Permalänk
Medlem
Skrivet av Zmt:

Jag tror mer på Herta i så fall, en amerikan i F1 jobbar dem nog rätt friskt för.

Herta kör ju för ett annat team så det är inte lika smidigt. Inte så säkert att Andretti är pigga på att släppa honom i utbyte mot Ricciardo.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

Tråkigt, han har ju gått och blivit väldigt sympatisk med åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Herta kör ju för ett annat team så det är inte lika smidigt. Inte så säkert att Andretti är pigga på att släppa honom i utbyte mot Ricciardo.

Ja han kör för Andretti men Herta är en del av McLaren Racing. Ett rakt byte är jag inte säker på att det skulle bli men jag tror mer på att Herta kör F1 före O'Ward, det passar in i Browns vilja om en amerikan i F1.

Lägg även till Palou som faktiskt har licenspoäng att köra F1 tillskillnad från Herta och O'Ward, dock är den kontraktssituationen en enda soppa.

Edit: Sen är det väl helt upp till Ric att faktiskt välja att utnyttja sin klausul om det ens ska bli ett skifte där om jag förstår hela situationen rätt.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Då är ju miljonfrågan vem som tar över Vettels stol?

En Mercedes prospekt? Nah, med Aston Martins visioner så kan jag tänka mig att de satsar på något helsäkert kort.

Ett annars oväntat men ett sunt beslut. I dagsläget har Seb blivit en grymt stor ikon kan jag tycka, för en massa goda saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

En Mercedes prospekt? Nah, med Aston Martins visioner så kan jag tänka mig att de satsar på något helsäkert kort.

Jag tror också att ett säkert är det bästa valet. Har svårt att se Jr leda teamet till framgång.

Skrivet av GooGeL:

Ett annars oväntat men ett sunt beslut. I dagsläget har Seb blivit en grymt stor ikon kan jag tycka, för en massa goda saker.

Ja absolut. Familjen är förståeligt en stor faktor i ett sånt här beslut. Sedan tror jag inte att han kommer vara sysslolös i framtiden.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

En Mercedes prospekt? Nah, med Aston Martins visioner så kan jag tänka mig att de satsar på något helsäkert kort.

Ett annars oväntat men ett sunt beslut. I dagsläget har Seb blivit en grymt stor ikon kan jag tycka, för en massa goda saker.

Så speciellt oväntat tycker jag nog inte att det är. Tycker nog att det synts på honom att F1-racingen inte haft lika stor prio sista tiden.
Hade hade haft en bil som haft en realistisk chans att utmana i toppen så hade han säkert fortsatt nåt år eller två till, att fortsätta att harva runt i nedre halvan lockade förmodligen inte speciellt mycket. Samtidigt insåg han nog att en plats i toppstallen inte var särskilt realistiskt nästa år.

AM är väl knappast det hetaste teamet just nu och lär väl vara Plan B för de flesta etablerade förarna, utom möjligen Latifi, men jag skulle nog tänka mig att Mick kan få/ta den om han inte får nytt kontrakt hos Haas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ja absolut. Familjen är förståeligt en stor faktor i ett sånt här beslut. Sedan tror jag inte att han kommer vara sysslolös i framtiden.
https://youtu.be/r3BgDLfRTjk

Tycker också det verkade så. Det är nog svårt att vara med familjen under säsongen då F1 är över hela världen i 8-9 månader.

Permalänk
Medlem

Önskar att fler av de gamla rävarna hade mod nog att sluta med F1.
Dom pluttar ju igen hela sporten för en generation av nya förare som det ser ut nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Önskar att fler av de gamla rävarna hade mod nog att sluta med F1.
Dom pluttar ju igen hela sporten för en generation av nya förare som det ser ut nu.

Jag kan tycka några behövs. De är sällan helt pryda om vad de tycker och tänker. Samtidigt är det svårt att uppleva ett riktigt episkt "maktskifte" inom ett stall/mellan förare, som när rookien Hamilton och Alonso gick på varandra i McLaren eller då Rosberg tog VM-titeln 2016.

Folk vill se det nya och unga, mäta sig med det gamla och dominanta.

