kul för folk att få serien spoilad

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tre säsonger till?? Fyf*n det missade jag. Fick höra att detta var sista säsongen. Nu får jag allt ta och tänka till om hurvida jag ska fortsätta kolla eller inte efter den här säsongen. Låter onekligen som att det kan bli lite segt...

EDIT: Jo, bra idé , ska genst ändra till att vi snackar om de nyaste avsnitten..
//Kax

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rich
Läste dessutom igår att det skall komma ytterliggare två säsonger!

Snälla, säg att du har fel! Har du en länk till det? Jag följer det nu, men vill att det ska ta slut! Jag orkar inte mer känner jag hehe. Är trött på alla flashbacks och tillbakablickar.
När man fått svar på en fråga har man tio till. Ska detta bli som Dallas?

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Najk
Snälla, säg att du har fel! Har du en länk till det? Jag följer det nu, men vill att det ska ta slut! Jag orkar inte mer känner jag hehe. Är trött på alla flashbacks och tillbakablickar.
När man fått svar på en fråga har man tio till. Ska detta bli som Dallas?

http://www.tv4.se/noje/lost/artiklar/547642.html

Enligt TV4 är det tre säsonger på totalt 48avsnitt som ska tillkomma.

//Kax

Permalänk
Medlem

Det är vad jag har läst också, 3 säsonger med 16 avsnitt vardera med avslutning 2009 - 2010

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Jag följde första säsongen, det var som en nytändning när det gäller TV-serier.
Jag satt på soffkanten och bara väntade på nästa avsnitt.
Sen kom säsong 2... Jag började i samma anda som med säsong 1. Men insåg ganska snabbt att de lagt om serien helt för att kunna dra ut på den, det var så skrämmande uppenbart när 80-90% av varje avsnitt var återblickar i olika personers liv.
Jag såg aldrig klart säsong 2.
Nu har säsong 3 gått ett bra tag och jag kan inte förmå mig själv att ens slötitta på ett avsnitt.

Tur att Heroes dök upp och fyllde tomrummet

Permalänk

Förstår inte varför alla tjatar om avslut, dom avsnitten som visats nu efter vinteruppehållet är ju något av det bästa som någonsin visats på tv, om dom klarar hålla den här nivån nu är 3x16avsnitt helt klart en bra lösning. Det blir bara 17 avsnitt mer än dom 100 som var tänkta från början. Ett snabbt avslut har det aldrig varit tal om, när ABC plöjer ner 30 miljoner dollar i piloten eller vad det var så vill dom nog ha avkastning på dom pengarna.

Och återblickarna är ju det som gör Lost, man vill ju lära känna karaktärerna och få veta vad som driver dom på ön. Verkar som många missat att fokuset i lost inte är mysteriet om ön utan det är människorna det handlar om, det är därför flashbacksen får så stort utrymme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Och återblickarna är ju det som gör Lost, man vill ju lära känna karaktärerna och få veta vad som driver dom på ön. Verkar som många missat att fokuset i lost inte är mysteriet om ön utan det är människorna det handlar om, det är därför flashbacksen får så stort utrymme.

I säsong 1 hade den mystiska ön störst utrymme och det byggdes upp mot ett avslöjande under hela säsongen. Men i säsong 2 så försvann genast alla "monster", isbjörnar etc. och vi fick nästan bara återblickar.
Det var det totala omkastet som fick mig att tröttna på serien.
Man kan ju inte bygga upp något en hel säsong för att sen lägga den biten av story på is eller i stort sett ta bort den helt

Permalänk
Medlem

Det är ju lite störigt att det finns mysterier från det allra första avsnittet kvar som dom fortfarande inte tagit i än, börjar bli löjligt många frågor nu och det byggs på efter varje avsnitt, man får aldrig några defnitiva svar utan varje sak leder vidare till något nytt som man inte får veta något om. Börjar faktiskt bli rätt så tröttsamt.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Inaktiv

Lost = Rederiet i nyare tappning :P.
Om det någonsin skulle komma en Lost långfilm skulle den heta "Lost - The neverending story"

Permalänk
Medlem

Fast det närmar sig slutet nu =(

http://tv4.se/noje/lost/artiklar/547642.html

Fast många avsnitt kvar ändå

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

jag diggar john locke! han är ju bara för skön

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk
Medlem

De har dragit ut helt för långt på serien tyvär, jag är inte intresserad av romanser eller sjukdomar. Jag vill veta vad som händer på ön, och varför.

Den nedstörtade piloten i E19 avslöja en liten del faktiskt. Men "the others" är ju så sjukt hemlighetsfulla, så de helt löjligt.

Permalänk
Medlem

Jag kan hålla med en del om att det känns som att själva upplägget förändrades iochmed säsong 2. Jag kan också hålla med om att det blev lite torrt om händelser ett bra tag i säsong 2. Det repade sig dock ordentligt i slutet av säsongen och säsong 3 är jag kalasnöjd med!

