Permalänk
Medlem

Operating System Concepts, 7:e upplagan, av Silberschatz, Galvin & Gagne.

Gulligaste boken någonsin

Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Medlem

JPod - Douglas Coupland

varvar den med:

Spanska inbördeskriget - Antony Beevor

Permalänk
Medlem

The path of daggers (8e The wheel of time boken) - Robert Jordan

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

.

Permalänk

Drömtydning av Freud

Permalänk
Medlem

A Song of Ice and Fire Bok 4: A Feast for Crows av Gorge R.R Martin

Permalänk

Luftwaffe över Sicilien - En befälhavares dagbok av Johannes Steinhoff

Handlar om det tyska luftfösvaret under den allierade operationen Husky.

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk

Helt sjuka historier i denna!

The dirt : bekännelser från världens mest ökända rockband / Mötley Crüe med Neil Strauss

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

Bert's dagböcker, men min svenskalärare tycker inte det är lika roligt (har de som bokrecension ).

Permalänk
Medlem

Läser varumärkeshantering just nu och för att vi ska få ett kritiskt perspektiv på det hela så läser vi No Logo av Naomi Klein.

Permalänk
Medlem

Cisco Fundamental of Wireless

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spacemarine
är inte Robert Jordan död?

själv läser jag Kafkas processen

Jo, men han gjorde anntackningar och berättade hur han ville att boken skulle sluta och hans fru som varit ganska delaktig i böckerna ska skriva klart den sista.

Nu läser jag Temareire. Han majestäts drake på svenska tror jag. Peter Jackosn har köpt filmrättigheterna till den och den verkar än så länge bra

Permalänk
Avstängd

Mein Kampf, oerhört dålig bok med speciella budskap.

Visa signatur

Generalpucko av högsta kaliber (verifierat utav 118100's sms tjänst)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konne-
Jo, men han gjorde anntackningar och berättade hur han ville att boken skulle sluta och hans fru som varit ganska delaktig i böckerna ska skriva klart den sista.

Nu läser jag Temareire. Han majestäts drake på svenska tror jag. Peter Jackosn har köpt filmrättigheterna till den och den verkar än så länge bra

Nej, inte hans fru som ska skriva klart den, det är Brandon Sanderson, en fantasy författare.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Fellowship of the Ring. Höll på att läsa någon WH40k-bok, men den var så tråkig, och jag fick ett sug efter att läsa lite Tolkien igen, så det fick bli LOTR-trilogin igen.
Efter att nyss ha läss Kafkas Processen är det ganska skönt att läsa en bra bok igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Helt sjuka historier i denna!

http://image.bokus.com/images/9789185625826

The dirt : bekännelser från världens mest ökända rockband / Mötley Crüe med Neil Strauss

Läste fan klart den på 3 dagar, riktigt STÖRDA historier som sagt. Men som en sann mötley crüe fan så var den riktigt bra!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Läste fan klart den på 3 dagar, riktigt STÖRDA historier som sagt. Men som en sann mötley crüe fan så var den riktigt bra!

Skulle ni rekommendera den även om man aldrig lyssnat på dom? Håller på och tar mig igenom alla julklappsböcker som blivit liggandes och den är en av dom.

Läste precis klart jPod av Douglas Coupland, bra men inte lika bra som microslavar. Kändes lite väl konstruerat med självreferenserna innan man läst om

kinaresan

Dold text

. Började på 1984 efter den.

Permalänk
Medlem

Läser just nu:
Stridens skönhet och sorg. Första världs kriget i 212 korta kapitel
av Peter Englund.

Riktigt bra bok som jag sträckläser. Första världskriget är intressant, och att få följa det genom dagböcker ifrån infanterisoldater till sjuksköterskor och kirurger ifrån olika nationer är spännande.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk
Medlem

Oj, jättebumpen Allan.

Läser Ender's Game just nu, eftersom jag kom på att jag inte läst någon klassisk SF. Mycket bra hittills, och väldigt lättslukad.

Permalänk
Medlem

Leif GW Persson - Den döende detektiven. Den är bra, men tyvärr håller den inte samma briljanta klass som hans tidigare böcker.

Visa signatur

Hail Kings. The new Kings. Stronger than all.

Permalänk

Läser just nu Bröderna Karamazov av Dostojevskij.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Ender's game samt Koranen (köpte som en souvenir när jag var i Istanbul och tänkte försöka läsa för skojs skull, men den är rätt seg ).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Bosse bildoktorn - mer mindre vettigt vetande.

39:-

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Lasermannen av Gellert Tamas

Permalänk
Medlem

Vredens Druvor av John Steinbeck.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Både lite smårolig och intressant.. tar mig dock alldeles för lite tid för att läsa nuförtin

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AndersB:

The Biology of Belief: Unleashing the Power of Consciousness, Matter and Miracles

av Bruce H. Lipton

Det är bra skit; handlar om cellbiologi, om vår kvantumvärld och tankens kraft.

Förlåt, men det där är ju pseudovetenskap!

Lipton är en dåre som hävdar att tanken kan styra över DNA, han har övertolkat den grenen av utvecklingsbilogin som kallas epigenetik på ett grovt sätt. Som om det inte vore nog är han kiropraktor också. Vidare använder han sig (medvetet?) av ekvivokationer kring begrepp som "awareness" för att insinuera att celler är medvetna.

New Age, kvantmysticism och pseudovetenskap. Tyvärr. Läs riktiga populärvetenskapliga böcker om ämnet i stället!

Edit: Själv läser jag just nu "The Diversity of Life" av E.O. Wilson.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Läser Roslund och Hellströms serier av böcker. Bland det bästa jag läst inom genren.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

Harry Potter-böcker via ljudbok på engelska (Stephen Fry). Somnar omedelbart.