Stora feta metaltråden!

Permalänk
Medlem

Stora feta metaltråden!

Vet att många är hårdrockare här, plz discuss!

Ruggigt hett just nu:

W.A.S.P - Dominator

Blackie och gänget är tillbaka, nya skivan är riktigt bra!

Dark Tranquillity - Fiction

Lätt i klass med föregående mästerverket "Character".

Krux - Krux

Doom Metal med Leif Edling (Candlemass) och Mats Levén i spetsen.

Shining - V - Halmstad

Skrivs mycket om Shining just nu, kanske mest p.g.a. deras omtalade spelning som enligt uppgift inte lämnade mycket kvar att önska.
Gillar starkt hur deras sound har utvecklats i och med föregående plattan och denna.

Permalänk
Medlem

Killswitch Engage senaste platta As Daylight Dies är grymt bra!

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Inte för att verka gay eller så men The "Midtempo är gay" edition är väl redan upptaget den här måste ju heta något annat om du förstår vad jag menar.

Hur som haver så sitter jag just och tankar över en massa metal så jag har något att lyssna på när jag går till jobbet. Best of Bruce Dikinson och Masterplan kommer passa perfekt under morgondagen.

Edit: Kom på att jag även fört över Dark Tranquillity Fiction nu när jag kollade på ditt inlägg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dark Tranquillity - Fiction är hur jävla bra som helst.
Nothing to no one är ju såå jävla mäktig
(speciellt med hög volym och skön bas)

Visa signatur

Dator: Q9550 | TWIN2X8500C5DF 4096MB | Asus P5Q Deluxe | HIS Radeon HD4870X2

Kamera: Nikon D80 | Nikkor AF 85/1.8 D | Tamron AF 17-50mm f2,8

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, jag vet inte om trådnamnet passar in, vi får se...

Fiction är grymt trevlig, ja!
Har även förhandsbeställt Sonic Syndicates nya album Only Inhuman.

Rolig fakta om det är att jag började lyssna på dem (f.d. Fallen Angels) efter att ha läst bandmedlemmarnas inlägg på gamla ÖÄ.
Finns det någon kvar, tro?

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk
Medlem

W.A.S.P - Dominator

ååå så underbar platta! Speciellt låten Mercy!

Heavy Metal när den är som bäst! \m/

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
W.A.S.P - Dominator

ååå så underbar platta! Speciellt låten Mercy!

Heavy Metal när den är som bäst! \m/

Mercy är riktigt fin, men mina favoriter är nog Take me up, Teacher och Deal with the devil.

Permalänk
Medlem

nåja. hetast just är ju utan tvekan senaste dödheimsgard och mayhem, inget snack om saken. mayhem med attila på sång gör att man vill rycka sig i köttbaguetten.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Shining - V - Halmstad, \o/.

Ser för övrigt fram emot Warbreed:s första album.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
nåja. hetast just är ju utan tvekan senaste dödheimsgard och mayhem, inget snack om saken. mayhem med attila på sång gör att man vill rycka sig i köttbaguetten.

Är du konstig på något sätt? Det är ju knappt så att man står ut! Men å andra sidan är ju Maniac ÄNNU värre så det är väl ett steg i rätt riktning åtminstone, men nä, dom har inte varit riktigt bra sen pre-DMDS

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Citerar från annan tråd:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
För att jag 90% av min vakna tid lyssnar på vad som helst utom metal

Varför?

Permalänk
Medlem

Machine Head - The Blackening är ruggigt bra!

Permalänk

Jag är ingen direkt metalhead längre, har gått vidare så att säga.
Är dock ett stort fan av Tool, men det kan ju knappast kallas traditionell metal utan snarare någon sorts salig(!) röra. Maiden får ofta göra lite spinningar, liksom Helloween for the lulz och musiken så att säga. Inte mycket som slår Keeper of the Seven Keys Part 2 vad gäller självdistans, humor och härliga riff.
Också stort fan av Pain Of Salvation, om än deras senaste platta var en relativ besvikelse.

Och förresten, hur många av er "metalheads" (no offence intended) lyssnar även mycket på rock av alla de slag? Och nu snackar jag alla de slag, folkrock, blues, funk, you name it.

