Permalänk
Medlem

Även om det inte faller under drinktips så dricker jag helst en skotsk whiskey eller en enkel mörk rom.

Drinktips i allmänhet skulle jag kunna göra hur många som helst :P.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Jepp, jag med. Men jag spyr alltid av det (koskenkorva då). Har du testat Koskenkorva Peach?

Nej, det har jag nog inte. Får se till att prova det någon gång. Själv spydde jag inte då, fast mina polare ska vi inte tala om. ^^

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk
Medlem

bra drink!

15-20% Jägermeister
15-20% random vodka
Resten fanta vilda bär.

Lätt att göra och grymt god om man är på drinkhumör.

Dricker för det mesta öl dock .. heineken & guinness.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Men jag spyr alltid av det (koskenkorva då).

Älskar folk som påstår att de spyr eller blir olika fulla beroende på vad det är för märke på alkoholen :D.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Även om det inte faller under drinktips så dricker jag helst en skotsk whiskey eller en enkel mörk rom.

Drinktips i allmänhet skulle jag kunna göra hur många som helst :P.

hah, ja, jag hade ju svarat lite annorlunda om frågan inte hade varit vad jag beställer på krogen. jag har en flaska laphroaig quarter cask som jag smakar lite på emellanåt. har även en del blended (bl.a. en 4.5-litersflaska "berömd dalripa"), men det är ju inte på långa vägar samma sak som en rökig islay...

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Älskar folk som påstår att de spyr eller blir olika fulla beroende på vad det är för märke på alkoholen :D.

Okej, men då säger vi att jag spyr av för mycket sprit då.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Pantera drinken
saxat från wikipedia: "Black Tooth Grin, även kallad bara Black Tooth. Det är en blandning mellan Crown Royal eller Seagram 7 whisky och cola."
Annars går det mesta ner som innehåller vodka. Öl är gott också.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
Okej, men då säger vi att jag spyr av för mycket sprit då.

Det lät bättre ;).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kode
hah, ja, jag hade ju svarat lite annorlunda om frågan inte hade varit vad jag beställer på krogen. jag har en flaska laphroaig quarter cask som jag smakar lite på emellanåt. har även en del blended (bl.a. en 4.5-litersflaska "berömd dalripa"), men det är ju inte på långa vägar samma sak som en rökig islay...

Skönt att höra att det inte bara är jag som kan uppskatta en fin whiskey mellan varven :). Även om en öl går ner på krogen utan några som helst problem så är det ändå så mycket godare att och trivsammare att ha ett glas whiskey i handen :).

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Skogix
Älskar folk som påstår att de spyr eller blir olika fulla beroende på vad det är för märke på alkoholen :D.

Bah, en del sprit luktar så effla illa att man börjar må illa av att bara lukta på den

Visa signatur

"to conquer others is to have power, to conquer yourself is to know the way"

Permalänk

häll upp ett glas med sprit, blanda ut hälften med en öl, lite fanta och appelsinjuice.

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
häll upp ett glas med sprit, blanda ut hälften med en öl, lite fanta och appelsinjuice.

En öl? Hmm.. skall testas.. Men det får vänta tills i morgon. Har ju inte Fanta hemma..

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I`m
En öl? Hmm.. skall testas.. Men det får vänta tills i morgon. Har ju inte Fanta hemma..

Jag låter inte seriös, men det är jag. Tycker det är riktigt gott

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk

Varierar rätt mycket! Öl som feststartare (föredrar mörka lagar med kraftig skumma, helst Guiness). Och så drinkar givetvis, ofta beställs en av dessa: Vanilla Sky (favoriten), Dry Martini (skakad), Vodka Martini, Manhattan (2:a favoriten), Margarita, Mojito, Apple Martini och White Russian. MeniIbland blir det ett glass Cabernet Sauvignon, Pinot Noir, Riesling, eller Chardonnay.

Permalänk
Medlem

När vi ändå pratar om alkohol.

Får jag (15år) köpa upp till 2.25% "cider" på Konsum?

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
När vi ändå pratar om alkohol.

Får jag (15år) köpa upp till 2.25% "cider" på Konsum?

Vet inte men jag har köpt själv ganska länge är 17. Var lite svårare på valborg dock.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr slizer
Bah, en del sprit luktar så effla illa att man börjar må illa av att bara lukta på den

Ja jo, om man inte är hardcorealkolist så :P.

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Lorenzo! Låter ruskigt gay, men jag tycker den är manligt.

Liquer 43
Midori
Mjölk

Tycker den smakar päronglas, mina bekanta tycker jag är dum i huvudet som tycker det. Någon mer som kan pröva och ge sitt omdömme?

