Permalänk
Medlem

Roliga bus

Läste precis en liknande tråd på stcs och kände att det behövs en tråd här också

Dela med er av tips på roliga bus man kan utsätta vänner och arbetskamrater för!

Koppla tutan till bromsen på bilen. Vansinnigt irriterande för föraren och lika vansinnigt kul för alla andra

Klä in någons arbetsplats i post-it lappar eller aluminiumfolie

Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

Tejpa igen vattenkranar är ju en klassiker som alltid funkar.

Hänga upp diverse saker i traverser är också hysteriskt roligt. Speciellt när folk springer omkring och letar efter sina cyklar som hänger ett par meter ovenför dem.

Frigolitflingor och liknande kan man ha kul med också.. allt från matlådor till bilar kan fyllas med sånt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Re: Roliga bus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BigMomma
Läste precis en liknande tråd på stcs och kände att det behövs en tråd här också

Dela med er av tips på roliga bus man kan utsätta vänner och arbetskamrater för!

Koppla tutan till bromsen på bilen. Vansinnigt irriterande för föraren och lika vansinnigt kul för alla andra

Klä in någons arbetsplats i post-it lappar eller aluminiumfolie

att koppla ur bromsarna är väll att ta i, det kan ju gå åt helvete då

onT: Sätta plastfolie på toaletten?
speciellt roligt om offret är riktigt krämnödig

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Re: Roliga bus

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brallan
att koppla ur bromsarna är väll att ta i, det kan ju gå åt helvete då

Nej nej inte koppla ur bromsen.
Man kopplar om tutan så att den tutar när man trycker ner bromspedalen

Permalänk
Medlem

Jag byggde en liten apparat som jag kopplade till väggutaget, telefonen och element. Den gjorde så att jordfelsbrytaren löstes ut när någon tryckte på "#" på telefonen.

Den placerade jag hemma hos min kompis när han skulle fylla 20 (redan mer än 10år sedan). När man pratade i telefon men honnom och tryckte "#" så slocknade hela hans lägenhet. Sjukt roligt innan han hittade apparaten...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzn
Jag byggde en liten apparat som jag kopplade till väggutaget, telefonen och element. Den gjorde så att jordfelsbrytaren löstes ut när någon tryckte på "#" på telefonen.

Den placerade jag hemma hos min kompis när han skulle fylla 20 (redan mer än 10år sedan). När man pratade i telefon men honnom och tryckte "#" så slocknade hela hans lägenhet. Sjukt roligt innan han hittade apparaten...

Haha!:D Sådan apparat skulle jag vilja ha:P

Störtsköj! Ingen utav minna dumma vänner skulle upptäckt vad det var innan jordfelsbrytarknappen blev för utsleten för att dra upp igen...:P

Visa signatur

E2180 @ 2.45ghz , 2x2048mb DDR2 800mhz, 8800gts 540/1920

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bzn
Jag byggde en liten apparat som jag kopplade till väggutaget, telefonen och element. Den gjorde så att jordfelsbrytaren löstes ut när någon tryckte på "#" på telefonen.

Den placerade jag hemma hos min kompis när han skulle fylla 20 (redan mer än 10år sedan). När man pratade i telefon men honnom och tryckte "#" så slocknade hela hans lägenhet. Sjukt roligt innan han hittade apparaten...

kan man verkligen skicka en "signal" på detta viset?

länka gärna fram några scheman vet ja

edit:
häftstft på ringklockor kan man ju göra men det är mestdumt och farligt ska isf vara ofarliga saker.

klä in toasitsen i glapak är ju alltidskoj

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
kan man verkligen skicka en "signal" på detta viset?

länka gärna fram några scheman vet ja

Det går bra att skicka en sådan signal. Det som händer när man trycker på en knapp på telefonen är att det skickas en ton (igentligen ett tonpar) som man hör i andra ändan. Detta är en stå kallad DTMF ton vilken man kan avkoda i andra ändan och på så sätt ta reda på vilken knapp som tryckts ned (en nummerpresentatör använder sig av dessa för att skicka över nummret, men då skickar växlen tonerna).

