Permalänk
Medlem

Guitar Hero gitarr(PS2) till USB

Hej
Jag tänkte höra om någon vet hur man konverterar en PS2 Guitar Hero gitarr till en USB så jag kan använda den på min PC.

Fördel om man gör någon lös konstruktion som kopplas ihog så jag slipper förstöra gitarren.

Tack på förhand
granden

Visa signatur
Permalänk

Finns ju att köpa om du inte vill göra själv?! 79 spänn!

http://www.console.se/ps3/kablar/ps2tops3pc.html/referer=kelk...

Visa signatur

Q6600 @ 3.2GHz | 2*4 Corsair XMS2 5-5-5-12 @ 1003 | Club3D HD4850 | Asus P5Q Pro

Permalänk
Medlem

Tack för länken, verkligen perfekt. Har bara sett någon för 200kr förrut, och tänkte därför bygga själv, men 79:e kr kan jag tänka mig att betala för en sådan grej.

Tack så mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste bara fråga.. Men Guitar Hero finns ju ej till PC? Vad ska du använda gitarren till då?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Frets on fire antagligen. Men tydligen ska dom senare guitarr hero gitarrerna fungera out of the box med vista iaf.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem

Helt korrekt, det ska användas till Frets on Fire.
Dock tänker jag inte röra det där "viruset" Vista.

Visa signatur
Permalänk

Fick just en idé, sitter med en uppsättning på 3 guitar hero gitarrer, 2 till ps2 och endast 1 till x360 just nu, tror ni att det skulle gå att använda ps2-gitarrerna på x360:n med en sådan adapter?

Permalänk
Medlem

i grund och botten är det väl samma gitarr, bara olika kontakter. så det bör funka prima

Permalänk

Köpte en PS2->USB adapter, fungerar INTE till X360, kanske var dålig adapter, jag vet inte, testade 2 olika gitarrer. damn, detta hade varit skoj, nu får jag vänta tills de säljer separata gitarrer till 360n