Stora feta metaltråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viggen
Hur lyckades du boka 10 biljetter när man bara får boka 6st?

Försökte själv få tag på ståplatser i Stockholm men dom tog ju slut snabbt.:(

Sen kollar man på blocket, så har några företag köpt upp ett antal biljetter och säljer för nästan tredubbla priset!

Köpte flera gånger.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plutt
Har lyssnat igenom Immortals nya skiva nu ett par gånger, och så här långt tycker jag det låter bra, men inte mer än så. Öppningsspåret, "All Shall Fall" tycker jag dock är djävulskt bra, bästa spåret imo.

Apropå norsk black metal: Gorgoroths åttonde album "Quantos Possunt ad Satanitatem Trahunt" (ja, jag copy-pastade) är spikat till 21 Oktober i Europa.

Det ska bli intressant att se vad Gorgoroth släpper för nytt nu utan Ghaal och King ov Hell. 21 Oktober blir ett datum att se fram emot.

Permalänk

Nu har Scar Symmetry äntligen släppt sin nya skiva:) finns att tillgå på spotify: http://open.spotify.com/album/6Y2KjpoFp5Q6bGQoRxaw65

The Iconoclast är så bra:)

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Nu har Scar Symmetry äntligen släppt sin nya skiva:) finns att tillgå på spotify: http://open.spotify.com/album/6Y2KjpoFp5Q6bGQoRxaw65

The Iconoclast är så bra:)

Fick en liten chock först, de va lugnare än vanligt sen kom de igång (Y)

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Mumma.

Rammstein i Velodrom Berlin 18/12 samt Globen 20/2.

Kickass!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Nu har Scar Symmetry äntligen släppt sin nya skiva:) finns att tillgå på spotify: http://open.spotify.com/album/6Y2KjpoFp5Q6bGQoRxaw65

The Iconoclast är så bra:)

NICE! thx för den

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

Behemoth, DevilDriver, Scar Symmetry och Arsis i november
Ace Frehley i december
och Rammstein i februari.

Fan vad nöjd jag är!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derivator
Nu har Scar Symmetry äntligen släppt sin nya skiva:) finns att tillgå på spotify: http://open.spotify.com/album/6Y2KjpoFp5Q6bGQoRxaw65

The Iconoclast är så bra:)

"A Parenthesis in Eternity" är sjukt bra!
http://www.youtube.com/watch?v=ELX3TLEl60k

Permalänk
Medlem

GAH nya scar symmetry skivan va ju inge vidare ge mig tillbaka gammla sångaren. Att inte på tala om videon.

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

dubbel

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

KISS - Sonic Boom någon?

Tycker fan kvalitén på skivan överlag är klart över förväntningarna! Finns några riktigt grymma låtar som man inte trodde Kiss kunde producera längre.
Verkar ju ha fått positiva recensioner överlag också, "bästa sen Destroyer" säger många, och det låter onekligen som "gamla" Kiss, det gillar vi!!

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne2k
KISS - Sonic Boom någon?

Tycker fan kvalitén på skivan överlag är klart över förväntningarna! Finns några riktigt grymma låtar som man inte trodde Kiss kunde producera längre.
Verkar ju ha fått positiva recensioner överlag också, "bästa sen Destroyer" säger många, och det låter onekligen som "gamla" Kiss, det gillar vi!!

Ja, "bästa sen destroyer" undrar jag vad det är för en fjåne som har sagt, för det är det helt klart inte. Jag som är ett Kissfan sen sex års ålder och har sammanlagt 44 album med dem och jag har gått igenom alla ofantligt många gånger tycker att Sonic Boom håller ett modernare sound och helt klart mycket tyngre ljud än vanligt. (Inte Revenge-tungt, men tungt). Gene måste ha fått tokspel för hans texter är inte lika bra som de brukar vara, inte heller hans musik. Paul har verkligen shapeat upp sin röst, för alla 2009-konserter man har sett man dem så har Paul verkligen låtit hes och raspig. Singers låt var skitbra, men helt klart bästa låten på plattan är Thayers; When lightning strikes. Första gången han spelar och sjunger, första "egna" plattan (han har ju lirat gura för Kiss i tio år typ). Riktigt bra jobb.
Övarlag så kunde de gjort omslaget bättre, men plattan bevisar ju att gammal är äldst
Nu vet jag inte riktigt hur jag har formulerat mig och jag orkar inte bry mig, är redan försenad till en ADR-kurs

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Kissbiljetter bokade till Malmö! Fler som ska dit?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Dark Funerals senaste varju klockren!

Angelus Exuro pro Eternus

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Kissbiljetter bokade till Malmö! Fler som ska dit?

