Permalänk
Medlem

Am2-mkort med agp sockel?

Hej

Funderar på att uppgradera till am2. Sitter med 939 och ett agp kort, så jag undrar finns det nåt moderkort med både pci-e och agp anslutning?? Helst då ett Abit och inte över 1500:- helst under. Vad är det för skillnad på pci-ex16 och pci-ex8, pci-e??

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Har inget minne av att jag sett AM2-planka med AGP-port.
Med AM2 får du automatiskt DDR2-minne, då det är processorn som bestämmer minnestyp.
Vill du förlänga livet på din nuvarande dator så finns det fortfarande dual core processorer till socket939 att få tag på. Opteron 165-170-175-180-185.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Detta har AM2 och AGP:

MSI K9MM-V

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=138017

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Har inget minne av att jag sett AM2-planka med AGP-port.
Med AM2 får du automatiskt DDR2-minne, då det är processorn som bestämmer minnestyp.
Vill du förlänga livet på din nuvarande dator så finns det fortfarande dual core processorer till socket939 att få tag på. Opteron 165-170-175-180-185.

Nää, tror jag byter till am2, för dem processorerna du nämner är prestanda skillnaderna jämfört med min för ringa (prestand,pris/förhållande) för den pengen. Minst en 1Ghz skillnade om det ska löna sig att byta upp sig och märka nån skillnad prestanda mässigt. 180:an te x ligger "bara" på 2,4Ghz, visserligen med större cacheminne men kostar 2450:-. Även om jag skulle få en liten prestanda vinst så är det inte värt dem pengarna.

135711, är detta kort bra?? Priset var ju bra iofs

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Om det är bra har jag ingen aning om, föreslår en sökning på ev recensioner. Det uppfyller kravet på AM2 och AGP, det är tyvärr så mycket jag kan hjälpa dig.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 135711
Om det är bra har jag ingen aning om, föreslår en sökning på ev recensioner. Det uppfyller kravet på AM2 och AGP, det är tyvärr så mycket jag kan hjälpa dig.

Oki doki ska kolla upp det.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem

Annars så har du även ASRock AM2NF3-VSTA ifall du vill ha ett fullstort ATX-kort och inte mATX som MSI-kortet är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nj^
Annars så har du även ASRock AM2NF3-VSTA ifall du vill ha ett fullstort ATX-kort och inte mATX som MSI-kortet är.

Tackar, ska finnas bra överklocknings möjligheter.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helgonet
Nää, tror jag byter till am2, för dem processorerna du nämner är prestanda skillnaderna jämfört med min för ringa (prestand,pris/förhållande) för den pengen. Minst en 1Ghz skillnade om det ska löna sig att byta upp sig och märka nån skillnad prestanda mässigt. 180:an te x ligger "bara" på 2,4Ghz, visserligen med större cacheminne men kostar 2450:-. Även om jag skulle få en liten prestanda vinst så är det inte värt dem pengarna.

135711, är detta kort bra?? Priset var ju bra iofs

Om din profil stämmer så förstår jag inte varför du vill hålla kvar vid AGP. Samma eller bättre prestanda som 9600Pro får du med ett 500:- PCIe grafikkort, tex X1300 eller 7300GS. Utbudet av moderkort ökar avsevärt om du byter till PCIe, och både moderkort och ovan nämda grafikkort ryms inom din budget på 1500:-

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hardware guy
Om din profil stämmer så förstår jag inte varför du vill hålla kvar vid AGP. Samma eller bättre prestanda som 9600Pro får du med ett 500:- PCIe grafikkort, tex X1300 eller 7300GS. Utbudet av moderkort ökar avsevärt om du byter till PCIe, och både moderkort och ovan nämda grafikkort ryms inom din budget på 1500:-

Jepp, funderar faktiskt på att överge agp också.. det ligger mycket i det du säger.

Visa signatur

helgonet

"All around the watchtower"