Jag tycker det känns som att man får mer och mer svar hela tiden och man får en djupare inblick i varför saker och ting är som dom är. Så det du Loaded säger stämmer verkligen inte just nu, du kan inte ha följt serien på sistone..

EDIT: Sen är det väl upp till var och en att tänka lite

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kax
http://www.tv4.se/noje/lost/artiklar/547642.html

Enligt TV4 är det tre säsonger på totalt 48avsnitt som ska tillkomma.

//Kax

Men då....
funderar jag allvarligt på att sluta titta på LOST.
Men de har ju tyvärr mig i sitt grepp, det vore väl kanske korkat att sluta titta nu när man slaviskt följt serien sedan starten!

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Sådärja, veckans Lostdos avklarad:)

/Kax

Permalänk
Medlem

Jag gav upp serien efter avsnittet när Charlie var tokig och sprang runt och skrek att australienskans (Claire?) barn tvunget måste döpas.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk

tycker serien är bra.. men lite långdragen kanske.. finns mycket ögongodis med som man inte ser .. det betyder vilket stort arbete det är lagt i serien. och bara snabbttänkta människor kommer se allting av allt som finns..

finns bilder osv som de sett i deras liv innan ön på ön
sen visst finns det mysterium varför hurley "drömde" om en tjej som var på syket med honnom som hoppade ..

men tar nog bara en seasong till sen får de vara bra.. sattsa på Driver isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
I säsong 1 hade den mystiska ön störst utrymme och det byggdes upp mot ett avslöjande under hela säsongen. Men i säsong 2 så försvann genast alla "monster", isbjörnar etc. och vi fick nästan bara återblickar.
Det var det totala omkastet som fick mig att tröttna på serien.
Man kan ju inte bygga upp något en hel säsong för att sen lägga den biten av story på is eller i stort sett ta bort den helt

Återblickarna har ju alltid haft samma viktiga plats i serien, och i säsong 3 har dom tagit åt sig av kritiken. Smokey har gjort flera framträdanden och vi har fått sett vart isbjörnarna kommer ifrån. Jag tycker du ska börja kolla igen, säsong 1 och 2 är riktigt billiga på dvd nu.

Fullmoon: Menar du Drive? Den blev nerlaggd efter 3 avsnitt...

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är en riktigt bra serie och jag är helt såld på den, kan knappt hålla mej från vecka till vecka precis som den tidigare nämnda serien Heroes som också är grymt bra...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Är beredd att hålla med sprucetwig i stort, säsong 1 av Lost var mycket bra för att sen falna ut under säsong 2. Men nu säsong 3 är frågan om det finns något bättre drama/äventyr på tv. Att de lyckas klistra en framför skärmen och följa det vecka efter vecka är beundransvärt.

Permalänk
Medlem

Sett alla avsnitt och tänker se de kommande 48 också.
Någon som sett dagens? alltså S03E20.. Det var okej. Se det! Ännu bättre i 720p.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Jag kollade just på e20. Fan va mycket som hände nu då. Vem tror ni Jacob är?
Undrar om dom verkligen dödar lock karaktären :S

Visa signatur

Dont be jealous that i've been chatting online with babes all day

Permalänk

Här är en bild på Jacob:
http://www.lostpedia.com/images/0/01/3x20_another_jacob.jpg

Spoler avkodas med http://www.rot13.com
SPOILER:
Irexne tå ehag fcrxhyngvbare bz ngg öa fxn un aåtbg zrq xybare ngg töen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Här är en bild på Jacob:
http://www.lostpedia.com/images/0/01/3x20_another_jacob.jpg

Spoler avkodas med http://www.rot13.com
SPOILER:
Irexne tå ehag fcrxhyngvbare bz ngg öa fxn un aåtbg zrq xybare ngg töen.

Bra iniativ att använda kodat. ALLA sätt åtminstone spoiler varning för dem som inte sett ännu, kan förstöra.

SPOILER
-
-
-
Tror inte Lock dödas, han är väl en större karaktär i serien?
-
-
SPOILER SLUT

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Fullmoon: Menar du Drive? Den blev nerlaggd efter 3 avsnitt...

Skumt, för jag har avsnitt 4

(Den serien var för övrigt århundradets största skämt...)

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Hedersmedlem

"Vi" (jag har ingenting med saken att göra) har kollat på möjligheten att skaffa spoilertaggar, så att ni vet. Hoppas det blir något av det, för det kan vara klockrent i trådar som dessa.

Anyhoo... Jag ligger minst fyra avsnitt efter nu. Har tappat intresset, det började jag visserligen göra i säsong två, mest eftersom det känns som det aldrig händer någoting intressant.
Vi får se om jag orkar kolla ikapp nån gång snart

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200