Lost – den stora tråden om TV-serien

Permalänk
Medlem

här har ni en bra länk vet inte om den varit uppe tidigare!
http://www.timelooptheory.com/the_timeline.htm

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Medlem

Grymt bra avsnitt!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
här har ni en bra länk vet inte om den varit uppe tidigare!
http://www.timelooptheory.com/the_timeline.htm

Väldigt intressant läsning

Står dock detta under home-sidan:
"Officially DEBUNKED on s4e4"

Riktigt spännande och bra avsnitt för övrigt.

Permalänk
Medlem

-!SPOILER NEDAN, LÄS INTE OM DU INTE VILL BLI VÅLDTAGEN O.o!-

Hmm det känns som om allt börjar klarna, i alla fall angående dem som har åkt tillbaka, med tanke på senaste avsnittet skulle jag tippa på att Kate's barn är runt 2 år, Kate blev frikänd och det kändes som att det är Jacks barn, även fast den där natten kate & Sawyner.
Argh jag kan inte vänta ... känns som att fokus läggs allt mer på Ben ... och här har man trott att han bodde hela sitt liv på ön :S
Ön är kanske bara en "skyddad" plats honom?

Dold text
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
-!SPOILER NEDAN, LÄS INTE OM DU INTE VILL BLI VÅLDTAGEN O.o!-

Hmm det känns som om allt börjar klarna, i alla fall angående dem som har åkt tillbaka, med tanke på senaste avsnittet skulle jag tippa på att Kate's barn är runt 2 år, Kate blev frikänd och det kändes som att det är Jacks barn, även fast den där natten kate & Sawyner.
Argh jag kan inte vänta ... känns som att fokus läggs allt mer på Ben ... och här har man trott att han bodde hela sitt liv på ön :S
Ön är kanske bara en "skyddad" plats honom?

Dold text

Hörde du inte vad hon sa i slutet?

"Hi Eren", Eren är Claires barn.

Dold text
Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hörde du inte vad hon sa i slutet?

"Hi Eren", Eren är Claires barn.

Dold text

Jo, fast.

Hon kanske bara har döpt barnen efter Claires barn, då hon säger tidigare i avsnittet till sitt advokat "My Son", men jo, nu när man tänker efter .. men isåfall .. vafan har hänt på ön egentligen då Kate har Claires barn?!?! :S

Dold text
Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Jo, fast.

Hon kanske bara har döpt barnen efter Claires barn, då hon säger tidigare i avsnittet till sitt advokat "My Son", men jo, nu när man tänker efter .. men isåfall .. vafan har hänt på ön egentligen då Kate har Claires barn?!?! :S

Dold text

Lite lamt att döpa det efter claires barn. Jag tror att Claire dör så tar Kate hand om barnet. När man adopterar så säger man ju också "min son" och dylikt

Dold text

Edit: Är det nödvändigt att använda spoiler taggar? Man får ju anta att de kommer tas upp grejjer ur det senaste avsnittet, de som följer på fyran har ju en egen tråd.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Hörde du inte vad hon sa i slutet?

"Hi Eren", Eren är Claires barn.

Dold text

Aaron, inte Eren.

Dold text
Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Medlem

Att hon skulle ha döpt barnet efter Claires barn låter som en väldigt konstig och ologisk idé av manusförfattarna. Jag är rätt övertygad om att det är Claires barn, som hon av någon anledning har tagit som sitt eget.

Dold text
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer
Väldigt intressant läsning

Står dock detta under home-sidan:
"Officially DEBUNKED on s4e4"

Riktigt spännande och bra avsnitt för övrigt.

han har fixat till det nu

Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
-!SPOILER NEDAN, LÄS INTE OM DU INTE VILL BLI VÅLDTAGEN O.o!-

Hmm det känns som om allt börjar klarna, i alla fall angående dem som har åkt tillbaka, med tanke på senaste avsnittet skulle jag tippa på att Kate's barn är runt 2 år, Kate blev frikänd och det kändes som att det är Jacks barn, även fast den där natten kate & Sawyner.
Argh jag kan inte vänta ... känns som att fokus läggs allt mer på Ben ... och här har man trott att han bodde hela sitt liv på ön :S
Ön är kanske bara en "skyddad" plats honom?

Dold text

Uhm, har du inte sett Bens avsnitt i tredje säsongen? Man fick ju se hur han kom till ön. Och givetvis är det Claires unge.

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Edit: Är det nödvändigt att använda spoiler taggar? Man får ju anta att de kommer tas upp grejjer ur det senaste avsnittet, de som följer på fyran har ju en egen tråd.

Håller med, har man inte sett senaste avsnittet så ska man ju hålla sig borta från tråden, jag såg inte avsnittet förrens idag och struntade helt enkelt i att läsa tråden innan.