Det är fasen sjukt att detta hände för fem år sedan... Baku 2017: https://youtu.be/zP3WOVR1-YU?t=136

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Önskar att fler av de gamla rävarna hade mod nog att sluta med F1.
Dom pluttar ju igen hela sporten för en generation av nya förare som det ser ut nu.

Finns en sån ungdomshets i f1. Mer än i någon annan sport än kvinnlig konståkning. I Ryssland är man slut vid 17 när man inte lyckas försena puberteten längre

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Önskar att fler av de gamla rävarna hade mod nog att sluta med F1.
Dom pluttar ju igen hela sporten för en generation av nya förare som det ser ut nu.

Det har ju ändå varit hyfsat bra rotation av platserna ändå senaste åren, det är ju egentligen "stallpolitiken" som är största hindret för många talanger.
Tar ju hellre en Alonso, Hamilton eller Bottas som trots allt levererar än t.ex. Latifi som inte övertygar lika mycket. Stroll är väl en grå medelmåtta också som kanske inte skulle varit kvar om inte Stroll SR ägt stallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Finns en sån ungdomshets i f1. Mer än i någon annan sport än kvinnlig konståkning. I Ryssland är man slut vid 17 när man inte lyckas försena puberteten längre

Ungdomshets?
Snarare tvärtom!
Det är ju ett evigt gnäll på förare och kommentatorer när någon yngre gör ett misstag.
Och gud förbjude den "rookie" som inte omedelbart flyttar på sig när någon "etablerad" försöker att köra om, oavsett om dom tävlar om position.
Fast nu när jag tänker efter så gäller det ju oftast förare som inte är britter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ungdomshets?
Snarare tvärtom!
Det är ju ett evigt gnäll på förare och kommentatorer när någon yngre gör ett misstag.
Och gud förbjude den "rookie" som inte omedelbart flyttar på sig när någon "etablerad" försöker att köra om, oavsett om dom tävlar om position.
Fast nu när jag tänker efter så gäller det ju oftast förare som inte är britter.

Du ser på Skysports och Max är den unga förare de gnäller på? Han har ju gjort sig skyldig till massor av förseelser och att britterna gnäller när han nöter på Hamilton är ju kanske inte så konstigt

Men även de brukar ju gilla unga lockande förare. Men sett till fansen på andra sidan skärmen så är det ett konstant tjat om nya talanger som ska ha en sits så fort de blir byxmyndiga

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Utanför F1, är detta nog ett av de allra bästa racen jag sett på länge.

Kval idag. Vilket lutar mot att bli torrt. Får la se vad FP3 blir, om det störtregnar och åskar.
Siar: Leclerc, Sainz följt av Verstappen och Norris(?). Alonso* eller Alonso*. (*vore skojs)

Ett kort snipp över förra årets Ungerns GP: https://youtu.be/a2kkuQS_gXk - Där missilen Bottas tog ut hela främre fältet. Sedan startade Hamilton helt ensamt från ruta 1 efter rödflagg, medan alla andra gjorde pitstop för slicks. Senare visade Alonso det blåa skåpet åt Hamilton. ( https://www.youtube.com/watch?v=12lU7KQNFq8 ett längre fördrag över detta).

Ungerns GP är speciellt, då det kan rymma in ett ganska händelserikt lopp. Fast att banan känns extremt liten.

Permalänk
Medlem

Det var ett intressant kval, ska bli kul att se hur racet blir, framförallt då det är så svårt att köra om på den här banan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hejss:

Det var ett intressant kval, ska bli kul att se hur racet blir, framförallt då det är så svårt att köra om på den här banan.

Verkligen intressant. Pole är en klar överraskning, var nog ingen som gissat på den. De startpositioner som vi har inför morgondagen är positiva för resten av säsongen, kan bli ett sjukt roligt race imorgon.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Blir bra imorgon. Leclerk har klantat sig så mycket nu sainz kommer inte behöva oroa sig för korkade stallorder nu förhoppningsvis. Russell är jag rädd inte kommer ha mycket att sätta emot men tror nog han har alla möjligheter ta starten. Nästan bättre starta trea än tvåa här.

