Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Min nya bil!

Toyota Yaris 2004 med endast 12k mil på mätaren, en föregående ägare och fullt i-fylld service bok hos märkesverkstäder! Jag hoppas få många år med denna pärlan <3

https://i.imgur.com/GPcqrCD.jpg

Kör bmw e90 men sambon hade exakt denna yaris 2004 sjukt driftsäker enda som gick sönder var avgasystemet å dem är väll inte lika på kostade som på nyare bilar samt att yaris bilar ofta går korta sträckor så kondens och skit ligger kvar i avgasystemet därför rostar dem men jag kommer nog leta upp en 04-05 när jag ska byta bil bara för jag vill åka billigt. Lättskruvad bil för övrigt om man vill serva själv. Våran vart skrotad efter krock men vi fick ta över en väldigt billig verso s med bara lånet kvar av hennes mor som gått 4500 2011.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Kör bmw e90 men sambon hade exakt denna yaris 2004 sjukt driftsäker enda som gick sönder var avgasystemet å dem är väll inte lika på kostade som på nyare bilar samt att yaris bilar ofta går korta sträckor så kondens och skit ligger kvar i avgasystemet därför rostar dem men jag kommer nog leta upp en 04-05 när jag ska byta bil bara för jag vill åka billigt. Lättskruvad bil för övrigt om man vill serva själv. Våran vart skrotad efter krock men vi fick ta över en väldigt billig verso s med bara lånet kvar av hennes mor som gått 4500 2011.

Åh tack för din input, jag är väldigt nöjd med den än så länge! Nackdelen är ingen AC men å andra sidan blir den ännu mer snål att köra!
Jag har helförsäkrat och fixar vägassistans via Folksam men jag hoppas såklart att jag inte kommer behöva använda tjänsten.

Väldigt mycket verkar ändå vara bytt, helt nytt avgassystem 2019 te.x.

Vi får se, jag och hunden är väldigt nöjd med den, så himla smidigt att fälla ner baksätet sådär så blir det som en stor kombi!

Och nu har jag även fixat blåtand i bilen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Åh tack för din input, jag är väldigt nöjd med den än så länge! Nackdelen är ingen AC men å andra sidan blir den ännu mer snål att köra!
Jag har helförsäkrat och fixar vägassistans via Folksam men jag hoppas såklart att jag inte kommer behöva använda tjänsten.

Väldigt mycket verkar ändå vara bytt, helt nytt avgassystem 2019 te.x.

Vi får se, jag och hunden är väldigt nöjd med den, så himla smidigt att fälla ner baksätet sådär så blir det som en stor kombi!
https://i.imgur.com/rXQBw8f.jpg

Och nu har jag även fixat blåtand i bilen!
https://i.imgur.com/PBh5Auj.jpg

ofta är det väl kondensorn sällan räcker det att fylla på ligger oftast ett läkage men isf borde dem hitta det med uv ljus man lägger i spårmedel om man felsöker acn och inte bara ber dem fylla på. Ne hur som haver är dem bilarna väldigt bra oljebyte behöver man inte ens lyfta bilen för jag körde oljesug igenom stickan sen tar man filtret under ifrån vid framkanten av motorn. Kupefiltret sitter bakom handfacket man trycker bara från båda sidorna ihop det och ryker ut byt på 30 sek. På versos tror jag jag det sitter där bakom men det måste nog skruvas ut har inte tittat så noga än men det luktar lite unket från ac å på yarisen och bmw räckte det med att byta kupefiltret.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

ofta är det väl kondensorn sällan räcker det att fylla på ligger oftast ett läkage men isf borde dem hitta det med uv ljus man lägger i spårmedel om man felsöker acn och inte bara ber dem fylla på. Ne hur som haver är dem bilarna väldigt bra oljebyte behöver man inte ens lyfta bilen för jag körde oljesug igenom stickan sen tar man filtret under ifrån vid framkanten av motorn. Kupefiltret sitter bakom handfacket man trycker bara från båda sidorna ihop det och ryker ut byt på 30 sek. På versos tror jag jag det sitter där bakom men det måste nog skruvas ut har inte tittat så noga än men det luktar lite unket från ac å på yarisen och bmw räckte det med att byta kupefiltret.