Jag har inget schema på min uppkoppling, jag byggde den ur huvudet på ett labbdäck. Men i stort sett består den av en DTMF avkodare som känner igen "#" och då drar ett relä. Reläet ser till att koppla ihop antingen fas eller nolla till elementet för att skapa ett jordfel. Detta gjordes med ett motstånd i serie för att inte kortsluta utan bara få en felström på ~50-100mA. Han man ett jordat uttag så kan man koppla till jordstiftet istället för elemenet.

Kopplingen är ju lite vansklig eftersom man har 230V blandat med telefonledningen. Jag skiljde av telefonledningen galvaniskt med en modemtrafo och 230 sidan med ett relä.

Saken blir ju den att när man pratar med offret så hör han tonen, men lägger inte märke till den eftersom allt runtomkring bara slocknar...

Permalänk

Något som jag och min syster gjorde jätteofta när vi var små var att tejpa för osthyveln. Dvs man tog en bit genomskinlig tejp och satt på undersidan av hyveln så det inte gick att hyvla. Great fun \o/
Att hälla tvål i dom andras tandborstar var oerhört skoj med :>

Permalänk
Medlem

Dra fint plastfolie över toalettsitsen...

Blir sjujävla kul när polarna ska slå en drill då och "drillen" slår tillbaka ... =D

Permalänk
Hedersmedlem

Ang dasshumor, rulla ut en meter dasspapper ca, aplicera tabasco skvättvis, låt det torka in i pappret, rulla upp pappret igen, häng in på dass och avvakta.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Ang dasshumor, rulla ut en meter dasspapper ca, aplicera tabasco skvättvis, låt det torka in i pappret, rulla upp pappret igen, häng in på dass och avvakta.

AJ?! o_O

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Ang dasshumor, rulla ut en meter dasspapper ca, aplicera tabasco skvättvis, låt det torka in i pappret, rulla upp pappret igen, häng in på dass och avvakta.

Hahah, det har du testat antar jag?
Vad sa offret? ;P

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk

varför inte lite oldschool dator-bus?

ta en printsreen på skrivbordet (se till att muspekaren inte är med) på polarens dator. lägg den som skrivbordsbakgrund och högerklicka > ordna ikoner efter > kryssa ur visa skrivbodrsikoner.

jätte roligt när folk sätter sig vid datorn och inte kan klicka på ikonerna

eller varför inte ett litet roligt .bat script

Visa signatur

jag har internet på CD.

wget -rns http:// > /mnt/cdrom

Permalänk

ett roligt harmlöst bus är att binda en filbakom en annan tex en bild eller låt o skicka den till offret när filen aktiveras så aktiveras det dolda programet som genast sätter igång att öppna o stänga cd läsarna ända till användaren hittar programet

ett bus som folk kan störa sig på nått som fan
ännujävligare om man sätter autostart och att de ska bli mer ett virus o gömma sig bakom andra filer med så
o gömma det ifrån aktivitetshanteraren o sånt krafs

men så elaka ska man inte vara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ett roligt harmlöst bus är att binda en filbakom en annan tex en bild eller låt o skicka den till offret när filen aktiveras så aktiveras det dolda programet som genast sätter igång att öppna o stänga cd läsarna ända till användaren hittar programet

ett bus som folk kan störa sig på nått som fan
ännujävligare om man sätter autostart och att de ska bli mer ett virus o gömma sig bakom andra filer med så
o gömma det ifrån aktivitetshanteraren o sånt krafs

men så elaka ska man inte vara

binda en fil? Vad menas?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon85
binda en fil? Vad menas?

man skapar i stora drag ett virus. man gömmer helt enkelt en filbakom en annan svensson märker inget förensdet är försent.

den inbitne går inte på tricket i första taget.

men att man "limmar" ihop 2 filer till en tex en bild du har bild iconen men sen exefilen eller vad man nu binder för fil syns inte om man inte vet vad man ska leta efter iaf..
finns mängder med dessa program dock så vet man vad man ska kolla efter så är alla bara o slänga lättare o gå till personen o be han klicka på iconen isf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hehe, när jag var yngre och gick i gymnasiet så var det en bekant som samma dag som sportlovet skulle börja la en burk med maggots i El-tele avdelningens ventilationssystem. När veckan hade gått och vi kom tillbaka till skolan så undrade våran lärare "var sjutton kommer alla spyflugor ifrån?"