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Avstängd

Jag gillar W.A.S.P. har lyssnat mkt på dem och kommer nog fortsätta göra det.

Visa signatur

jag är en gräg

Permalänk
Medlem

Ni kan ju posta era last.fm också. Min är http://www.last.fm/user/NaginiFM/

Lyssnar på det mesta från 70/80-tals hårdrock till melodisk dödsmetall och svartmetall, gärna med folkinfluenser. För att nämna några band kan jag väl säga Iron Maiden, In Flames, Opeth, Agalloch och Windir.

Rekommenderar Amesoeurs också. Ett franskt black metal-band med rockinfluenser. De har bara släppt en EP ännu, men den är riktigt, riktigt bra.

Visa signatur

Damn! Those alien bastards are gonna pay for ruining my ride.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen

Och förresten, hur många av er "metalheads" (no offence intended) lyssnar även mycket på rock av alla de slag? Och nu snackar jag alla de slag, folkrock, blues, funk, you name it.

jorå, visseligen är det mest melodisk döds, black, death och klassisk metal jag är inne på numera, men nog har jag kraftiga inslag av både punk och rock i spelaren..... dock i princip ingenting utan gitarr med

och ja, fiction är helt grym.

trådnamnet påminner mig om någonting....

EDIT: aa last.fm också http://www.last.fm/user/ElRobboMaestro/

Visa signatur

well that's like.... your opinion..... man....

Permalänk
Hedersmedlem

ElRobboMaestro: Super compability

http://www.last.fm/user/exscape_/

Lyssnar på det mesta metal-aktigt, lite mesigare saker slinker in ibland.
Exempelvis...
Dark Tranquillity, Sentenced, Iron Maiden, Children of Bodom, Naglfar, Scorpions, ...

Ett tips, också: Blinded Colony, svenskt (f.d.?) undergroundband som släppte sitt andra album Bedtime Prayers nyligen - mycket trevligt album!
Det verkar vara inne med covers, så...

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
Mobil: Moto G200

Permalänk

Intressant, har ytterligare en fråga, dock vet jag inte om jag kanske går för offtopic nu. Men hoppas det är ok

Enligt mig är den värsta rockmusiken alla kategorier så kallad surfpunk/skate-punk, ni kan nog tänka er vad jag menar. En skrikande 22-åring som låter som en pubertal 14-åring med två äckligt överrepeterade skitriff bakom sig. Denna sorts punk och liknande smörja får mig att vilja förstöra varenda stereo inom en mils radie.

Enligt mina erfarenheter så tänker de flesta metalheads likadant om denna sorts punk? Dvs ovärdig "det är inte riktig musik"-musik. Vad säger ni?

EDIT: tycker ni mina frågor är opassande lovar jag att hålla käft

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem

Vi lanserar vår nya singel , Sinners Curse, snart, och för er som lyssnar på gammal hederlig 80-tals metal, kanske det passar bra.

Lyssna gärna, och kom ihåg att introt utgörs av ett ungerskt handvevat flyglarm från 1:a världskriget!

Låten finns att ladda ner här:
http://www.methoxide.se/page1004.html

Visa signatur

Läs om mig här: http://xjom.se/page1001.html

CPU: E6300@3,220 GHz+Scythe Infinity; Mobo: Asus P5B Deluxe; Minne: 2 Gb OCZ Nvidia SLI PC8500 ; Grafik: HD4670 512 Mb@Stock; 3DMark05:?????; 3DMark06:8345; 3DMark01SE: ?????; HDD: Raptor 36Gb+WD500Gb, Nätagg: Silverstone Zeus ST56ZF.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blazter
Killswitch Engage senaste platta As Daylight Dies är grymt bra!

2nd that!

Kan även rekomendera er http://www.ViolentWorkofArt.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Höken
Citerar från annan tråd:

Varför?

För att metal de senaste 10 åren förvandlats till larv.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Är du konstig på något sätt? Det är ju knappt så att man står ut! Men å andra sidan är ju Maniac ÄNNU värre så det är väl ett steg i rätt riktning åtminstone, men nä, dom har inte varit riktigt bra sen pre-DMDS

nu ska vi se här om vi eliminerar Maniac OCH Attila så har vi typ eliminerat allt mayhem någonsin gjort, förutom en eller två rätt obskyra vinylinspelningar med dead.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Megadeth - United abdominations någon?