Nej nej, bilen har aldrig haft en AC
Det var inte standard på just den här modellen.
Enligt min försäkring på Folksam så har jag rätt att serva bilen på Toyota originalverkstad så det är nog det jag kommer göra.
Jag är inte så händig och bäst att det går till på rätt sätt!

Men tack!

Permalänk
Medlem

@xelente: Fin! Har du lust att ta en bild på bagageutrymmet? Tyckte inte det var så lätt att hitta vid googling.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Senaste rackaren

Permalänk
Medlem

Haft Mazda innan? jag har en Mazda 3 -18 och Mazda CX-3 -19 men funderar på att inom kort byta CX-3an (gillar inte att sitta högt och alldelles för liten bil) mot den nya varianten av Mazda 3, frågan är bara om de fortfarande känns som en Mazda? Har alltid kört Mazda innan och haft alla olika generationer av Mazda 3 generellt men den här senaste känns bara lite för dyr, den kostar drgy 100k mer än vad jag gav stycket för de andra två och dom är båda automat.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Yes jag bytte från 2017 mazda 3 manuell till den här mazda 3 2020 automat. Den är dyrare ja men den känns så otroligt mycket lyxigare och skönare än den förra. Jag tyckte inte alls den förra var oskön men nu när jag kör den här är det enorm skillnad, den har techpaketet dock så det hjälper ju.

Bra saker

  • Inbyggda systemet är mycket snabbare och den har android auto nu (apple carplay också om man är en sån)

  • Backkamera och frontparkeringssensor

  • HUD!!!! Den är otroligt trevlig, mycket bättre än jag trodde, visar även folk i döda vinklar

  • Mycket tystare på motorvägen, dock kan det ha att göra med att man verkar få med finare däck än Toyo nu

  • Hade 120 hästars på förra så inte rättvis jämförelse men för mig är nya skyactive-x med 180 hästar och turboläge som en raket

  • Adaptiva farthållaren verkar funka bra men jag har inte vågat lite på den helt än

  • Inredning känns mycket lyxigare, det syns inte bra på bild men det känns som en mycket dyrare bil, skärmen är större och bättre på alla sätt

  • Har Bosesystemet och ljudet är mycket renare, i förra på motorvägen fick jag höja så mycket på ljudböcker ibland att det kvalitén gick åt helvete men nu är det mycket bättre

  • Vet inte hur det var på automat på gamla men på manuell var dryckeshållarna väldigt dåligt placerade framför växelspaken, nu är de på andra sidan på automaten

  • Har inte kört långt ännu men tycker nog att stolarna känns bättre

Dåliga saker

  • HUDpilar och sånt funkar bara med inbyggda GPS, inte android auto

  • Backkamerans linjer svänger inte, blev mycket besviken

  • Bagageutrymmet känns mycket mindre och har en högre kant, har däremot en lampa där inne

  • Frontsensorn är sjukt känslig, får spatt varenda gång jag kör in i parkeringshuset, måste åka upp 3 våningar och den piper vid varenda ramp när man svänger förbi väggen

  • Skyactive-x som hyllades så mycket blev inte direkt nån revolution bränslemässigt, men kul med nya grejer oavsett

Ja det är vad jag kommer på rakt av, som du ser är det dåliga mest nitpicking. Jag är supernöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

@Oliver91: Yes jag bytte från 2017 mazda 3 manuell till den här mazda 3 2020 automat. Den är dyrare ja men den känns så otroligt mycket lyxigare och skönare än den förra. Jag tyckte inte alls den förra var oskön men nu när jag kör den här är det enorm skillnad, den har techpaketet dock så det hjälper ju.