Riktigt skoj, testa det...Blir stora och gröna och fina

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ett roligt harmlöst bus är att binda en filbakom en annan tex en bild eller låt o skicka den till offret när filen aktiveras så aktiveras det dolda programet som genast sätter igång att öppna o stänga cd läsarna ända till användaren hittar programet

ett bus som folk kan störa sig på nått som fan
ännujävligare om man sätter autostart och att de ska bli mer ett virus o gömma sig bakom andra filer med så
o gömma det ifrån aktivitetshanteraren o sånt krafs

men så elaka ska man inte vara

Gjorde så med bakgrunden i högstadiet när vi fick datorer med windows 95

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Citat:

Från din blogg:

Citat:

Så resultatet kommer bli följande: Han kommer skratta gott åt sitt krasse-tangentbord, för att sedan börja planera någon slags sjuk hämnd som jag förmodligen kommer åka på när jag drar till Venezuella i 2 veckor i vinter...

Så, hur blev det? Fick han någon hämnd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hapone
Från din blogg:
Så, hur blev det? Fick han någon hämnd?

Faktiskt inte. Nästan lite besviken på honom
Vi har utsatt honom för värre saker nu på vårkanten, får se om det ger några effekter...

Och helt off topic: Venezuelaresan blev inställd så jag åkte till Thailand istället

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental
Ang dasshumor, rulla ut en meter dasspapper ca, aplicera tabasco skvättvis, låt det torka in i pappret, rulla upp pappret igen, häng in på dass och avvakta.

Åh fy fan, jag är glad att vi inte ingår i samma kamratskapskrets. O.o

Gillade krassetangentbordet.

Permalänk
Medlem

Nu kom jag att tänka på en sak som jag och några polare gjorde i gymnasiet. En klasskompis hade rest bort över typ en helg eller något, så jag passade på att höra om jag fick låna hans lägenhet, vilket jag fick.
Kvällen innan han kom tillbaka satt jag och några av våra klasskompisar i hans lägenhet och drack några öl. Av någon anledning fick vi för oss att busa lite med honom. Killen hade ett skyltdockshuvud hemma av någon anledning, så vi tog det huvudet, tejpade fast en tröja i halsen, stoppade in en klädhängar i tröjjan samt fyllde den med tidningspapper, gjorde likadant med byxor och skor. Sedan hängde vi bokstavligt talat dockan (som för övrigt blev som en fullstor människa, uppskattningsvis 180cm hög.) i hans dusch, i en hängsnara. Vi satte en mössa för att dölja det plastiga huvudet och sist en rätt stor jacka. Sen drog vi för duschdraperiet.

Det såg faktiskt riktigt verkligt ut, speciellt när gubben hängde med ansiktet in mot väggen. Man såg då hur fötterna dinglade någon deciemeter ovanför marken, och om man drog bort draperiet såg det vid första anblick verklilgen ut som att någon hade hängt sig där inne.

Den enda tabben var att vi inte hade något riktigt bra sätt att se hur killen skulle reagera. Så, vi kunde inte göra mycket annat än att gå hem och hoppas på att han skulle komma till skolan nästa dag och berätta hur sjukt skräckslagen han blev.

Nu påstår killen själv att han inte blev speciellt rädd, men det väljer att tro att han pissade på sig av rädsla.

Jag vet att det ska finnas bilder någonstans. Kan försöka leta upp dem.