W.A.S.P:s dominator = \o/ \o/\o/ \o/\o/ av \o/ \o/\o/ \o/\o/

http://www.last.fm/user/McAn/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Friamannen
Och förresten, hur många av er "metalheads" (no offence intended) lyssnar även mycket på rock av alla de slag? Och nu snackar jag alla de slag, folkrock, blues, funk, you name it.

Lyssnar mest på black, death och folk metal. Helst ska det vara lite "underground"/demo kvalité på det med, typ Burzum, Sorgsvart mfl, gillar det lite knastriga ljudet. Band som Amon Amarth och Thyrfing spelas mycket med.

Kanske inte riktigt rock, men ibland är det bara så skönt att dra på lite Johnny Cash. Hur kan nån inte gilla hans musik?

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
För att metal de senaste 10 åren förvandlats till larv.

nu ska vi se här om vi eliminerar Maniac OCH Attila så har vi typ eliminerat allt mayhem någonsin gjort, förutom en eller två rätt obskyra vinylinspelningar med dead.

Ja, det stämmer. Live in Leipzig är ett mästerverk mer eller mindre, om än ett svårlyssnat sådant. De Mysteriis är en bra skiva, men den hade varit så mycket bättre med någon annan sångare och åtminstone jag har lite svårt att blunda för det när jag lyssnar på den

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Proffsmoddare

Här kommer ett par tips från mig på plattor som krossar! och som går varmast hos mig just nu

Carnal Forge-Testify For My Victims Ny fantastiskt bra platta
Destruction-Thrash Anthems
One Man Army-21st Century Killing Machine
Clifton-We Never Change
Shadows Fall-The War Within
Within Y-Portraying Dead Dreams

PS Johnny Cash ÄR metal oavsett vad han spelar för musik

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AcidStorm
Kanske inte riktigt rock, men ibland är det bara så skönt att dra på lite Johnny Cash. Hur kan nån inte gilla hans musik?

Rockabilly för fan.
Tycker Johnny Cashs röst utklassar det mesta som metal kan erbjuda vad gäller kompetenta sångare. Visst låter det tufft med growl osv, och exempelvis Iced Earths förra sångare, Matt Barlow, har extremt mäktig röst (Question of Heaven från Alive In Athens, oh god).

Men Cashs basstämma är otrolig och one of a kind! Och vem kan säga att Folsom Prison Blues INTE är rock? Mercy Seat rekommenderas för övrigt, cover på Nick Drakes låt med samma namn. Sorry att jag driftar iväg

Någon som hört något om Pyramaze nya platta? Just Barlow är väl deras nya lead singer?

Visa signatur

C2D Q6600 || Gigabyte P31-DS3L || Corsair 6400 1GB*2 || 8800GT || Audigy2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Ja, det stämmer. Live in Leipzig är ett mästerverk mer eller mindre, om än ett svårlyssnat sådant. De Mysteriis är en bra skiva, men den hade varit så mycket bättre med någon annan sångare och åtminstone jag har lite svårt att blunda för det när jag lyssnar på den

njae. till och med wolfs lair abyss krossar Live in leipzig

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
njae. till och med wolfs lair abyss krossar Live in leipzig

Whaa, vad är det du inte gillar med den då?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

W.A.S.P is the fucking shit! Såg dom för andra gången den 27 April i Karlstad och måste säga att jag är äckligt nöjd kanske inte i samma klass som när man såg dom på SRF 2006 men bra nära.

Annars är jag en Motörheadbanger som minst någongång per dag iaf kör en Motörhead låt för att liva upp dagen. Äckligt bra musik måste jag säga och kan inte vara utan det och bara längtar efter att få se dom på SRF i Juni.

Sen sväljer jag en hel del inom 50-80-tals rock, country, blues och inte minst alla sorters metal. Sen lyssnar jag en hel del på prog och liknande men det är väl för att jag är uppväxt med en proglyssnare till pappa.

Metal to the people!

Mvh,
Viper@God