Bra saker

  • Inbyggda systemet är mycket snabbare och den har android auto nu (apple carplay också om man är en sån)

  • Backkamera och frontparkeringssensor

  • HUD!!!! Den är otroligt trevlig, mycket bättre än jag trodde, visar även folk i döda vinklar

  • Mycket tystare på motorvägen, dock kan det ha att göra med att man verkar få med finare däck än Toyo nu

  • Hade 120 hästars på förra så inte rättvis jämförelse men för mig är nya skyactive-x med 180 hästar och turboläge som en raket

  • Adaptiva farthållaren verkar funka bra men jag har inte vågat lite på den helt än

  • Inredning känns mycket lyxigare, det syns inte bra på bild men det känns som en mycket dyrare bil, skärmen är större och bättre på alla sätt

  • Har Bosesystemet och ljudet är mycket renare, i förra på motorvägen fick jag höja så mycket på ljudböcker ibland att det kvalitén gick åt helvete men nu är det mycket bättre

  • Vet inte hur det var på automat på gamla men på manuell var dryckeshållarna väldigt dåligt placerade framför växelspaken, nu är de på andra sidan på automaten

  • Har inte kört långt ännu men tycker nog att stolarna känns bättre

Dåliga saker

  • HUDpilar och sånt funkar bara med inbyggda GPS, inte android auto

  • Backkamerans linjer svänger inte, blev mycket besviken

  • Bagageutrymmet känns mycket mindre och har en högre kant, har däremot en lampa där inne

  • Frontsensorn är sjukt känslig, får spatt varenda gång jag kör in i parkeringshuset, måste åka upp 3 våningar och den piper vid varenda ramp när man svänger förbi väggen

  • Skyactive-x som hyllades så mycket blev inte direkt nån revolution bränslemässigt, men kul med nya grejer oavsett

Ja det är vad jag kommer på rakt av, som du ser är det dåliga mest nitpicking. Jag är supernöjd.

Okej då var det ingen större skillnad, mina båda bilar har Android Auto det kom som tillval när facelift varianterna kom 2018 på mazda 3 och 2019 på mazda cx-3.
Backkamera och frontparkeringssensorer har jag på cx-3an som är en optimum
Head-up display har jag också den funkar finfint den
CX-3an har toyo proxes, högljudd som fan, 3an har bridgestone turanza på 16 tummare, tyst som attan!
Båda face-lift modellerna av de jag har redan har fått den där extra isoleringen, bytte nämligen in min -16 mazda 3 vision R med manuell låda när jag köpte CX-3an och ljudnivån är som natt och dag, tystaste bilen jag äger nu är ändå mazda 3 -18
Adaptiv farthållare har jag på CX-3an
Bose-systemet har jag på CX-3an och ja ljudet är mycket sämre i min 3a som "bara" är en vision.
På CX-3an har jag sjukt dålig placering på dryckeshållarna men på 3an är dom perfekta på automatbilar då.
Min 3a snittar jag 0.54 i förbrukning och CX-3an 0.62, CX-3an rullar dock mest i stadstrafik, jag har 120hk mazda 3 och den känns ganska mycket tröttare än min CX-3a på 121hk men desto törstigare är den med, antagligen utväxlade olika där 3an är för bränsleförbrukning och CX-3an lite mer för "sport".

Då med andra ord är det inget revolutionerande för 100k mer så då kan jag avvakta ett tag och köpa mig en begagnad senare eftersom jag tycker den nya 3an, speciellt svart är grymt snygga

Bilder på mina:

Gamla:

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Oliver91: Nä då ska du definitivt vänta ett tag och se vad de hittar på för roligt nästa år

Den är som sagt rejält mycket lyxigare på ett sätt som inte syns på bilderna och jag känner mig som en mycket bättre förare i den. Men du verkar ju som sagt ha alla godsakerna redan

Det enda är väl att om jag minns rätt så är gamla HUD som en liten plastflärp som åker upp om de inte ändrade det efter att jag köpte min 2017, men på nya är det projicerat på vindrutan.