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jaomi
När vi ändå pratar om alkohol.

Får jag (15år) köpa upp till 2.25% "cider" på Konsum?

Jag är så gott som säker på att du inte får det, men testa går ju alltid.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av braxilicious
Jag är inte så kräsen, dricker vad som helst. Men jag känner att jag har en vinperiod på gång nu.

Kan inte annat än att instämma på det där.
Har börjat gilla vin mer och mer, om man bortser från den grova bakfyllan.

En klassiker är ju Gin & Tonic, det slår aldrig fel.
I med lite lime i ett glas, fyll på lite is, sen en mängd gin, sedan fyll till toppen med tonic.
Hur mycket av vad är upp till var och en. Skulle inte lime finnas hemma har jag upptäckt att koncentrerad citron funkar med (ni vet, den där citronliknande flaskan man har i kylskåpet), dock inte riktigt lika bra.

Permalänk
Medlem

Skulle vara kul om vi kunde ha någon typ av formatering te.x. Blir lite lättare att se ingredienser osv.

Mina favoriter:
Ingredienser
- Mjölk eller apelsinjuice
- Vodka
- Pisang Ambon
Betyg skala 1-10
- 9
Tips
- servera välkyld med sugrör
- mjölken kan bytas ut mot apelsinjuice

##############################

ingredienser
- Vodka
- Red Bull
Betyg skala 1-10
- 8
Tips
- serveras välkyld med is.

Permalänk
Inaktiv

Ingen som provat på Österrikes stolthet stroh rom :D?

80% igt driekt från Österrike

Köpte mig en halvliter i tyskland under påsklovet, ahr supit varje helg sen dess o blivit sprängfull, och jag har mer än halva flaskan kvar

Räcker med några shots bara, fina grejer de!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Ingen som provat på Österrikes stolthet stroh rom :D?

80% igt driekt från Österrike

Köpte mig en halvliter i tyskland under påsklovet, ahr supit varje helg sen dess o blivit sprängfull, och jag har mer än halva flaskan kvar

Räcker med några shots bara, fina grejer de!

Mm, shots... fina drinkar det!

Permalänk
Medlem

rom och cola allt för underskattat av många.

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem

Jäger och redbull. Låter som en knepig kombination, men det blir kalasgott. Serveras iskall.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Ingen som provat på Österrikes stolthet stroh rom :D?

80% igt driekt från Österrike

Köpte mig en halvliter i tyskland under påsklovet, ahr supit varje helg sen dess o blivit sprängfull, och jag har mer än halva flaskan kvar

Räcker med några shots bara, fina grejer de!

Min käre morfar tar gära lite viro värnik tror att det är 70%, det räcker ;). 80% är nog farlig nästintill...
För oss under 18 finns bara smuggelsprit från Ryssland/Tyskland och det är ingen vidare kvalité på... Ska dock till paris nästa vecka... :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Jäger och redbull. Låter som en knepig kombination, men det blir kalasgott. Serveras iskall.

Den där är ju förädisk så det förslår.
Drick ett glas av skiten och minnet är borta i en vecka framåt.

Permalänk
Inaktiv

apspektakel blanda ut med varm oboy, det gör österrikerna (vad fan kallar amn folk från österrike) Ska tydligen vara gott efter en dag i skidbacken

Tummen upp för 80%igt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambos_hier
Min käre morfar tar gära lite viro värnik tror att det är 70%, det räcker ;). 80% är nog farlig nästintill...
För oss under 18 finns bara smuggelsprit från Ryssland/Tyskland och det är ingen vidare kvalité på... Ska dock till paris nästa vecka... :).

Är nog lika farligt som all "starksprit", beror på hur man dricker det :).

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tlx06
Ingen som provat på Österrikes stolthet stroh rom :D?

80% igt driekt från Österrike

Köpte mig en halvliter i tyskland under påsklovet, ahr supit varje helg sen dess o blivit sprängfull, och jag har mer än halva flaskan kvar

Räcker med några shots bara, fina grejer de!

:thumbsup: för strohrom!

Visa signatur

Övriga Ämnen - Enbart för människor som är seriösa!

Permalänk
Medlem

Det beror ju på hur mycket pengar man har just den dagen,
Är jag rik så blir det singelmat whisky och finöl typ Bedarö bitter
Är jag fattig så blir det vad som finns på fat och mintu

Visa signatur

i76700k@4,4 32 gb R295X2

Permalänk
Medlem

Festivaldrickat 1/3 Zaranoff 2/3 Power King slår sällan fel.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 1060 6GB@2100/4500MHz + 1 TB NV2 & 512GB SN730