Undrar lite över dom som kom med helikoptern, det är en väldig konstig blandning av folk och ingen verkar vara särskillt bra utvald för ändamålet

Varför vill Jack inte träffa Aaron? nått tråkigt kanske hände Claire så han inte klarar av det.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Skiter också i spoiler-tags nu, alla borde sett 4e avsnittet vid det här laget

En gissning till varför Jack inte vill träffa ungen är för att han säkert såg Claire's död som sitt eget fel. Han ska alltid vara hjälten och rädda alla hela tiden, och om han misslyckades med att rädda Claire skulle det förklara varför han inte vill träffa ungen.

Permalänk
Medlem

.. Claire kan inte va död .. sluta nu

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Till folk som tror att Kate döpte ungen efter Claire's barn så tror jag inte det är fallet.

Om man ser på avsnittet så märker man att musiken ändras efter att hon säger Aaron, till "cliffhangerintensifiering". Först förstod jag inte att det var Claire's barn och fattade ingenting, men så måste det ligga till tycker man ^^

Tror benjiman har rätt angående varför Jack inte vill träffa Aaron

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasqer
Till folk som tror att Kate döpte ungen efter Claire's barn så tror jag inte det är fallet.

Självklart är det Claires unge, att Kate skulle döpt sitt egna barn till samma namn är ju lika logiskt som att det skulle visa sig att alla på ön egentligen är snögubbar som har en mardröm. Nog för att kanske inte alla saker är så logiska i Lost men att göra ett så dåligt manus att två barn heter samma sak för att medvetet lura tittarna händer ju bara inte.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akn3
här har ni en bra länk vet inte om den varit uppe tidigare!
http://www.timelooptheory.com/the_timeline.htm

Tackar för den länken! Underbart.

Visa signatur

Får jag lov eller skall vi dansa först? http://www.rpgsource.net/gallery/chinko_eng.swf kekekek

Permalänk

så då vet vi iaf vilkia 6st som kommer tillbaka, benjamin, sayid, jack, kaite, desmond, Claires unge?,

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
så då vet vi iaf vilkia 6st som kommer tillbaka, benjamin, sayid, jack, kaite, desmond, Claires unge?,

Nej. Ben och Aaron var inte med på planet så tekniskt sett kan dom inte vara någon av Oceanic 6. Desmond vet vi inte ens om han lämnar ön. Dom som är säkra är Kate, Jack, Sayid och Hurley.

Permalänk
Medlem

Tekniskt sett så var ju Aaron med på planet, han var ju ca 8 månader gammal. Men tveksamt att han igentligen räknas till en av de sex.
Fast Desmond sa ju till Charlie innan att han i en av sina "flashforwards"(?) såg Claire och Aaron gå på en helikopter, om Charlie dör...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Det är något som inte stämmer, ingen av de 6 som klarat sig visar direkt någon glädje över att de har klarat sig. Jag gissar att de andra har lämnats kvar, hålls fången, valt att stanna p.g.a något.

Själv är jag inne på teorin att vi kommer att få se dessa framtidsblickar i denna och möjligtvis nästa säsong, efter det tror jag att dessa 6 lirare som tog sig därifrån kommer att åka tillbaka till ön för att de har "some unfinished business over there", vilket sista säsongen kommer att handla om.

Ang de 6 som klarade sig. Var det inte så i sista avsnittet i förra säsongen så fick man väll veta att James 'Sawyer' Ford hade dött? Det var därför Jack och Kate träffades. Det betyder att han var en som klarade sig från ön och borde räknas till dessa 6st.

Som sagt många funderingar men en förbannat bra serie är det iaf

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk

ska inte lost släppas i dag?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
ska inte lost släppas i dag?

Det har det också,eller?

Visa signatur

His gemstones, they fruity pebbles,
just like Flinstones.

Permalänk
Hedersmedlem

Wow, det var då verkligen ett avsnitt!

Permalänk

Nu tycker jag det verkar bli invecklat hehe

alltig hängt med rätt bra i alla vändor och hemliga medelander osv.Dock så är man inte 100 på engelska men men längtar redan till nästa avsnitt de kan bygga vidare med många sesonger om de abra vill så länge de fortsätter att förbrylla en och inte mala saamma skit som typ var ai Sesong 2 för det mesta.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

[...]

Redigerat av Castor: §7 i våra regler. http://www.sweclockers.com/forum/regler.php?s=#7

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk

Efter det här kan man gott konstatera att folk som ivrat om en avslutning hade FEL. Lost blir verkligen bara bättre och bättre.

Permalänk

ja såg just s04e05 och det va riktigt enormt bra nästan lite kusligt när han åkte fram och tillbaka! längtar efter nästa så in i bomben

Visa signatur

HEJ!:D

Permalänk
Medlem

Jag tycker då att den sista avsnittet (S04E05) var en av de allra bästa avsnitten i hela serien, tack var dess innehåll och dramatik .. Helt underbart!
Och Sayid ägde som vanligt ^^

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Nu händer det grejer

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.