Vilka snyggingar du har de är så sjukt snygga från sidan treorna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

@Oliver91: Nä då ska du definitivt vänta ett tag och se vad de hittar på för roligt nästa år

Den är som sagt rejält mycket lyxigare på ett sätt som inte syns på bilderna och jag känner mig som en mycket bättre förare i den. Men du verkar ju som sagt ha alla godsakerna redan

Det enda är väl att om jag minns rätt så är gamla HUD som en liten plastflärp som åker upp om de inte ändrade det efter att jag köpte min 2017, men på nya är det projicerat på vindrutan.

Vilka snyggingar du har de är så sjukt snygga från sidan treorna!

Plastflärp yepp... Föredrar 3an med mindre utrustning också 😂

Bytte dock den svarta mot cx-3 eftersom sambon skaffat automatkörkort... 😭

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Blev en Kia Proceed GT Panorama idag

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Grattis! Har också en GT.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robzzi90:

Grattis! Har också en GT.

Är du nöjd? Vi blev fast på Proceed för den är så himla snygg och ändå har det utrymmet vi behöver. Jag hoppas vi kommer bli nöjda. Panoraman tyckte jag först va onödigt men efter jämförelse så känns kupén så mycket ljusare och rymligare så det blev som det blev 😅

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Är du nöjd? Vi blev fast på Proceed för den är så himla snygg och ändå har det utrymmet vi behöver. Jag hoppas vi kommer bli nöjda. Panoraman tyckte jag först va onödigt men efter jämförelse så känns kupén så mycket ljusare och rymligare så det blev som det blev 😅

Jag är nöjd! Valde också den mycket på grund av utseendet.. Kollade på en ceed först som hade vart mer praktisk eftersom vi har ett barn. Men det funkar bra och så liten är den inte! Tanken var även först gt line-versionen.. Men så provkörde jag GT. 😁😁

Tycker det är mycket bil för pengarna, snygg, låter fint, väldigt bra utrustad med digital display och annat allt lull-lull och rolig att köra. Mindre kul är skatten på bilen sen bensinförbrukningen. Båda dessa saker är ju dock ingen direkt överraskning haha!

Permalänk
Medlem

BMW 535D

Köpt en familjebil för bilade ner och har denna bil i Marbella. Fullutrustad BMW 535D Luxury Line. Underbar bil

Ni som är nyfikna på resan med bilen ner i Marbella kan även få lite extra material: https://www.youtube.com/watch?v=gGn7Smsk5Xw

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Frugan ville ha en kombi, och jag ville ha en lite roligare bil så fick bli en sådan här. Mycket nöjd hittils #tershine

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Kör bmw e90 men sambon hade exakt denna yaris 2004 sjukt driftsäker enda som gick sönder var avgasystemet å dem är väll inte lika på kostade som på nyare bilar samt att yaris bilar ofta går korta sträckor så kondens och skit ligger kvar i avgasystemet därför rostar dem men jag kommer nog leta upp en 04-05 när jag ska byta bil bara för jag vill åka billigt. Lättskruvad bil för övrigt om man vill serva själv. Våran vart skrotad efter krock men vi fick ta över en väldigt billig verso s med bara lånet kvar av hennes mor som gått 4500 2011.

Ja jag har en peuegot 107 som är väldigt nära besläktat med yaris. bilden säger det mesta får se om biltemas håller bättre, den dränkte jag 5 ton zinkfärg innan jag målde 10 ton värmetålig färg över biltemas var dessutom förstärkt mer än orginal på ett par ställen.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Lyckades till slut skaffa min drömbil. Måste snart flytta ut på landet så jag har någonstans att meka. Mina bilar har en tendens att vara typ 40 år gamla, och behöver lite kärlek då och då.

Inte snyggaste stället att fota på, kanske. Men men..