Kanske kommer lyckas hålla mig vaken

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Blir bra imorgon. Leclerk har klantat sig så mycket nu sainz kommer inte behöva oroa sig för korkade stallorder nu förhoppningsvis. Russell är jag rädd inte kommer ha mycket att sätta emot men tror nog han har alla möjligheter ta starten. Nästan bättre starta trea än tvåa här.

Kanske kommer lyckas hålla mig vaken

Kan han bara hålla position i starten så vet man aldrig. Hungaroring är en av de där banorna som inte är helt lätta köra om på, bortsett från start- och målrakan.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

AlphaTaurin är verkligen en shitbox den här säsongen.

Rätt kul med Russell längst fram, Hamilton hade nog varit livsfarlig på slutet om inte hans DRS stukat sig. Det lär bjudas på show i morgon med två RB's i mitten av packet i alla fall. Och två röda jägare bakom Russell.

Den här säsongen kan sluta hur som helst om det fortsätter så här. Får Ferrari sin bil hållbar så vetefan vem tar hem VM:et i år. T om Mercedes kan ta hem konstruktörsmästerskapet om Perez inte slutar och dippa sig.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul se Verstappen, nu har han chansen visa att han är en världsmästare när han får fightas från lite längre bak.

Sen ska det bli spännande se vad Ferrari hittar på för konstigt.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Hårda däcken blev en dödsstöt för många idag 😳😳

Permalänk
Medlem

LOL, Ferrari!

Vilket race av Verstappen och RB. Perez fick offra sig idag. Och Merc går som en klocka.

Men Ferrari måste ändra något. Vad det är som gör att dom fattar fel beslut hela tiden vet jag inte, men något är knepigt.

Vilken racing det är dock! <3

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Leclerc och Ferrari 2022 börjar kännas som som Vettel och Ferrari 2020. Hoppas för deras skull att de kan lösa det med en månads terapi och omgruppering. RB och Mercedes visar vad rätt förare i rätt stall gör, smooth!

Men vilken jäkla bomb Tsunoda är. Och Latifi och Albon. Hade verkligen inte räknat med att se dem såsa runt där nere i år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Hårda däcken blev en dödsstöt för många idag 😳😳

Jao, de hårda däcken var puckar idag. Ferrari tappade kontrollen över racet med P2-P3 i kvalet och att Sainz blev fast under första stinten bakom Russell. Det är helt fubar hur Leclerc tappade allt.

Permalänk
Medlem

Ingen som helst pace i Ferrarin idag. Inte ens med en perfekt strategi hade de vunnit idag. De har lite att fundera på gällande inställningarna på bilarna så att de jobbar däcken effektivare.

Men hatten av för Red Bull, de har det starkaste teamet just nu.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Ingen som helst pace i Ferrarin idag. Inte ens med en perfekt strategi hade de vunnit idag. De har lite att fundera på gällande inställningarna på bilarna så att de jobbar däcken effektivare.

Men hatten av för Red Bull, de har det starkaste teamet just nu.

Ferrari hade en kass strategi idag och dåliga pitstop. Hade de varit bättre där hade båda förarna haft chans på podium. Verstappen seglade upp från tionde plats till vinst genom att köra ett riktigt bra lopp kombinerat med bra strategi. Hade till och med råd med en 360 på vägen.

Kul att Mercedes hittat rätt igen och hotar främst Ferrari. Hoppas det inte bara var denna bana utan att det fortsätter.

Permalänk
Medlem

Japp, imponerande av Verstappen.

Men även Mercedes imponerade idag och visade att kvalet inte bara var tur. Bådar gott för de avslutande racen och kan nog bli bra körning mellan tre team!

Visa signatur

WS: Ryzen 5900X, 64GB, RTX3080 (Windows 11)
Server: E5-2698V4, 64GB, 1050TI (Debian)

Permalänk
Medlem

Binotto ger sin vy över det hela: https://streamja.com/dJmwK - Nyanserat så var bilen oväntat sämre idag än förutspått.

Edit: Vilket känns lite vagt.

Permalänk

Att släppa ut Leclerc på hårda däck var väl inte direkt genomtänkt med tanke på temperatur och väder?

Blev riktigt förvånad och tänkte direkt att han kommer få gå in i depon och byta ut dem. Vilket också hände.