Nej men såg dem i Stockholm förra året! Sjukt bra! Dock så var Tommy Thayers "solo" del skitkass

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinkspear
Nej men såg dem i Stockholm förra året! Sjukt bra! Dock så var Tommy Thayers "solo" del skitkass

Såg dom också, vetta fan om dom var "sjukt bra", Pauls röst var sådär men jag hade iofs sjukt höga förväntningar då jag skulle se ett band jag avgudat sedan jag var 7 år och aldrig någonsin trodde att jag skulle få se live någonsin.

Huvudproblemet är dock som jag ser det att dom kör alldeles för många gamla klassiker, när dom har en jävla massa bra låtar från 80-talet och den "hårdare" tiden, men ändå tjatar dom vidare med halvbra låtar som hotter then hell osv som man hört tusen och åter tusen gånger. Det verkar ju tyvärr som att dom fortsätter på samma tema..

f.ö. lyckades min polare få tag i 2 biljetter imorse efter att jag misslyckats så ska ändå bli kul att se dom eftersom Pauls röst verkar bättre nu, många nya bra låtar osv

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Martiis
Kissbiljetter bokade till Malmö! Fler som ska dit?

Hell yeah! Golden circle?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Hell yeah! Golden circle?

Nej, tyvärr. Vanlig ståplats.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Är det fel på Eventim eller finns det verkligen fortfarande biljetter kvar??

Jag kommer ända fram tills man ska betala.

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Nä, det finns biljetter kvar. Trycket är inte alls stort tack vare att de spelar på två orter.

Edit: Hade ett mail av KB i mailen: "Trycket på biljetterna till konserten med KISS på Malmö Stadion den 13 juni har varit överväldigande. Sittplatserna sålde slut rekordsnabbt! Vi kommer därför att släppa ytterligare 1000 sittplatsbiljetter imorgon fredag kl 10.00." Så nog finns det biljetter kvar

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Aha, men ändå konstigt, 2008 sålde dom ju slut på 30-40 minuter även om det bara var på en ort..nu är dom bättre live (som jag förstått det) samt med nytt material, hmm..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Ingen som ska se Ace Frehley i Malmö ikväll, btw? Jag och två polare ska dit. Gamla Kiss-fans som vi är så måste vi ta chansen att se en orginalmedlem vid livet

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Blev inte av att jag såg honom i Sthlm, hans skiva är inte "that great" men efter att ha kollat på några klipp från konserten så ångrar man sig lite ändå..

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

såg på Metaltowns hemsida att Rammstein kommer dit nästa år så det blir till att gå på Metaltown för tredje året i rad.:D

Såg för övrigt Mustasch på Palace i Kalmar i fredags (04/12-09) och dom var rikigt bra.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T||EVGA SN G2 650W||Asus TUF Gaming B550-Plus||AMD Ryzen 5 5600 X||Zalman CNPS9X||Corsair Vengence DDR4 2X8GB 2666MHz||Sapphire Radeon RX 6700XT||WD BLACK SN850 NVMe M.2 500GB

Permalänk
Medlem

Oj oj oj oj oj... Sonisphere som går av stapeln 7:e augusti nästa år i Sthlm släppte idag följande band:

* Iron Maiden
* Mötley Crue
* Heaven & Hell
* Iggy & The Stooges
* Slayer
* Anthrax
* Alice Cooper

Och fler band tillkommer.

Biljetter släpps på Måndag kl 10.00

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Oj oj oj oj oj... Sonisphere som går av stapeln 7:e augusti nästa år i Sthlm släppte idag följande band:

* Iron Maiden
* Mötley Crue
* Heaven & Hell
* Iggy & The Stooges
* Slayer
* Anthrax
* Alice Cooper

Och fler band tillkommer.

Biljetter släpps på Måndag kl 10.00

Slayer och Anthrax lockar mest. Men inte åker jag genom halva landet för två band. Hoppas det kommer fler bra.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Oj oj oj oj oj... Sonisphere som går av stapeln 7:e augusti nästa år i Sthlm släppte idag följande band:

* Iron Maiden
* Mötley Crue
* Heaven & Hell
* Iggy & The Stooges
* Slayer
* Anthrax
* Alice Cooper

Och fler band tillkommer.

Biljetter släpps på Måndag kl 10.00

Jävlar, inte illa!

Lägg till KISS/Metallica, Hardcore Superstar och lite andra svenska hårdrocksband så lär jag garanterat köpa biljett! Kanske mindre troligt dock den är sjukt najs som den ser ut just nu ju \o/

Visa signatur

Träningslära - En mycket vettig träningsblogg!
Styrketräningstråden
Träningsjournal

Permalänk
Medlem

Någon som ska till Hovet imorrn?
Fyfan vad jag längtar!

verkar vara grymma setlists också http://www.setlist.fm/setlist/in-flames/2009/turbinenhalle-ob...

väck med square nothing och embody the invisible och dit med jotun och superhero of the computer rage ist!

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk
Medlem

GO musik!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laars
AHC9w7pCIMQ

GO musik!

Tack för tipset:)