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lyckades till slut skaffa min drömbil. Måste snart flytta ut på landet så jag har någonstans att meka. Mina bilar har en tendens att vara typ 40 år gamla, och behöver lite kärlek då och då.

https://www.bildtagg.se/file/wf3qdnr1kfg26xgzzxhz25o

Inte snyggaste stället att fota på, kanske. Men men..

Jäklar vilken cool lack, och vilken fantastisk bil! Ser ut som borstad aluminium. Har du någon bild ute i dagsljus?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zachtionman:

Jäklar vilken cool lack, och vilken fantastisk bil! Ser ut som borstad aluminium. Har du någon bild ute i dagsljus?

Det är ingen lack alls. Borstad råstfri plåt. Har ingen bra bild på min egen bil i solljus ännu, men finns ju miljoner med bilder och filmer på nätet. Delorean heter bilen.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lyckades till slut skaffa min drömbil. Måste snart flytta ut på landet så jag har någonstans att meka. Mina bilar har en tendens att vara typ 40 år gamla, och behöver lite kärlek då och då.

https://www.bildtagg.se/file/wf3qdnr1kfg26xgzzxhz25o

Inte snyggaste stället att fota på, kanske. Men men..

Fasen så fina de är. Om du inte redan gjort det så kolla "Motorblog of Sweden". Han som driver den har också en Delorean som han har pillat med en del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Perrablerra:

Fasen så fina de är. Om du inte redan gjort det så kolla "Motorblog of Sweden". Han som driver den har också en Delorean som han har pillat med en del.
https://www.youtube.com/watch?v=ZsCipGthlNk

Den ska jag kolla in!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lyckades till slut skaffa min drömbil. Måste snart flytta ut på landet så jag har någonstans att meka. Mina bilar har en tendens att vara typ 40 år gamla, och behöver lite kärlek då och då.

https://www.bildtagg.se/file/wf3qdnr1kfg26xgzzxhz25o

Inte snyggaste stället att fota på, kanske. Men men..

Jag måste bara få fråga dig vad du fått ge för denna.
Helt underbar bil.
En dröm att få äga en sådan.
Tack för dagens bild

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lyckades till slut skaffa min drömbil. Måste snart flytta ut på landet så jag har någonstans att meka. Mina bilar har en tendens att vara typ 40 år gamla, och behöver lite kärlek då och då.

https://www.bildtagg.se/file/wf3qdnr1kfg26xgzzxhz25o

Inte snyggaste stället att fota på, kanske. Men men..

Har du vågat dig upp i 142 km/h än?

Visa signatur

[4690k@4,7GHz] [Asus Z97-A] [Asus GTX 970 Strix] [Corsair 16GB DDR3 1600MHz] [Samsung 830 120 GB] [WD Green 3TB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Lyckades till slut skaffa min drömbil. Måste snart flytta ut på landet så jag har någonstans att meka. Mina bilar har en tendens att vara typ 40 år gamla, och behöver lite kärlek då och då.

https://www.bildtagg.se/file/wf3qdnr1kfg26xgzzxhz25o

Inte snyggaste stället att fota på, kanske. Men men..

Tesla och Porsche i all ära, men denna är fan klass

Ser fin ut i plåten.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Tesla och Porsche i all ära, men denna är fan klass

Ser fin ut i plåten.

Ja den är kanonfin. Hela bilen är renoverad till superskick. Ramen är fixad, galvaniserad, och pulverlackad etc. Ser ut som en ny bil undertill.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Efter ett par turer med en A4 och en S60 så har jag hittat tillbaka till fd. sambon och med det kom även V60n tillbaka

D4 2016

Vi har funderat på att byta ut den mot en D6 Twin Engine 16-17, men det blir nog att vänta på att TE av nya karossen sjunker lite i pris istället. Denna funkar bra, går billigt och har bara rullat 7300 än så länge. Står sig ett tag till.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Det är något knas med Yaris 99a alltså, andra bilar lägger jag i 5an i 70 typ, men på Yarisen vill den vid 50.

Är det pga att den har någon annan utväxling eller något?